• Buradasın

    Aile hekimlerinin işyeri hekimliği onayı nasıl alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Aile hekimlerinin işyeri hekimliği onayı alabilmeleri için aşağıdaki adımları izlemeleri gerekmektedir:
    1. Tabip Odasından İzin Almak: Türk Tabipler Birliği'ne başvurarak çalışma izni alınmalıdır 3. Bu izin, işyeri hekimliği kapsamında ilaç yazabilme yetkisini içerir 3.
    2. Mesleki Elverişlilik Onayı: Kuruldan mesleki elverişlilik onayı alınmalıdır 3. Bu onay, işyeri hekimliği belgesi için gerekli şartlara sahip olunduğunu gösterir 3.
    3. Eğitim ve Sınav: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından onaylı ve Genel Müdürlükçe denetlenen işyeri hekimliği ve iş sağlığı güvenliği alanında eğitim veren enstitülerin kurslarına kayıt olunmalı, kursu başarıyla tamamlayarak sınavdan mevzuatta belirtilen puanı alınmalıdır 34.
    2025 yılı itibarıyla, kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan ve yöneticilik görevi bulunmayan tabipler ile aile hekimleri işyeri hekimliği onayı alabilirler 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Aile hekimliğinde çalışmak için ne yapmalı?

    Aile hekimliğinde çalışmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Tıp Fakültesi Eğitimi: Üniversitelerin tıp fakültelerinden mezun olunmalıdır. 2. Pratisyen Hekim Unvanı: Tıp bölümünden mezun olarak pratisyen hekim unvanı kazanılmalıdır. 3. Aile Hekimliği Sertifikası: Aile hekimliği eğitim programını tamamlayarak "Aile Hekimi Sertifikası" alınmalıdır. 4. Aile Hekimliği Anabilim Dalı: Üniversitelerin tıp fakültelerine bağlı olan Aile Hekimliği Anabilim Dalını bitirmek. 5. Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS): Tıpta Uzmanlık Sınavı'na (TUS) girip aile hekimliği üzerine uzmanlık eğitimi alınmalıdır. Ayrıca, ebe, hemşire, acil tıp teknisyeni ve sağlık memurları (toplum sağlığı) da kendilerinin talebi ve Bakanlık veya ilgili kurumlarının muvafakati ile aile sağlığı elemanı olarak çalışabilirler.

    Aile hekimliği uygulama yönetmeliği nedir?

    Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği, birinci basamak sağlık hizmetlerinin güçlendirilmesi ve verilen sağlık hizmetinin kalitesinin artırılması amacıyla aile hekimi ve aile sağlığı elemanlarının çalışma usul ve esaslarını düzenler. Yönetmeliğin kapsadığı bazı konular: Aile hekimliği uygulamasına geçiş ve nakillere ilişkin puanlama sistemi ve sayılar; Aile sağlığı merkezi olarak kullanılacak yerlerde aranacak fiziki ve teknik şartlar; Eğitim aile sağlığı merkezinde görev yapan asistan, araştırma görevlisi, eğitici ve aile sağlığı elemanlarının çalışma usulleri; Meslek ilkeleri, iş tanımları, performans ve hizmet kalite standartları; Hasta sevk evrakı, reçete, rapor ve diğer belgelerin şekli ve içeriği; Diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği; Kayıtların tutulması, çalışma ve denetime ilişkin usuller. Yönetmelik, 24/11/2004 tarihli ve 5258 sayılı Aile Hekimliği Kanunu'nun 8. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

    Aile hekimleri İSG belgesi ne zaman bitiyor?

    Aile hekimlerinin İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) belgesi geçerlilik süresi 5 yıldır.

    Aile hekimi işyeri hekimi olarak nasıl görevlendirilir?

    Aile hekiminin işyeri hekimi olarak görevlendirilmesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Eğitim: Aile hekimi, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş eğitim kurumlarından işyeri hekimliği kursu almalıdır. 2. Sınav: Kursu tamamladıktan sonra düzenlenen İSG sınavını başarıyla geçmelidir. 3. Görevlendirme: Sertifika sahibi aile hekimi, az tehlikeli, tehlikeli veya çok tehlikeli işyerlerinde işyeri hekimi olarak görev yapabilir. Aile hekimleri, kamuda çalıştıkları için aile hekimliği hizmetleri dışında ayda en fazla 30 saat işyeri hekimliği yapabilirler.

    Aile hekiminden alınan işe giriş sağlık raporu geçerli mi?

    Aile hekiminden alınan işe giriş sağlık raporu, sadece az tehlikeli sınıfta yer alan ve 10'dan az çalışanı olan işyerlerinde geçerlidir. 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu'na göre, işe giriş muayenesini sadece işyeri hekimi yapabilir.