• Buradasın

    13. yüzyıldan 21. yüzyıla Türk sağlık sisteminin gelişim süreci üzerine bir derleme?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    "13. Yüzyıldan 21. Yüzyıla Türk Sağlık Sisteminin Gelişim Süreci Üzerine Bir Derleme" başlıklı makale, Umut Beylik, İbrahim Halil Kayral ve Ümit Çıraklı tarafından yazılmış ve 2015 yılında Sağlık Akademisyenleri Dergisi'nde yayımlanmıştır 134.
    Makalede, Türk sağlık sisteminin tarihsel gelişimi Anadolu Selçuklularından günümüze kadar incelenmiştir 15.
    Türk sağlık sisteminin gelişim süreci beş dönemde ele alınmıştır:
    1. Anadolu Selçukluları ve 19. yüzyıla kadar Osmanlı dönemi 25.
    2. Cumhuriyet dönemine kadar Osmanlı dönemi 25.
    3. Cumhuriyet dönemi 25.
      1. yüzyıla kadar Atatürk sonrası dönem 25.
      1. yüzyıl başları 25.
    Makalede, tarihsel süreç içinde bireysel ve kurumsal sağlık hizmet sunucularının değişimi, sağlık hizmetlerinin kapsamı ve sosyalleştirme sürecine geçiş aşamaları ilgili dönemlerin aktörleri kapsamında ele alınmıştır 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    19. yüzyılda Türkiye'de tıp eğitimi nasıldı?

    19. yüzyılda Türkiye'de tıp eğitimi, modernleşme çabalarıyla birlikte geleneksel usullerden uzaklaşarak kurumsal bir yapıya kavuşmuştur. Bazı önemli gelişmeler: 1827: Tıbhane-i Amire ve Cerrahhane-i Amire'nin kurulması, çağdaş tıp eğitiminin başlangıcı olarak kabul edilir. 1839: Tıbhane, Mekteb-i Tıbbiye-i Adliye-i Şahane adını alarak Galatasaray'daki Enderun Mektebi'ne taşınmıştır. 1867: Türkçe eğitim veren ilk sivil tıp okulu Mekteb-i Tıbbiye-i Mülkiye açılmıştır. 1870: Askeri Tıp Okulu'nda dersler Türkçeleşmiştir. Eğitim içeriği: İlk yıllarda yabancı dil ve genel kültür dersleri yer almıştır. İlerleyen yıllarda anatomi, fizyoloji, botanik gibi dersler eklenmiştir. Son sınıfta başarılı öğrenciler, klinik eğitim almak üzere hastanelere gönderilmiştir. Eğitim yöntemi: Usta-çırak ilişkisi devam etse de, modern tıp okullarında teorik eğitime ağırlık verilmiştir. Kadavra üzerinde diseksiyon yapılması yasak olup, modeller üzerinden anatomi öğretilmiştir.