• Buradasın

    Ortak dikkat ve yürütücü işlev nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ortak dikkat ve yürütücü işlev kavramları farklı alanlarda yer alır:
    1. Ortak Dikkat: Sosyal etkileşim sırasında iki kişinin aynı nesneye veya olaya odaklanmasıdır 5. Bu beceri, sosyal iletişim ve öğrenme süreçlerinde önemlidir.
    2. Yürütücü İşlevler: Bilişsel psikoloji literatüründe, amaca yönelik davranışın gerçekleştirilmesi için dikkatin odaklanması, planlama, strateji kurma, çalışma belleğinde ilgili bilginin kodlanması ve işlenmesi gibi süreçleri kapsar 12. Yürütücü işlevler, bireyin hedeflerine ulaşmasını, duygusal kontrolünü ve problem çözme yeteneklerini içerir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Dikkat türleri nelerdir örnek?

    Dikkat türleri şunlardır: 1. Edilgin (Pasif) Dikkat: Doğrudan dış uyaranların etkisi ile oluşur, kişi uyarana istemsiz olarak dikkat eder. 2. Etkin (Aktif) Dikkat: Fiziksel ve psikolojik bir çabayla gerçekleştirilir. 3. Seçici Dikkat: İnsanın, belirli bir anda yer alan varlık ve olaylardan, bir veya birkaç uyarıcıya yönelmesi. 4. Odaklanmış Dikkat: Bireyin dikkati dağıtan diğer uyaranlara rağmen dikkatini belli bir uyarıcıya odaklayabilme yeteneği. 5. Bölünmüş Dikkat: Aynı anda birden çok görevi yerine getirebilme yeteneği. 6. Sürdürülen (Sürekli) Dikkat: Bireyin dikkatini bir etkinlik veya uyaran üzerinde koruyabilmesi.

    Dikkat basamakları nelerdir?

    Dikkat basamakları, öğretim süreçlerinde ve problem çözme yöntemlerinde farklı bağlamlarda ele alınabilir. Öğretim süreçlerinde dikkat basamakları, Gagne'nin öğretim durumları modeline göre şu şekildedir: 1. Dikkat çekme: Öğrencinin ilgisini çekmek ve dersi daha ilgi çekici hale getirmek. 2. Hedeften haberdar etme: İşlenecek konunun ve ulaşılacak hedeflerin öğrencilere söylenmesi. 3. Ön bilgileri hatırlatma: Daha önce öğrenilen bilgilerin hatırlatılması ve yeni bilgilerle ilişkilendirilmesi. 4. Uyarıcı materyalleri sunma: Dersin asıl konusunun öğrencilere anlatılması. 5. Rehberlik etme: Öğrenmeyi kolaylaştırıcı ipuçlarının verilmesi ve öğrencinin cevabı kendi kendine bulmasının sağlanması. Problem çözme basamaklarında ise dikkat edilmesi gereken adımlar şunlardır: 1. Problemi tanımlama: Sorunun doğru bir şekilde belirlenmesi. 2. Bilgi toplama: Problemin çözümü için gerekli verilerin toplanması ve analiz edilmesi. 3. Alternatif çözüm yolları arama: Çeşitli çözüm yollarının araştırılması ve her birinin potansiyel sonuçlarının değerlendirilmesi. 4. Çözüm yollarının değerlendirilmesi: Maliyet, zaman ve riskler gibi kriterlere göre en uygun çözümün seçilmesi. 5. Karar verme ve uygulama: Seçilen çözümün hayata geçirilmesi. 6. Çözümün takip edilmesi ve değerlendirilmesi: Uygulanan çözümün sonuçlarının izlenmesi ve başarının değerlendirilmesi.