• Buradasın

    İş arkadaşı çok konuşuyorsa ne yapmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İş arkadaşının çok konuşması durumunda şu yöntemler denenebilir:
    • Kulaklık kullanmak: Gürültüyü engellemek için kulaklık takmak, istenmeyen sesleri boğabilir 5.
    • Sinyal vermek: "Sessiz zaman" sinyali oluşturarak, meşgul olunduğunda iş arkadaşına rahatsız edici bulunduğunun belirtilmesi 5.
    • Kısa cevaplar vermek: Doğrudan bir şey sorulduğunda, cevapları kısa tutarak iş arkadaşının dikkatini çekmekten kaçınmak 5.
    • Yöneticiye veya insan kaynakları departmanına başvurmak: Eğer sorun devam ederse, patrona veya bir İK uzmanına durumu bildirmek 5.
    • Doğrudan iletişim kurmak: Kibar ama kesin bir dille iş arkadaşıyla konuşarak, yüksek sesin çalışmayı engellediğini ve rahatsızlık verdiğini anlatmak 5.
    Ayrıca, iş arkadaşının ben merkezli konuşmaları varsa, "banane" demek yerine, nazik bir şekilde konuyu değiştirmeye çalışmak da faydalı olabilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İş yerinde nasıl davranmalı?

    İş yerinde olumlu ve verimli bir çalışma ortamı oluşturmak için şu kurallara dikkat edilebilir: Saygılı ve profesyonel olmak. Zaman yönetimine dikkat etmek. Kişisel alanlara saygı göstermek. Pozitif bir tutum sergilemek. Yardımsever olmak. Özel konuları gizli tutmak. Kıyafet ve hijyen kurallarına dikkat etmek.

    Çok konuşan insana nasıl davranmalı?

    Çok konuşan bir insana şu şekillerde davranılabilir: Önceden sınırlar koymak. Görsel ipuçları kullanmak. Birebir konuşmak. Kibarca müdahale etmek. Sürenin kısıtlı olduğunu belirtmek. Eğer çok konuşma, altta yatan bir durumdan veya bozukluktan (DEHB gibi) kaynaklanıyorsa, bir uzmana danışılması önerilir.