• Buradasın

    İçsel ve dışsal motivasyon ölçeği kim tarafından geliştirilmiştir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İçsel ve dışsal motivasyon ölçeği, Harter (1981) tarafından geliştirilmiştir 1.
    Daha sonra bu ölçek, Lepper ve diğerleri (2005) tarafından yeniden düzenlenerek içsel ve dışsal motivasyonun bağımsız olarak değerlendirilmesine olanak tanıyan bir yapıya kavuşturulmuştur 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Motivasyon teorileri nelerdir?

    Motivasyon teorileri genel olarak iki ana kategoriye ayrılır: kapsam kuramları (içerik teorileri) ve süreç kuramları. Kapsam kuramları bireysel ihtiyaçlara ve bu ihtiyaçların davranış üzerindeki etkisine odaklanır. Başlıca kapsam kuramları şunlardır: 1. Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Teorisi: İnsan ihtiyaçlarının hiyerarşik bir yapıda sıralandığını ve alt düzeydeki ihtiyaçlar karşılandıkça bir üst düzeydeki ihtiyaçların motive edici bir güç kazandığını savunur. 2. ERG Teorisi (Alderfer): İhtiyaçları var olma, ilişki ve büyüme olmak üzere üç kategoride ele alır ve üst düzeydeki bir ihtiyacın karşılanmasında engellenme yaşanması durumunda, alt düzeydeki bir ihtiyacın tekrar motive edici bir güç olarak ortaya çıkabileceğini belirtir. 3. Başarma İhtiyacı Teorisi (McClelland): Başarı, güç ve ait olma olmak üzere üç temel öğrenilmiş ihtiyacın bireylerin motivasyonunu önemli ölçüde etkilediğini ileri sürer. 4. Çift Faktör Teorisi (Herzberg): İş tatminine ve motivasyona yol açan faktörler ile iş tatminsizliğine yol açan faktörleri birbirinden ayırır. Süreç kuramları motivasyonun nasıl ortaya çıktığını, yönlendirildiğini, sürdürüldüğünü ve sonlandırıldığını inceler. Başlıca süreç kuramları şunlardır: 1. Eşitlik Teorisi (Adams): Çalışanların işleriyle ilgili girdileri ve çıktıları karşılaştırarak adalet algısı oluşturduklarını ve bu algıya göre motive olduklarını savunur. 2. Beklenti Teorisi (Vroom): Bireylerin belirli bir davranışı sergileme motivasyonunun, bu davranışın sonucunda elde edecekleri ödülün, bu ödüle ulaşma olasılığının ve bu davranışın istenen sonucu sağlayacağına dair inancın bir fonksiyonu olduğunu ileri sürer. 3. Amaç Teorisi (Locke): Açık, belirli ve zorlayıcı amaçların, bireylerin performansını ve motivasyonunu artırdığını savunur. 4. Pekiştirme Teorisi: Davranışların sonuçlarına odaklanır ve ödüllendirilen davranışların tekrar etme olasılığının arttığını, cezalandırılan davranışların ise azalma olasılığının olduğunu belirtir.

    Öğrenmede motivasyon ve öz düzenleme nedir?

    Öğrenmede motivasyon ve öz düzenleme kavramları, öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen önemli unsurlardır. Motivasyon, öğrencilerin öğrenme sürecine katılma isteğini ve çabasını ifade eder. Öz düzenleme ise, öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini yönetme becerisidir.

    İçsel ve dışsal motivasyonun duygusal tepkiler üzerindeki etkisi nedir?

    İçsel ve dışsal motivasyonun duygusal tepkiler üzerindeki etkisi şu şekilde özetlenebilir: 1. Dışsal Motivasyon: Dışsal motivasyon, bireyin dışarıdan aldığı ödüllerle ilişkilidir ve genellikle kısa vadeli hedefler için etkilidir. 2. İçsel Motivasyon: İçsel motivasyon ise bireyin iç dünyasından kaynaklanır ve kişisel tatmin ile doğrudan bağlantılıdır.

    3 çeşit motivasyon nedir?

    Üç çeşit motivasyon şunlardır: 1. İçsel Motivasyon: Kişinin kendi içinden gelen, öz kaynaklı bir motivasyon türüdür. 2. Dışsal Motivasyon: Ödül ve ceza koşullandırması ile ortaya çıkan, dışarıdan gelen etki ile motive eden bir türdür. 3. Olumlu Motivasyon: Kişilerin bir eylemi sürdürmeye yönlendiren, olumlu bir tepki uyandıran motivasyon türüdür.

    İçsel ve dışsal motivasyon nedir?

    İçsel ve dışsal motivasyon iki ana motivasyon türüdür. İçsel motivasyon, bir işi dış etkenler olmadan, sadece kendi tatmin ve haz duygumuz için yapmamızı sağlayan güçtür. Dışsal motivasyon ise ödüller veya dıştan gelen teşviklerle harekete geçmemizi sağlayan motivasyon türüdür. Örnekler: - İçsel motivasyon: Bir hobiniz üzerinde çalışırken zamanın nasıl geçtiğini fark etmemek. - Dışsal motivasyon: Maaş artışı, ödüller veya başarı takdirleri.