• Buradasın

    İçsel ve dışsal motivasyon ölçeği kim tarafından geliştirilmiştir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İçsel ve dışsal motivasyon ölçeği, Harter (1981) tarafından geliştirilmiştir 1.
    Daha sonra bu ölçek, Lepper ve diğerleri (2005) tarafından yeniden düzenlenerek içsel ve dışsal motivasyonun bağımsız olarak değerlendirilmesine olanak tanıyan bir yapıya kavuşturulmuştur 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Motivasyon teorileri nelerdir?

    Motivasyon teorileri genel olarak iki ana kategoriye ayrılır: kapsam kuramları (içerik teorileri) ve süreç kuramları. Kapsam kuramları bireysel ihtiyaçlara ve bu ihtiyaçların davranış üzerindeki etkisine odaklanır. Başlıca kapsam kuramları şunlardır: 1. Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Teorisi: İnsan ihtiyaçlarının hiyerarşik bir yapıda sıralandığını ve alt düzeydeki ihtiyaçlar karşılandıkça bir üst düzeydeki ihtiyaçların motive edici bir güç kazandığını savunur. 2. ERG Teorisi (Alderfer): İhtiyaçları var olma, ilişki ve büyüme olmak üzere üç kategoride ele alır ve üst düzeydeki bir ihtiyacın karşılanmasında engellenme yaşanması durumunda, alt düzeydeki bir ihtiyacın tekrar motive edici bir güç olarak ortaya çıkabileceğini belirtir. 3. Başarma İhtiyacı Teorisi (McClelland): Başarı, güç ve ait olma olmak üzere üç temel öğrenilmiş ihtiyacın bireylerin motivasyonunu önemli ölçüde etkilediğini ileri sürer. 4. Çift Faktör Teorisi (Herzberg): İş tatminine ve motivasyona yol açan faktörler ile iş tatminsizliğine yol açan faktörleri birbirinden ayırır. Süreç kuramları motivasyonun nasıl ortaya çıktığını, yönlendirildiğini, sürdürüldüğünü ve sonlandırıldığını inceler. Başlıca süreç kuramları şunlardır: 1. Eşitlik Teorisi (Adams): Çalışanların işleriyle ilgili girdileri ve çıktıları karşılaştırarak adalet algısı oluşturduklarını ve bu algıya göre motive olduklarını savunur. 2. Beklenti Teorisi (Vroom): Bireylerin belirli bir davranışı sergileme motivasyonunun, bu davranışın sonucunda elde edecekleri ödülün, bu ödüle ulaşma olasılığının ve bu davranışın istenen sonucu sağlayacağına dair inancın bir fonksiyonu olduğunu ileri sürer. 3. Amaç Teorisi (Locke): Açık, belirli ve zorlayıcı amaçların, bireylerin performansını ve motivasyonunu artırdığını savunur. 4. Pekiştirme Teorisi: Davranışların sonuçlarına odaklanır ve ödüllendirilen davranışların tekrar etme olasılığının arttığını, cezalandırılan davranışların ise azalma olasılığının olduğunu belirtir.

    İçsel ve dışsal motivasyon nedir?

    İçsel ve dışsal motivasyon, iki ana motivasyon türüdür. İçsel motivasyon, bir kişinin içsel isteklerinden ve değerlerinden kaynaklanır. Dışsal motivasyon, ödüller, tanınma, para veya diğer dışsal etmenlerden beslenir. İçsel motivasyon örnekleri: diyete başlamak ve bozmadan devam etmek; üniversite sınavına hazırlanan bir öğrencinin bir yıl boyunca kopmadan çalışması. Dışsal motivasyon örnekleri: ödevi bitirince dışarı çıkma izni olan bir çocuk; bir işi yapmak için para almak.

    Öğrenmede motivasyon ve öz düzenleme nedir?

    Öğrenmede motivasyon, öğrencilerin öğrenme sürecine katılımını ve çaba göstermelerini teşvik eden içsel veya dışsal faktörlerin bir kombinasyonunu ifade eder. Motivasyonun bazı temel bileşenleri: İçsel motivasyon: Öğrencilerin öğrenmeye olan içsel ilgileri ve tutkuları, kendi öğrenme hedeflerini belirlemeleri ve bu hedeflere ulaşma isteği. Dışsal motivasyon: Ödüller, notlar, takdir edilme veya cezalar gibi dış etkenlerle sağlanan motivasyon. Öğrenme hedefleri: Öğrencilerin sahip olduğu öğrenme hedefleri, motivasyonlarını etkiler. Öğrenme ortamı: İlgi çekici materyaller, etkileşimli öğrenme deneyimleri ve olumlu öğretmen-öğrenci ilişkileri motivasyonu artırabilir. Öz-yeterlilik: Öğrencilerin kendi yeteneklerine ve özgüvenlerine inanmaları, motivasyonlarını artırabilir. Öz düzenleme, bireyin belirli bir hedefe yönelik davranışını, motivasyonunu ve öğrenme birimine ilişkin bilişini kontrol etmesini içeren etkin bir süreçtir. Öz düzenlemenin bazı boyutları: Dikkat düzenleme: Dikkati temel öğelere verme, dikkatin dağılmasını engelleme. Duygu düzenleme: Duyguların tanımlanması ve nitelendirilmesi, negatif uyarılmayı hafifletme. Davranış düzenleme: Davranışsal dürtülerin kontrolü ve motor kontrol.

    3 çeşit motivasyon nedir?

    Üç çeşit motivasyon: 1. İçsel Motivasyon: Kişinin içinden gelen, öz kaynaklı bir motivasyon türüdür. - Örnek: Bir hobiyi sadece zevk almak için yapmak, bir kitabı meraktan okumak. 2. Dışsal Motivasyon: Ödül ve ceza koşullandırmasıyla ortaya çıkan, dışarıdan gelen etki ile motive eden motivasyon türü. - Örnek: Üniversiteye giriş sınavına çalışmak için verilen ödül veya ceza, bir işi tamamlamak için alınan maaş. 3. Olumlu Motivasyon: Kişilerin bir eylemi sürdürmeye yönlendiren, olumlu bir tepki uyandıran motivasyon türü. - Örnek: Oyuncaklarını toplamış bir çocuğun takdir edilmesi, iyi bir iş çıkaran bir çalışanın teşekkür alması.

    İçsel ve dışsal motivasyonun duygusal tepkiler üzerindeki etkisi nedir?

    İçsel ve dışsal motivasyonun duygusal tepkiler üzerindeki etkisi şu şekilde özetlenebilir: 1. Dışsal Motivasyon: Dışsal motivasyon, bireyin dışarıdan aldığı ödüllerle ilişkilidir ve genellikle kısa vadeli hedefler için etkilidir. 2. İçsel Motivasyon: İçsel motivasyon ise bireyin iç dünyasından kaynaklanır ve kişisel tatmin ile doğrudan bağlantılıdır.