Klasik halkla ilişkiler yaklaşımı, dört temel model üzerinden ele alınır: basın ajansı/tanıtım, kamuyu bilgilendirme, iki yönlü asimetrik ve iki yönlü simetrik modeller. Bu modellerin özellikleri: 1. Basın Ajansı/Tanıtım Modeli: Tek yönlü iletişimle, kuruluşun medyada yer almasını sağlamayı amaçlar. 2. Kamuyu Bilgilendirme Modeli: Kuruluşun faaliyetlerini anlatan doğru ve tarafsız bilgilerin kamuoyuna iletilmesini içerir. 3. İki Yönlü Asimetrik Model: Araştırmaya dayalı olarak, hedef kitlenin düşüncelerini istenilen yönde değiştirmeyi hedefler. 4. İki Yönlü Simetrik Model: Karşılıklı anlayış ve diyaloga dayalı olarak, hem kuruluşun hem de hedef kitlelerin davranışlarını değiştirmeyi amaçlar.