Duyuşsal alana yönelik öğrenme, bireyin bir nesne, olay veya konuya karşı ilgi, tutum, tavır ve duygu gibi davranış eğilimlerini içeren öğrenmelerdir. Duyuşsal alan basamakları şu şekilde sıralanabilir: 1. Alma: Belirli bir uyarıcı veya bilginin farkına varma, dikkat etme ve duyarlı olma. 2. Tepkide bulunma: Belirli uyarıcılarla ilgilenme, onlara uygun ve bilinçli tepkilerde bulunma. 3. Değer verme: Bir olay veya olguyu kabullenme, tercih etme ve değere önem verme. 4. Örgütleme: Farklı değerleri bir araya getirme, yeni değerler oluşturma ve savunma. 5. Kişilik haline getirme: Özümsenmiş bir değeri, davranış ölçütü haline getirerek, bu değere uygun hayat felsefesi oluşturma.