• Buradasın

    Duyuşsal alana yönelik öğrenme nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Duyuşsal alana yönelik öğrenme, kişinin duygusal dünyasını ve ahlaki değerlerini geliştirmeyi amaçlayan bir öğrenme sürecidir 24. Bu süreçte kazandırılmak istenen duygular, düşünceler, ahlaki yapı, istek ve arzular gibi unsurlar ön plana çıkar 4.
    Duyuşsal alana yönelik öğrenmede ele alınan bazı temel beceriler:
    • Öz farkındalık: Duyguları tanıma, etiketleme ve fiziksel tepkileri anlama 12.
    • Sosyal farkındalık: Başkalarının duygularını algılama ve onların bakış açısını alabilme 2.
    • Öz yönetim: Duygu, düşünce ve davranışları kontrol edebilme 12.
    • Sorumlu karar verme: Ahlaki açıdan inisiyatif alabilme 2.
    Duyuşsal alana yönelik öğrenme, sadece okulda değil, sosyal yaşamda ve aile hayatında da gerçekleşir 4. Bu tür öğrenmeler, olumlu davranışlar üzerinden ele alınır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Duyuşsal özellikler nelerdir?

    Duyuşsal özellikler, bireyin duygusal ve tutumsal yönlerini kapsayan özelliklerdir. Bu özellikler şunlardır: 1. İlgi: Belirli bir olay veya etkinliğe yakınlık duyma, ondan hoşlanma ve ona öncelik tanıma. 2. Motivasyon (Güdülenme): Bireyleri bilinçli ve amaçlı eylemlerde bulunmaya yönelten iç veya dış etkenler. 3. Tutum: Bir bireye atfedilen ve onun bir psikolojik obje ile ilgili düşünce, duygu ve davranışlarını düzenli bir biçimde oluşturan eğilim. 4. Akademik Özbenlik: Kişiye özel olan ve ileri düşünceli, geniş yorum yapabilme gücü, zekayı kullanma seviyesi. 5. İnanç: Bir düşünceye gönülden bağlı bulunma, bir dine inanma. Ayrıca, duygusal zeka da duyuşsal özellikler arasında yer alır ve kişinin kendi duygularını ve başkalarının duygularını anlama, yönetme ve yönlendirme yeteneğini ifade eder.

    Öğrenme etkinliği nedir?

    Öğrenme etkinliği, öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak katılım sağladığı bir yöntemdir. Bazı öğrenme etkinliği türleri: Oyun tabanlı öğrenme: Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir. Etkinlik temelli öğretim: Öğrencilerin gözlem yapmalarını, hataları fark etmelerini ve eleştirel bakış açısı kazanmalarını sağlar. Not tutma ve özet çıkarma: Konuları daha iyi anlamaya ve bilgiyi hatırlamaya yardımcı olur. Soru-cevap tekniği: Bilgiyi pekiştirir ve sınavlara hazırlığı kolaylaştırır. Zihin haritaları ve kavram haritaları: Bilgiyi görselleştirerek daha kolay anlamayı sağlar. Tekrar ve test çözme: Bilgiyi kalıcı hale getirir.

    Öğrenme nedir ve nasıl gerçekleşir?

    Öğrenme, yeni bilgi, beceri, anlayış veya deneyim kazanma sürecidir. Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğine dair temel aşamalar şunlardır: 1. Bilgi Toplama: Birey, çevresindeki olayları ve bilgileri gözlemleyerek veya dinleyerek yeni bilgiler edinir. 2. Bilgiyi İşleme: Toplanan bilgi, bireyin zihninde işlenir ve mevcut bilgilerle ilişkilendirilir. 3. Bilgiyi Depolama: İşlenen bilgi, uzun veya kısa vadeli bellekte saklanır. 4. Bilgiyi Geri Getirme: Birey, gerektiğinde öğrendiği bilgiyi geri getirir ve kullanır. Öğrenme türleri ise görsel, işitsel, kinestetik (dokunsal) ve okuma-yazma odaklı gibi çeşitli şekillerde olabilir.

    Duyuşal alan basamakları nelerdir?

    Duyuşsal alan basamakları beş ana kategoriye ayrılır: 1. Alma Basamağı: Belirli bir nesne, fikir veya uyarıcının farkına varma, ona açık olma ve seçici dikkat gösterme. 2. Tepkide Bulunma Basamağı: Belirli uyarıcılarla ilgilenme, bilinçli tepkiler verme ve bu süreçlere gönüllü katılma. 3. Değer Verme Basamağı: Bir olay veya olguyu kabullenme, tercih etme, değere adanmışlık ve savunma. 4. Örgütleme Basamağı: Değerler sistemine yenilerini ekleme, kararlılık, formüle etme ve genelleme. 5. Kişilik Haline Getirme (Niteleme) Basamağı: Özümsenmiş bir değeri davranış ölçütü haline getirme, bu değere uygun bir hayat felsefesi oluşturma. Bu basamaklar, bireylerin duygusal ve tutumsal gelişim süreçlerini tanımlar.

    Duyuş ve duyuşsal alan nedir?

    Duyuş ve duyuşsal alan farklı kavramlardır: 1. Duyuş: Duyguları ve duygusal süreçleri inceleyen bir psikoloji alanıdır. 2. Duyuşsal Alan: Öğrenilmiş duyguların kodlandığı, bireyin ilgileri, tutumları, akademik özgüveni ve güdü düzeylerini kapsayan hedeflerdir.

    Deneyimsel öğrenme nedir?

    Deneyimsel öğrenme, öğrencilerin gerçek dünya deneyimleri ve aktiviteler yoluyla öğrenmelerini vurgulayan bir eğitim yaklaşımıdır. Deneyimsel öğrenme döngüsü dört aşamadan oluşur: 1. Somut deneyim. 2. Yansıtıcı gözlem. 3. Soyut kavramsallaştırma. 4. Aktif uygulama. Deneyimsel öğrenme, eleştirel düşünme, problem çözme ve yansıtıcı becerilerin geliştirilmesine vurgu yapar.

    Duyu eğitimi kazanım ve göstergeleri nelerdir?

    Duyu eğitimi kazanım ve göstergeleri şu şekilde özetlenebilir: Bilişsel gelişim: Nesne/durum/olaya dikkatini sürdürme. Nesne/durum/olayla ilgili tahminlerde bulunma. Sayı farkındalığı gösterme ve sayma becerisi sergileme. Dil gelişimi: Sesleri ayırt etme. Görsel materyalleri kullanarak özgün ürünler oluşturma. Fiziksel gelişim ve sağlık özellikleri: Bedenini ve beden bölümlerini tanıma, işlevine uygun kullanma ve pozisyonunu açıklama. Duyu eğitimi göstergeleri ise daha spesifik olarak şu şekilde örneklendirilebilir: Dikkatini sürdürme: Dikkat dağıtıcı uyaranlara rağmen etkinliğe yönelik dikkatini sürdürme. Tahmin değerlendirme: Nesne/durum/olayı inceleme, tahminini söyleme, gerçek durumu inceleme. Sayı farkındalığı: Gösterilen sayının kaç olduğunu söyleme ve belirtilen sayı kadar nesne/varlığı gösterme. Duyu eğitimi, özellikle inme sonrası duyu bozuklukları yaşayan bireylerde, duyu ile ilgili sinir devrelerini yeniden eğitmek ve kullanılmayan duyu yollarını uyarmak amacıyla uygulanır.