Buradasın
Çevrimiçi danışmanlık tutumları nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Çevrimiçi danışmanlığa yönelik tutumlar genellikle iki ana faktöre bağlıdır:
- Psikolojik yardım almaya ilişkin tutum: Psikolojik yardım almaya yönelik olumlu bir tutum, hem çevrimiçi hem de yüz yüze danışmanlığa yönelik olumlu tutumları beraberinde getirir 12.
- Çevrimiçi mahremiyete ilişkin kaygı: Çevrimiçi mahremiyet kaygısı taşıyan bireyler, çevrimiçi danışmanlıktan daha fazla rahatsızlık duyar ve yüz yüze danışmanlığı daha değerli bulur 123.
Çevrimiçi danışmanlığın avantajları arasında, zaman ve mekân sınırlaması olmadan uzman bir danışmana erişim, kimlik gizliliği ve salgın hastalık gibi durumlarda kolaylık sağlanması yer alır 14. Dezavantajları ise, danışanın beden dilinin anlaşılamaması, mahremiyetin sağlanmasının zorluğu ve ciddi psikolojik rahatsızlıklar için uygun olmaması gibi unsurlardır 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: