Motorda emme, sıkıştırma, ateşleme (iş) ve egzoz zamanları, dört zamanlı motorların çalışma döngüsünü oluşturur. Emme zamanı: Piston aşağı hareket eder ve emme supabı açılır; hava-yakıt karışımı silindire dolar. Sıkıştırma zamanı: Piston yukarı hareket eder ve hava-yakıt karışımı sıkıştırılır; bu sırada hem emme hem de egzoz supapları kapalıdır. Ateşleme (iş) zamanı: Sıkıştırılan karışım, benzinli motorlarda buji ile, dizel motorlarda ise yüksek basınç ve sıcaklığın etkisiyle kendiliğinden tutuşur; oluşan yüksek basınç pistonu aşağı iter ve krank mili döndürülür. Egzoz zamanı: Piston yukarı hareket eder, egzoz supabı açılır ve yanma sonucu oluşan gazlar dışarı atılır. Bu dört zamanın tamamlanmasına bir çevrim denir ve krank mili iki tam tur döner.