• Buradasın

    Trafik sigortası 1 basamaktan 2 basamağa nasıl geçilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Trafik sigortasında 1. basamaktan 2. basamağa geçmek için üst üste iki yıl hasarsız sürüş yapmak gereklidir 123.
    • 5. basamak: İlk poliçe yılında hasarsızlık olması durumunda %5 indirim uygulanır ve sürücü 5. basamağa yükselir 12.
    • 6. basamak: 5. basamakta hasarsız bir yıl geçirdikten sonra, ikinci poliçe yılını da hasarsız tamamlayan sürücüler 6. basamağa geçer ve daha yüksek oranda indirim alır 12.
    Trafik sigortası basamakları, hasar ve hasarsızlık durumuna göre belirlenir; hasar durumunda bir alt basamağa, hasarsızlık durumunda ise bir üst basamağa çıkılır 134.
    Basamak bilgisini öğrenmek için e-Devlet üzerinden "Trafik Poliçe ve Hasar Bilgileri Sorgulama" hizmeti kullanılabilir 123.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Trafik sigortası basamakları nelerdir?

    Trafik sigortası basamakları, sürücülerin kaza geçmişine göre primlerini belirleyen bir sistemdir ve 0'dan 8'e kadar numaralandırılan 9 kademeden oluşur. 0. Basamak: En yüksek prim artışını temsil eder ve bir yıl içinde üç ve üzeri hasar kaydı bulunan sürücüleri kapsar. 4. Basamak: İlk kez trafiğe çıkan sürücülerin başlangıç noktasıdır. 5. Basamak: İlk yıl kaza yapmayan sürücüler için %5 indirim uygulanır. 6. Basamak: İkinci yıl hasar almayan sürücüler için %20 indirim uygulanır. 7. Basamak: Üçüncü yıl hasar almayan sürücüler için indirim oranı %40'a çıkar. 8. Basamak: En az beş poliçe yılı boyunca hasar kaydı olmayan sürücüler için %50 indirim uygulanır. Basamaklar, hasar durumunda düşer, hasarsızlık durumunda ise yükselir.

    Trafik sigortasında en iyi indirim hangi basamakta?

    Trafik sigortasında en iyi indirim, 8. basamakta yer almaktadır. Bu basamak, en az 5 sigorta süresi boyunca 7. basamakta kalıp, bu süre zarfında herhangi bir tazminat ödemesi yapılmayan sürücüler için geçerlidir ve %50 indirim uygulanır.

    Sigorta 0 basamak ne demek?

    Sigorta 0. basamak, trafik sigortası basamak sisteminde, 1. basamakta bulunan sürücüler için ceza mekanizması olarak işleyen bir basamaktır. 0. basamağa düşme ve %200 prim artışı ile karşılaşma durumları: Sürücü, poliçe süresi içinde üç veya daha fazla trafik kazasından kaynaklanan tazminat ödemesi alırsa. 1. basamakta bulunan sürücü, dikkatsiz kullanmaya devam eder ve aynı poliçe döneminde üç kez daha kaza yaparsa. 0. basamakta herhangi bir hasarsızlık indirim oranı uygulanmaz ve prim artış oranı %200 olarak açıklanır.

    Araç sigortasında 7 basamak ne demek?

    Araç sigortasında 7. basamak, trafik sigortasında kısa vadede ulaşılabilecek en yüksek hasarsızlık indirim seviyesini ifade eder. Bir sürücü, art arda üç yıl boyunca hiç kaza yapmaz ve her poliçe dönemini hasarsız kapatırsa, dördüncü yılın yenilemesinde poliçesi 7. basamağa çıkarılır ve primlerde çok ciddi bir indirim yapılır. Trafik sigortasında toplam 9 basamak bulunmaktadır ve her basamak sürücünün önceki yıllardaki sürüş performansına göre yükselmekte ya da düşmektedir.

    4 basamak trafik sigortası neden yüksek?

    4. basamak trafik sigortasının yüksek olmasının nedeni, bu basamağın, trafiğe ilk defa çıkan sürücüler için uygulanmasıdır. Bu seviyede sürücünün primine herhangi bir hasarsızlık indirimi ya da kaza sürprimi uygulanmaz; yani sigorta şirketleri, yeni veya geçmişi temiz sürücüyü ne ödüllendirir ne de cezalandırır; ortalama bir risk profili varsayarak temel tarifeden prim hesaplar. Ancak, sonraki poliçe dönemlerinde, sürücünün hasar ve hasarsızlık durumuna göre basamaklar yükselir veya düşer.

    Trafik sigortası genel şartları nelerdir?

    Trafik sigortası genel şartları şunlardır: Sigortanın Kapsamı: Sigortacı, poliçede tanımlanan motorlu aracın işletilmesi sırasında, üçüncü şahısların ölümüne veya yaralanmasına veya bir şeyin zarara uğramasına sebebiyet vermiş olmasından dolayı, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’na göre sigortalıya düşen hukuki sorumluluk çerçevesinde tazminat taleplerini, kaza tarihi itibariyle geçerli zorunlu sigorta teminat limitleri dahilinde karşılamakla yükümlüdür. Sigortanın Coğrafi Sınırı: Bu sigorta Türkiye sınırları içinde geçerlidir. Kapsama Giren Teminat Türleri: Maddi Zararlar Teminatı; Sağlık Giderleri Teminatı. Sigorta Ücretinin Ödenmesi: Sigorta ücreti, sözleşme yapılır yapılmaz poliçenin teslimi karşılığında peşinen ödenir. Sözleşme Yapıldığı Sırada Beyan Yükümlülüğü: Sigorta ettiren/sigortalı, sözleşmenin yapılması sırasında bildiği veya bilmesi gereken tüm önemli hususları sigortacıya bildirmekle yükümlüdür. Rizikonun Gerçekleşmesi Halinde Sigortalı ve/veya Sigorta Ettirenin Yükümlülükleri: Sigortalı, sorumluluğunu gerektirecek bir olayı ve kendisine yöneltilen istemi on gün içinde sigortacıya bildirmek zorundadır. Bu şartlar, ülkenin yasalarına ve sigorta şirketlerinin politikalarına göre değişiklik gösterebilir.

    Trafik sigortası en uygun nasıl hesaplanır?

    Trafik sigortasının en uygun şekilde nasıl hesaplanacağı ile ilgili bilgi bulunamadı. Ancak trafik sigortası hesaplanırken dikkate alınan bazı unsurlar şunlardır: aracın yaşı, markası, modeli; trafiğe kayıtlı olduğu il; hasarsızlık indirimi; sigortalının yaşı. Trafik sigortası hesaplamak ve en uygun teklifi almak için aşağıdaki siteler kullanılabilir: enuygunsigorta.com; sigortam.net; allianz.com.tr; sigortayeri.com.