• Buradasın

    Tofaş 1600 motor silindir kapak civatası kaç tork?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tofaş 1600 motor silindir kapak civatası için tork değeri 90-105 Nm arasında değişmektedir 2.
    Silindir kapağı civatalarını torklarken, üreticinin belirlediği tork değerine ulaşmak için tork anahtarı kullanılması önerilir 2. Ayrıca, tüm civatalar sıkıştırıldıktan sonra tork değerlerinin kontrol edilmesi ve gerekirse ayarlanması tavsiye edilir 2.
    Silindir kapağı gibi önemli bir parçanın torklanması, motor hasarına yol açabileceğinden, şüphe duyulduğunda bir profesyonelden yardım alınması önerilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tofaş silindir kapak cıvatası neden kırılır?

    Tofaş silindir kapak cıvatasının kırılma nedenleri şunlar olabilir: 1. Aşırı Isınma: Motorun aşırı ısınması, silindir kapağı ile blok arasındaki termal genleşmeye yol açarak cıvataların zarar görmesine neden olabilir. 2. Yanlış Sıkma: Cıvataların uygun sırada veya belirtilen torka sıkılmaması, cıvataların hasar görmesine veya bozulmasına yol açabilir. 3. Yüzey Sorunları: Silindir kapağı veya motor bloğunun yüzeyinin temiz, pürüzsüz veya düz olmaması cıvataların doğru şekilde tutunmasını engelleyebilir. 4. Orijinal Olmayan Conta Kullanımı: Orijinal olmayan veya yetersiz bir silindir kapak contası kullanılması, cıvataların aşırı strese maruz kalmasına ve kırılmasına neden olabilir.

    Silindir kapak saplamaları kaç tork ile sıkılır?

    Silindir kapak saplamalarının sıkılması için 50 ile 120 Nm arasında bir tork değeri kullanılır.

    Silindir kapağı torku kaç olmalı?

    Silindir kapağı sıkma tork değeri, aracın modeline, yılına ve motor tipine bağlı olarak değişir. Bazı yaygın araç markalarının silindir kapağı tork değerleri: Renault: 80-110 Nm; Tofaş: 90-105 Nm. Silindir kapağı cıvatalarını sıkarken aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Kademeli ve eşit sıkım: Cıvatalar, eşit şekilde sıkılmalıdır. 2. Tork anahtarı kullanımı: Üreticinin belirlediği tork değerine ulaşana kadar sıkılmalıdır. 3. Kontrol ve ayarlama: Tüm cıvatalar sıkıldıktan sonra, tork değerleri kontrol edilmeli ve gerekirse ayarlanmalıdır. Silindir kapağını yanlış torklamak, motor hasarına yol açabilir.

    Tofaş motor parçaları nelerdir?

    Tofaş motor parçaları şunlardır: Silindir kapağı; Piston; Krank mili; Eksantrik mili; Karter; Segman; Ateşleme bobini; Kalorifer motoru; Marş motoru; Vantilatör kayışı. Ayrıca, otocikma.com sitesinde Tofaş motorunun komple olarak da satışı bulunmaktadır. Tofaş motor parçalarını satın alabileceğiniz bazı siteler şunlardır: n11.com; tasdemirlerotoyedekparca.com.tr; copelli.com.tr.