Tek nokta enjeksiyon (SPI) sistemi, karbüratör sistemine benzer şekilde çalışır ancak yakıtı püskürtmek için enjektör kullanır. Çalışma prensibi: 1. Basınç kütüğü: Basınç ayar valfi sayesinde yakıt, sabit basınçta bekler. 2. Enjektörün açılması: Motor kontrol ünitesinden komut alan enjektör açılır. 3. Yakıt püskürtülmesi: Emme manifoldu ile silindir kapağının birleştiği noktaya, yani emme sübabından hemen öncesine yakıt püskürtülür. 4. Yakıt basıncı: Bu sistemde yakıt basıncı 3-5 bar civarındadır. Sistemin işleyişi şu sensörlere bağlıdır: hız; motor devri; motor vakumu; gaz pedalı pozisyonu; aracın viteste olup olmaması; yakıt basıncı. Bu sensörler, aracın elektronik beynine sinyal gönderir ve beyin, enjektörden ne kadar benzin verilmesi gerektiğine karar verir.