Sakarya Köprüsü'nün hikayesi şu şekildedir: 1934 yılının Temmuz ayında, Bolu üzerinden Adapazarı’na karayolu ile gelen Atatürk, Kumköy yakınlarında bulunan ahşap Tavuklar Köprüsü'nden geçmiştir. Atatürk, bu köprünün yetersizliğini görüp “sağlam ve güvenli beton bir köprünün inşası” emrini vermiştir. 1936-1937 yılları arasında inşa edilen Sakarya Köprüsü, 108,60 metre uzunluğunda ve 4,80 metre genişliğindedir. Betonarme Bowstrink tipinde inşa edilen köprünün her biri 35 metre açıklığında üç ayağı vardır. 1970’lere kadar bölgede sıkça rastlanan su taşmalarına-baskınlarına karşı dayanıklı olan köprü, tarihi niteliği bozulmaması adına trafiğe kapatılmıştır. Köprüye, 1530 tarihli haritada varlığı görülen bitişiğindeki köyün adından dolayı “Trabzanlar Köprüsü” veya Adapazarı yönündeki semtin adından dolayı “Güneşler Köprüsü” denilmişse de, asıl yaygın olan isim “Sakarya Köprüsü”dür. 2009 yılı itibarıyla günümüzde de “Eski Sakarya Köprüsü” adıyla anılmaktadır. Sakarya Köprüsü, Sakarya'nın sembolü olarak logolar üzerinde de kullanılmaktadır.