• Buradasın

    Peugeot yokuş kalkış destek sistemi nerede?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Peugeot araçlarında yokuş kalkış destek sistemi (Hill Holder) kullanım kılavuzunda belirtilmektedir 1.
    Ayrıca, bu sistem gösterge panelinde küçük bir simge ile de gösterilebilir; bu simge eğimli bir yolda duran araba veya “A” harfiyle birlikte bir tepe ikonu olabilir 1.
    Yokuş kalkış destek sisteminin olup olmadığını kesin olarak öğrenmek için yetkili bir servise başvurulması önerilir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yokuş kalkış desteği hangi durumlarda devreye girer?

    Yokuş kalkış desteği, aşağıdaki durumlarda devreye girer: Motorun çalışır durumda olması. Aracın hareketsiz olması. Aracın yokuş yukarı durması. Yokuş kalkış desteği, genellikle %3 ve üzeri eğimlerde devreye girer, ancak bu oran aracın marka ve modeline göre değişiklik gösterebilir. Sistemin devreye girmemesi durumu, aracın eğiminin sistemin algı sınırının altında olması, sensör arızaları veya ABS, ESP gibi elektronik sürüş destek sistemlerindeki sorunlardan kaynaklanabilir.

    Auto-hold yokuş kalkış desteği aynı şey mi?

    Auto-hold ve yokuş kalkış desteği (Hill Holder) benzer işlevlere sahip olsa da aynı şey değildir. Yokuş kalkış desteği (Hill Holder), yalnızca araç bir yokuşta hareket ettikten sonra birkaç saniyeliğine freni tutar ve sürücü gaz pedalına bastığında devreden çıkar. Auto-hold ise aracın tamamen sabitlenmesini sağlar ve sürücü gaz pedalına basana kadar freni tutmaya devam eder. Bu nedenle, auto-hold daha kapsamlı bir sabitleme işlevi sunarken, yokuş kalkış desteği daha kısa süreli bir destek sistemidir.

    Peugeot 2008 yokuş kalkış desteği nasıl çalışır?

    Peugeot 2008'de yokuş kalkış desteği (Hill Holder) aracın yokuşta geriye kaymasını önlemek için tasarlanmış bir sistemdir. Çalışma prensibi: 1. Aracı durdurma: Yokuşa geldiğinizde frene basarak aracı durdurun ve sabitleyin. 2. Devreye alma: Frene bir iki kez basarak freni sertleştirin ve aracın geriye kaçmamasını sağlayın. 3. Yokuşta kaldırma: Aracınızı sabitledikten sonra gaz pedalına basarak aracınızı geriye kaçırmadan yokuştan kaldırın. Bu sistem, sürücü freni bıraktığında aracın sabit kalmasını ve hareket etmeye başladığında frenlerin otomatik olarak serbest bırakılmasını sağlar.

    Yokuş kalkış desteği sürekli aktif ne demek?

    Yokuş kalkış desteğinin sürekli aktif olması, sistemin aracın eğimli bir yolda durması durumunda, sürücü gaz pedalına basana kadar fren basıncını birkaç saniye boyunca otomatik olarak koruduğu anlamına gelir. Bu süre zarfında sürücü, ayağını frenden çekip gaza basabilir ve araç geri kaymadan hareket edebilir. Yokuş kalkış desteği genellikle otomatik olarak devreye girer, ancak bazı araç modellerinde bu özelliği manuel olarak aktifleştirmek gerekebilir.

    Hill holder yokuş kalkış desteği ne işe yarar?

    Hill Holder (Yokuş Kalkış Desteği), aracın yokuş yukarı durduğunda geriye kaymasını önleyen bir sistemdir. Bu sistem şu işlevleri yerine getirir: 1. Sürüş kolaylığı: Sürücülerin yokuşlarda daha rahat ve güvenli hareket etmelerini sağlar. 2. Debriyaj ömrü: Manuel şanzımanlı araçlarda debriyaj balatalarının ömrünü uzatır. 3. Kaza önleme: Olası kaymaları ve bunlardan kaynaklanabilecek kazaları engeller. 4. Balata aşınması: Yokuş kalkış sırasında balata aşınmasını azaltır.

    Yokuş kalkış desteği aktif değil ne demek?

    Yokuş kalkış desteğinin aktif olmaması, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir: Sensör arızaları. Yazılım hataları. Fren hidroliği seviyesi. Fren balataları. Akü gerilimi. Yol ve hava koşulları. Bu tür durumlarda, profesyonel bir servisten yardım almak en doğru çözüm olacaktır.

    Peugeot otomatik vites sistemi nasıl çalışır?

    Peugeot otomatik vites sistemi, kullanılan teknolojiye göre farklı şekillerde çalışabilir: Tradicional Otomatik Vites (AT). Automated Manual Transmission (AMT) veya Elektronik Kontrollü Manuel Vites (ECMT). Çift Kavramalı Şanzıman (DCT). Yeni Otomatik Vites Teknolojileri. Otomatik vites sisteminde, vites geçişleri tork konvertördeki artan yağ basıncının hidrolik mantık devresinden geçerken farklı basınçtaki valflerin açıp kapamasıyla yağ yolunun değiştirilmesi sayesinde gerçekleşir. Peugeot araçlarda bulunan EAT8 şanzımanı ise, merkez tünelde bulunan bir düğme ile çalıştırılır ve P, R, N, D ve B (elektrikli motorlar için) veya M (termal motorlar için) modlarında ayarlanabilir.