• Buradasın

    Pert ve çıtır hasarlı arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Pert ve çıtır hasarlı arasındaki temel fark, hasarın boyutu ve aracın kullanılabilirliğidir.
    • Pert: Aracın kaza sonrası en az %70 oranında hasar alarak kullanılamaz hale gelmesi veya değerini kaybetmesi anlamına gelir 23. Pert araçlar, onarım maliyetleri aracın değerini aştığı için genellikle trafiğe çıkamaz ve "trafikten çekilmiştir" belgesi alır 25.
    • Çıtır Hasar: Genellikle ufak tefek dokunma, tıklama, sürtme gibi hafif hasarları ifade eder 1. Bu tür hasarlar, aracın büyük bir kısmının kullanılabilir olduğunu gösterir ve araç hala trafiğe çıkabilir durumda olabilir 4.
    Özetle, pert araçlar daha ciddi hasar almış ve genellikle onarılamazken, çıtır hasarlı araçlar daha hafif hasar almış ve onarılabilir durumdadır.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ağır hasarlı araç neden pert çıkmaz?

    Ağır hasarlı bir aracın pert sayılmamasının nedeni, onarım masraflarının aracın piyasa değerinin %60'ını aşmamasıdır. 1 Temmuz 2025'ten itibaren geçerli olacak kurala göre, aracın KDV dahil onarım tutarı aracın değerini aşarsa araç tam hasara uğramış sayılacak ve hurda tescil belgesi çıkarılarak sigorta şirketi sahibine tazminat ödeyecek. Ayrıca, bazı parçaların hasar görmüş olması halinde hasar oranı %60'ın altında olsa bile araç pert sayılacak ve ağır hasar kaydı işlenecek.

    Pert ne anlama gelir?

    Pert, bir aracın trafik kazası veya başka bir olay sonrasında kullanılamaz hale gelmesini veya değerini büyük ölçüde kaybetmesini ifade eden bir terimdir. Sigortacılıkta "pert" terimi resmi olarak kullanılmaz; bunun yerine "tam hasarlı" veya "ağır hasar kayıtlı" ifadeleri kullanılır. Bir aracın pert sayılabilmesi için, tamir masraflarının aracın değerinin %60 ila 70'ini aşması gerekir.

    Hangi araçlar çıtır hasarlı sayılır?

    Çıtır hasarlı araçlar, genellikle küçük çizikler, göçükler veya boya kusurları gibi hafif hasarlar almış araçlardır. Çıtır hasarlı olarak kabul edilebilecek bazı araç türleri: Kazalar, doğal afetler veya park halindeki araçlara çarpma gibi çeşitli olaylardan kaynaklanan hasarlar. Onarımı nispeten kolay ve uygun maliyetli araçlar. Yeni düzenlemeye göre, 1 Temmuz 2025'ten itibaren, yüzde 60'ın altında hasara sahip araçlar onarılarak sigortalıya teslim edilecek ve bu araçların ihaleye çıkması yasaklanacak.

    Yüzde 75 hasarlı araç pert olur mu?

    Evet, %75 hasarlı bir araç pert olabilir. Bir aracın pert olarak kabul edilmesi için tamir maliyetinin, aracın piyasa değerinin %60-70'ini aşması gerekir. Ancak, 1 Temmuz 2025'ten itibaren geçerli olan düzenlemeye göre, aracın piyasa değerinin %60'ının altındaki hasarlar onarılacak ve araç pert sayılmayacak. Pert kararı, sigorta şirketinin görevlendirdiği eksper tarafından verilir.

    Hangi hasarlı araçlar alınmaz?

    Hangi hasarlı araçların alınmayacağı, kişisel tercihler ve risk algısına bağlıdır. Ancak, alınmaması gereken hasarlı araç türleri arasında şunlar sayılabilir: Nerede onarıldığı belli olmayan ağır hasarlı araçlar. Gizli yapısal ve mekanik sorunlar içeren araçlar. Hava yastığı açılmış araçlar, bu araçların düzgün tamir edilmediğinden emin olunmadıkça. Tamir ve onarım işlemleri düşük kaliteli işçilikle yapılmış araçlar. Hasarlı araç alırken, aracın ekspertiz raporu ve tamir geçmişi detaylı bir şekilde incelenmelidir.

    Hasar tespit tutanağında az hasarlı ne demek?

    Az hasarlı bina, deprem nedeniyle taşıyıcı sistemi hasar görmemiş, duvarlarda ince çatlaklar, sıva çatlakları, boya veya kaplama dökülmeleri gibi hasarlar gözlemlenen binadır. Bu tür binalarda eşyaların tahliyesi gerçekleştirilebilir, ancak binanın güvenliği büyük ölçüde tehlike altında değildir. Az hasarlı bina sahipleri için Afet Kanunu kapsamında yeni ev yapılması mümkün değildir.

    Hasar tahmini ne işe yarar?

    Hasar tahmini farklı alanlarda çeşitli işlevlere sahiptir: CS2 oyununda hasar tahmini, oyunculara daha hızlı geri bildirim sağlar ve hedef değiştirme süresini kısaltır. Deprem hasar tahmin uygulamaları, binaların zarar görebilirliği hakkında rapor oluşturur. İnşaat, sigorta ve otomotiv sektörlerinde hasar tahmini, projelerin bütçe dahilinde ve zamanında tamamlanmasını, doğru tazminat taleplerinin belirlenmesini ve onarım maliyetlerinin tahmin edilmesini sağlar.