• Buradasın

    Pert ve ağır hasarlı araç arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Pert ve ağır hasarlı araç arasındaki temel fark, hasar oranının yüzdesel olarak belirlenmesidir 14.
    • Ağır hasarlı araç, kasko sigortasına göre aracın tamir maliyetinin araç değerinin %70'inden az olduğu durumları ifade eder 14. Bu araçlar onarıldıktan sonra tekrar trafiğe çıkabilir 14.
    • Pert araç ise %70 ve üzeri oranda hasar almış araçları kapsar 14. Bu araçlar ekonomik olarak tamir sınırının üzerine çıktığı için sigorta şirketi tarafından "tam hasarlı" olarak değerlendirilir ve trafikten men edilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ağır hasarlı araç neden pert çıkmaz?

    Ağır hasarlı bir aracın pert çıkmamasının birkaç nedeni olabilir: 1. Onarım Maliyetinin Düşük Olması: Sigorta şirketleri, aracın onarım maliyetinin rayiç bedelinin %70'ini aşması durumunda aracı perte çıkarır. Eğer onarım maliyeti daha düşükse, araç tamir edilebilir olarak değerlendirilir. 2. Ekspertiz Raporu: Sigorta şirketinin yaptığı ekspertiz raporu, aracın hasar durumunun perte ayrılacak kadar ciddi olmadığını gösterebilir. 3. Sürücünün İtirazı: Araç sahibi, sigorta şirketinin kararına itiraz edebilir ve bağımsız bir ekspertiz talep edebilir. Bu faktörler, aracın ağır hasarlı olmasına rağmen perte çıkmamasını sağlar.

    Hangi hasarlı araçlar alınmaz?

    Hangi hasarlı araçların alınmayacağı, kişisel tercihler ve risk algısına bağlıdır. Ancak, alınmaması gereken hasarlı araç türleri arasında şunlar sayılabilir: Nerede onarıldığı belli olmayan ağır hasarlı araçlar. Gizli yapısal ve mekanik sorunlar içeren araçlar. Hava yastığı açılmış araçlar, bu araçların düzgün tamir edilmediğinden emin olunmadıkça. Tamir ve onarım işlemleri düşük kaliteli işçilikle yapılmış araçlar. Hasarlı araç alırken, aracın ekspertiz raporu ve tamir geçmişi detaylı bir şekilde incelenmelidir.

    E-devletten ağır hasarlı araç nasıl anlaşılır?

    E-devlet üzerinden ağır hasarlı araç sorgulaması yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. T.C. kimlik numarası ve e-Devlet şifresi ile sisteme giriş yapılır. 2. e-Hizmetler bölümünden Emniyet Genel Müdürlüğü'nün araç sorgulama ekranına girilir. 3. Trafik Poliçe ve Hasar Bilgileri Sorgulama ekranına aracın plakası yazılır. Bu yöntemle, aracın gerçek ve güncel hasar kaydı dökümlerine ulaşılabilir. Ayrıca, 5664 numarasına SMS göndererek veya 11890 numaralı çağrı merkezini arayarak da ağır hasar kaydı sorgulaması yapılabilir. e-Devlet üzerinden başkalarının adına kayıtlı olan araçlarla ilgili sorgulama yapılamaz.

    Hangi araçlar çıtır hasarlı sayılır?

    Çıtır hasarlı araçlar, genellikle küçük çizikler, göçükler veya boya kusurları gibi hafif hasarlar almış araçlardır. Çıtır hasarlı olarak kabul edilebilecek bazı araç türleri: Kazalar, doğal afetler veya park halindeki araçlara çarpma gibi çeşitli olaylardan kaynaklanan hasarlar. Onarımı nispeten kolay ve uygun maliyetli araçlar. Yeni düzenlemeye göre, 1 Temmuz 2025'ten itibaren, yüzde 60'ın altında hasara sahip araçlar onarılarak sigortalıya teslim edilecek ve bu araçların ihaleye çıkması yasaklanacak.

    Hasar kayıtlı araç ile hasar kayıtsız araç arasındaki fark nedir?

    Hasar kayıtlı araç ile hasar kayıtsız araç arasındaki temel fark, aracın geçmişte yaşadığı hasarların kayıt altında olup olmamasıdır. Hasar Kayıtlı Araç: İkinci el bir aracın, kullanım süresi boyunca kaza sonrası ufak çaplı tamir, değişen parça ve boya gibi işlemlerini içerir. Bu bilgiler, devlete bağlı olan Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (Tramer) sisteminde kayıt altına alınır. Hasar kaydı bulunan araçların trafiğe çıkmasında bir sakınca yoktur, ancak alıcı bulması zorlaşabilir. Hasar Kayıtsız Araç: Geçmişte herhangi bir önemli hasar yaşamamış araçları ifade eder. Bu araçların hasar geçmişi hakkında resmi bir kaydı bulunmaz. Özetle, hasar kayıtlı araçlar daha önce hasar almış olup bu hasarlar kayıt altında iken, hasar kayıtsız araçlar herhangi bir önemli hasar kaydı bulunmayan araçlardır.

    Hangi ağır hasarlar riskli?

    Riskli ağır hasarlar, genellikle şu iki kategoriye girer: 1. Yapısal eleman kaynaklı ağır hasarlar: Kolon düzlem dışı sıyrılması. Kolon uç bölgesi hasarları. Düşey hiza boyunca bir bölümün çökmesi. Yatay tam kat çökmesi. 2. Yapısal sistem kaynaklı ağır hasarlar: Üst üste yığılma yıkımı. Akordeon yıkımı (yana yığılma). Yana yatma hasarları. Ayrıca, ağır hasar kaydı, bir aracın ciddi bir kaza veya doğal afet sonucu sigorta şirketleri tarafından ekonomik veya yapısal olarak onarılması yüksek maliyetli kabul edildiğinde oluşturulur.

    Ağır hasar kaydı yüzde kaç olmalı?

    29 Nisan 2025 tarihli düzenlemeye göre, bir aracın ağır hasar kayıtlı sayılabilmesi için hasar tutarının aracın rayiç bedelinin %60’ını aşması gerekmektedir. Daha önceki uygulamada bu oran %70 olarak belirlenmiştir.