Çok enjeksiyonlu motor, genellikle benzinli araçlarda kullanılan ve homojen karışımla çalışan bir motor tipidir. Çalışma prensibi şu şekildedir: 1. Yakıtın Depoya Basılması: Benzin, depoda bulunan elektrikli pompa ile motorun emme manifoldunun üstündeki yakıt galerisine yaklaşık 3 barlık basınçla basılır. 2. Yakıtın Püskürtülmesi: Yakıt galerisindeki enjektörler, yakıtı emme supaplarının arkasına, emme manifolduna bağlı emme kanalına püskürtür. 3. Hava-Yakıt Karışımının Oluşumu: Hava-yakıt karışımı, yakıtın emilen havanın içine püskürtülmesi ile homojen olarak oluşur. 4. Motorun Çalışması: Oluşan homojen karışım sayesinde ideal hava-yakıt karışımı elde edilir, bu da iyi motor performansı sağlar ve egzoz emisyonlarını azaltır. Enjeksiyon miktarı ve zamanlaması, Elektronik Kontrol Ünitesi (ECU) tarafından yönetilir.