Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Çok enjeksiyonlu motor, genellikle benzinli araçlarda kullanılan ve homojen karışımla çalışan bir motor tipidir 14. Çalışma prensibi şu şekildedir:
- Yakıtın Depoya Basılması: Benzin, depoda bulunan elektrikli pompa ile motorun emme manifoldunun üstündeki yakıt galerisine yaklaşık 3 barlık basınçla basılır 14.
- Yakıtın Püskürtülmesi: Yakıt galerisindeki enjektörler, yakıtı emme supaplarının arkasına, emme manifolduna bağlı emme kanalına püskürtür 14.
- Hava-Yakıt Karışımının Oluşumu: Hava-yakıt karışımı, yakıtın emilen havanın içine püskürtülmesi ile homojen olarak oluşur 14.
- Motorun Çalışması: Oluşan homojen karışım sayesinde ideal hava-yakıt karışımı elde edilir, bu da iyi motor performansı sağlar ve egzoz emisyonlarını azaltır 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: