Elektronik ateşleme sistemi, yanma odasına alınan hava-yakıt karışımını en uygun anda buji ile ateşleyerek yanmayı başlatır ve gerekli avansı verir. Çalışma prensibi: Sensörlerden gelen bilgiler: Krank mili konum sensörü, eksantrik mili konum sensörü, vuruntu sensörü gibi çeşitli sensörlerden gelen bilgiler elektronik kontrol ünitesine (ECU) iletilir. Ateşleme avansının belirlenmesi: ECU, bu bilgilere dayanarak motorun o anki çalışma koşullarına göre en uygun ateşleme avansını belirler. Primer devre akımının kesilmesi: ECU, sırası gelen silindirin bobininin primer devre akımını keser. Sekonder devrede yüksek gerilim: Kesilen akım sonucunda bobinin sekonder devresinde yüksek gerilim oluşur. Kıvılcım oluşumu: İlgili silindirin zamanlaması, eksantrik mili üzerindeki zamanlama (faz) sensörü ve krank mili tarafından belirlenir. Elektronik ateşleme sistemi, klasik sistemlere göre daha az arıza yapar, daha iyi performans sunar ve bakım gerektirmez.