• Buradasın

    Ktk 57 maddesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 57. maddesi, kavşaklarda geçiş hakkını düzenler 13:
    Bu maddeye göre, kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır:
    1. Yavaşlama ve dikkat: Kavşağa yaklaşan sürücüler, kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak ve dikkatli olmak zorundadır 13.
    2. Geçiş üstünlüğü: Trafik zabıtası, işaret levhası veya ışıklı trafik işareti bulunmayan kavşaklarda; geçiş üstünlüğüne sahip olan araçlara, doğru geçmekte olan tramvaylara ve diğer araçlardan önce anayoldaki araçlara yol vermek gerekir 13.
    3. Sıralama: Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı olduğu durumlarda; motorsuz araçlar motorlu araçlara, soldaki araçlar ise sağdan gelen araçlara geçiş hakkını vermek zorundadır 13.
    4. Yasak hareketler: Işıklı trafik işaretleri izin verse bile, trafik akımı kavşak içinde durmaya zorlayacak veya diğer doğrultudaki trafiğin geçişine engel olacak ise, sürücülerin kavşağa girmeleri yasaktır 13.
    5. En kısa zamanda geçme: Trafik zabıtası, yetkili kişi veya trafik ışıklı işareti ile yönetilen kavşaklarda, sürücüler kavşağı en kısa zamanda geçmek zorundadır 13. Sürücülerin gereksiz olarak yavaşlamaları, durmaları, taşıttan inmeleri ve motorlarını durdurmaları yasaktır 13.
    6. İlk geçiş hakkı: Aksine bir işaret olmadıkça, bütün kavşaklarda araçlar ray üzerinde hareket eden taşıtlara ilk geçiş hakkını vermek zorundadır 13.

    Konuyla ilgili materyaller

    Ktk 53 maddesi asli kusur mu?

    KTK 53. maddesi, özellikle 53/1-b hükmü, asli kusur olarak değerlendirilmektedir.

    KTK'nın 56 maddesi nedir?

    KTK'nın 56. maddesi, Karayolları Trafik Kanunu'nda şerit izleme, gelen trafikle karşılaşma, araçlar arasındaki mesafe, yavaş sürme ve geçiş kolaylığı sağlama kurallarını düzenler. Bu maddeye göre sürücüler: 1. Şerit değiştirme: Geçme, dönme, duraklama, durma ve park etme gibi haller dışında şerit değiştiremezler veya iki şeridi birden kullanamazlar. 2. Kavşaklarda şerit değiştirme: Kavşaklara yaklaşırken, yerleşim yerleri dışında yüzelli metre, yerleşim yerlerinde ise otuz metre mesafe içinde şerit değiştiremezler. 3. Uygun şeritten gitme: Araçların cinsine ve hızına uygun olmayan şeritten gidemezler. 4. İşaret vermeden şerit değiştirme: İşaret vermeden şerit değiştirmeleri yasaktır. 5. Gelen trafikle karşılaşma: İki yönlü trafiğin kullanıldığı taşıt yollarında karşı yönden gelen araçların geçişini zorlaştıran bir durum varsa geçişi kolaylaştırmak için araçlarını sağ kenara yanaştırmaları veya geri gitmeleri zorunludur. Bu madde hükümlerine uymayan sürücüler 1.800.000 lira para cezası ile cezalandırılırlar.

    KTK ne demek?

    KTK kısaltmasının iki farklı anlamı bulunmaktadır: 1. Karayolları Trafik Kanunu. 2. Kochi Tuskers Kerala (Hint kriket takımı).

    KTK mevzuatı nedir?

    KTK mevzuatı, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu ve bu kanunla ilgili yönetmelikleri ifade eder. Bu mevzuatın amacı, karayollarında can ve mal güvenliği yönünden trafik düzenini sağlamak ve trafik güvenliğini ilgilendiren tüm konularda alınacak önlemleri belirlemektir. KTK'nın kapsadığı bazı konular: - Trafikle ilgili kurallar ve bunların uygulanması; - Araçların tescili, teknik durumları ve muayeneleri; - Sürücülerin sınavları ve belgelerinin verilmesi; - Karayolunu kullananların hak ve yükümlülükleri; - Trafik hizmetlerinin koordinasyonu ve denetimi.

    MTK ve KTK arasındaki fark nedir?

    Madde Tepki Kuramı (MTK) ve Klasik Test Kuramı (KTK) arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Ölçme Yaklaşımı: KTK, bireyin gözlenen özelliğinin içinde hem gerçek puan hem de hata puanı bulunduğunu kabul eder ve bu iki değeri ilişkilendirir. 2. Parametre Kestirimi: KTK'da madde parametreleri, teste uygulanan tüm bireyler için aynı şekilde hesaplanır ve örneklemden bağımsızdır. 3. Testin Özellikleri: KTK'da testin özelliklerini, testi uygulamadan önce kestirmek mümkün değildir. 4. Şans Başarısı: MTK, şans başarısını daha iyi düzeltir ve bu nedenle öğrenci başarı sıralamalarında daha az farklılık yaratır.