• Buradasın

    Ktk 57 maddesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    KTK 57. madde, Karayolları Trafik Kanunu'nun "Kavşaklarda geçiş hakkı" başlıklı maddesidir 123.
    Bu maddeye göre kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır:
    • Kavşağa yaklaşan sürücüler, kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak ve dikkatli olmak zorundadır 14.
    • Geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan verilmelidir 14.
    KTK 57. madde kapsamında belirtilen kurallara uyulmaması, asli kusur olarak kabul edilir ve %75 kusur oranını belirtir 123.

    Konuyla ilgili materyaller

    KTK ne demek?

    KTK, "Karayolları Trafik Kanunu"nun kısaltmasıdır. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, Türkiye’deki karayolu trafiğini düzenleyen temel yasal çerçeveyi belirleyen kanundur. Bu kanun kapsamında karayolu trafiğinin düzenlenmesi ve denetlenmesi, trafik kurallarının belirlenmesi, sürücü belgeleri, araçların tescil ve muayeneleri, trafik suç ve cezaları gibi birçok konu ayrıntılı olarak ele alınmaktadır.

    KTK'nın 56 maddesi nedir?

    KTK'nın 56. maddesi, Karayolları Trafik Kanunu'nda şerit izleme, gelen trafikle karşılaşma, araçlar arasındaki mesafe, yavaş sürme ve geçiş kolaylığı sağlama kurallarını düzenler. Bu maddeye göre sürücüler: 1. Şerit değiştirme: Geçme, dönme, duraklama, durma ve park etme gibi haller dışında şerit değiştiremezler veya iki şeridi birden kullanamazlar. 2. Kavşaklarda şerit değiştirme: Kavşaklara yaklaşırken, yerleşim yerleri dışında yüzelli metre, yerleşim yerlerinde ise otuz metre mesafe içinde şerit değiştiremezler. 3. Uygun şeritten gitme: Araçların cinsine ve hızına uygun olmayan şeritten gidemezler. 4. İşaret vermeden şerit değiştirme: İşaret vermeden şerit değiştirmeleri yasaktır. 5. Gelen trafikle karşılaşma: İki yönlü trafiğin kullanıldığı taşıt yollarında karşı yönden gelen araçların geçişini zorlaştıran bir durum varsa geçişi kolaylaştırmak için araçlarını sağ kenara yanaştırmaları veya geri gitmeleri zorunludur. Bu madde hükümlerine uymayan sürücüler 1.800.000 lira para cezası ile cezalandırılırlar.

    MTK ve KTK arasındaki fark nedir?

    Madde Tepki Kuramı (MTK) ve Klasik Test Kuramı (KTK) arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Ölçme Yaklaşımı: KTK, bireyin gözlenen özelliğinin içinde hem gerçek puan hem de hata puanı bulunduğunu kabul eder ve bu iki değeri ilişkilendirir. 2. Parametre Kestirimi: KTK'da madde parametreleri, teste uygulanan tüm bireyler için aynı şekilde hesaplanır ve örneklemden bağımsızdır. 3. Testin Özellikleri: KTK'da testin özelliklerini, testi uygulamadan önce kestirmek mümkün değildir. 4. Şans Başarısı: MTK, şans başarısını daha iyi düzeltir ve bu nedenle öğrenci başarı sıralamalarında daha az farklılık yaratır.

    KTK mevzuatı nedir?

    KTK mevzuatı, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nu ifade eder. Bu kanunun amacı, karayollarında can ve mal güvenliği yönünden trafik düzenini sağlamak ve trafik güvenliğini ilgilendiren tüm konularda alınacak önlemleri belirlemektir. Kapsamı ise trafikle ilgili kuralları, şartları, hak ve yükümlülükleri, bunların uygulanmasını ve denetlenmesini, ilgili kuruluşları ve bunların görev, yetki ve sorumluluk, çalışma usulleri ile diğer hükümleri kapsar. Bu kanun, karayollarında uygulanır; ancak aksine bir hüküm yoksa, belirli alanlarda da uygulanır. Bazı ilgili kurumlar: İçişleri Bakanlığı: Araçları, sürücüleri ve trafik düzenlemelerini denetler. Karayolları Genel Müdürlüğü: Yol güvenliği için gerekli düzenlemeleri yapar. Jandarma Genel Komutanlığı: Trafik denetimlerini yürütür.

    Ktk 53 maddesi asli kusur mu?

    KTK 53. madde, asli kusur olarak kabul edilir. Bu madde, "sağa dönüş kurallarına riayet etmemek" anlamına gelir. Kazada kusur oranının asli veya tali olması, tazminat miktarı ve oranını belirler.