• Buradasın

    Kilitli yatar otopark bariyeri nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kilitli yatar otopark bariyeri, araç park yerine başka araçların park etmesini engellemek amacıyla tasarlanmış bir park yeri çözümüdür 2.
    Bu bariyerler, metal veya metal/plastik malzemeden üretilir ve yere sabitlenen bölümü ankrajlı olarak üretilebileceği gibi zemin üstü çözümleri de mevcuttur 2.
    Çalışma prensibi ise şu şekildedir:
    1. Normal durumda bariyer, zemin seviyesinde bulunur ve araçların geçişine izin verir 3.
    2. Aktive edildiğinde bariyer, yerden yükselir ve araç geçişini fiziksel olarak engeller 3.
    Bu tür bariyerler, otopark alanlarında, alışveriş merkezlerinde, stadyumlarda veya etkinlik alanlarında geçici veya kalıcı olarak kullanılabilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kilitli otopark direği nasıl çalışır?

    Kilitli otopark direği, park alanlarını güvence altına almak ve yetkisiz araç girişlerini engellemek için kullanılan bir sistemdir. Çalışma prensibi şu şekildedir: 1. Mekanik veya Elektronik İşleyiş: Bariyer, manuel olarak kilitlenip açılabileceği gibi, uzaktan kumanda veya elektronik yöntemlerle de kontrol edilebilir. 2. Kilitleme Mekanizması: Direk, tekerlekleri bir çubuk veya zincirle bloke eden bir kilitleme mekanizmasına sahiptir. 3. Dayanıklılık: Genellikle çelik veya alüminyum gibi dayanıklı malzemelerden üretilir ve hava koşullarına karşı korumalıdır. Bu sayede, hırsızların aracı kaldırması veya çekmesi zorlaştırılarak park yeri güvenliği sağlanır.

    Otopark bariyeri ve otopark stoperi aynı mı?

    Otopark bariyeri ve otopark stoperi farklı işlevlere sahip iki farklı ekipmandır. Otopark bariyeri, araçların belirlenen alanlara uygun şekilde park etmesini sağlamak, düzensiz park etmeyi önlemek ve yaya geçişlerini belirginleştirmek için kullanılır. Otopark stoperi ise, araçların park yerlerinde durma mesafesini belirlemek amacıyla kullanılır ve tekerlerin diğer araçlara veya duvarlara zarar vermesini önler.

    Otopark araç durdurucu nedir?

    Otopark araç durdurucu, araçların durma mesafesini ayarlamak ve düzeni sağlamak amacıyla otoparklarda kullanılan metal, kauçuk, plastik veya PVC malzemeden üretilmiş durdurucu bir sistemdir. Bu tür durdurucular, araçların istemsiz hareketini önleyerek kazaların ve hasarların önüne geçer.

    Otopark bariyerleri neden demirden yapılır?

    Otopark bariyerleri demirden yapılır çünkü bu malzeme dayanıklı ve her türlü hava koşuluna karşı dirençlidir. Ayrıca, demir bariyerler güvenliği artırmak için tercih edilir; park alanlarına yetkisiz girişleri engelleyerek özel mülk veya iş yerlerinin korunmasına yardımcı olur.

    Otopark bariyeri kaç metre olmalı?

    Otopark bariyerlerinin kol uzunlukları 3 metre, 4 metre, 5 metre ve 6 metre olarak değişmektedir.

    Otopark giriş çıkış sistemi nasıl olmalı?

    Otopark giriş çıkış sistemi aşağıdaki bileşenlerden oluşmalıdır: 1. Yönlendirme Sistemleri: Otoparka giriş ve çıkış yönlerinin belirlenmesi, araçların park yerlerine yönlendirilmesi ve işaretlenmesi. 2. Araç Sayım Sistemleri: Otoparka giren ve çıkan araçların sayımının yapılması ve kapasite kontrolünün sağlanması. 3. Ödeme Sistemleri: Otopark hizmetlerinin ödeme işlemlerinin kolaylaştırılması, otomatik ödeme sistemleri, mobil ödeme sistemleri, akıllı kart sistemleri. 4. Güvenlik Sistemleri: Kamera sistemleri, alarm sistemleri, yangın söndürme sistemleri, acil durum butonları gibi güvenlik önlemlerinin alınması. 5. Yönetim Stratejileri: Otopark yönetim stratejilerinin belirlenmesi, park yeri tahsisi ve trafik akışının düzenlenmesi. Bu sistemler, otopark kullanımını daha verimli hale getirerek zaman, maliyet ve yakıt gibi olumsuz etkileri en aza indirir.

    Kapalı otopark girişi nasıl olmalı?

    Kapalı otopark girişleri aşağıdaki özelliklere sahip olmalıdır: 1. Farların Yakılması: Karanlık alanlarda daha iyi görüş için farlar yakılmalıdır. 2. Hız Sınırlarına Uyulması: Otopark içindeki hız sınırlarına uyarak ani duruş ve kazalar önlenmelidir. 3. Yaya Trafosuna Öncelik Verilmesi: Yaya geçitlerinde durarak yayaların güvenliği sağlanmalıdır. 4. Park Alanının Dikkatli Seçilmesi: Park edilecek alan, diğer araçların giriş-çıkışlarını engellemeyecek şekilde seçilmelidir. 5. Engelli Alanlarına Park Edilmemesi: Engelli araçları için ayrılmış park yerleri işgal edilmemelidir. 6. Rampa Eğimi: Otopark rampa eğimi %20'yi aşmamalı, ideal olarak %10 civarında olmalıdır. 7. Güvenlik Önlemleri: Araç geçen yerlerdeki kolon çevrelerine bariyer konulmalı ve duvar koruyucu bariyerler yapılmalıdır.