• Buradasın

    Karayolları trafik yönetmeliğinin 137/b-2 maddesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin 137/b-2 maddesi, araç sürücülerinin geri gitme ve geri dönüş manevralarını düzenler 5.
    Bu maddeye göre, geri gitme ve geri dönüşlerde şu kurallar geçerlidir:
    • Trafiği yoğun olan yollarda geriye dönmek yasaktır 5.
    • Uygun durumdaki yollarda geri dönüşleri, diğer araçların gelişleri engellenmeden ve yolu kullananlar için tehlike yaratmayacak şekilde en az manevra ile yapmak zorunludur 5.
    • Kamyon, otobüs, çekici, römork veya yarı römorklu bir aracın geri manevrası, sürücünün görüşüne açık alanda emniyetle sağlanamıyorsa, tehlikesizce geriye hareket edebilmeleri ve uyarılmaları için bir gözcü bulundurmaları mecburidir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Karayolları trafik yönetmeliği hangi kanuna dayanılarak çıkarılmıştır?

    Karayolları Trafik Yönetmeliği, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na dayanılarak çıkarılmıştır.

    Karayolları Trafik Kanununda kaç çeşit trafik suçu vardır?

    Karayolları Trafik Kanunu'nda birçok farklı trafik suçu bulunmaktadır. İşte bazı örnekler: Alkol veya uyuşturucu etkisi altında araç kullanma. Trafik işaretlerine uymama. Şerit izleme kurallarına uymama. Emniyet şeridi ve banket ihlali. Geçiş hakkı ihlalleri. Karayolu yapısı ve trafik işaretlerine zarar verme. Bu liste kapsamlı değildir ve kanunlarda sürekli olarak güncellenebilir.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre kusur oranları nasıl belirlenir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre kusur oranları şu şekilde belirlenir: Kaza Tespit Tutanağı: Trafik kazası sonrasında trafik ekipleri ya da kazaya karışan kişiler tarafından tutanak tutulur. Delil ve Bilgi Toplama: Kaza yerine ait fotoğraflar, kamera kayıtları, tanık ifadeleri, araçların konumu, çarpma noktaları ve yol durumu gibi somut veriler toplanır. TRAMER İncelemesi: Kaza tutanağına eklenen bilgiler ve fotoğraflar, TRAMER uzmanları tarafından değerlendirilir. Kusur Oranı Belirleme: Merkezde kazaya karışan araçların ve kişilerin eylemlerine göre kusur oranı belirlenir. Kusur oranları, %0 ila %100 arasında olmak üzere %0, %25, %50, %75, %100 şeklinde belirlenir. Kusur oranlarının belirlenmesi, hem ceza hukuku hem de tazminat hukuku açısından önem arz eder.

    Karayolları trafik işaretleme standartları hangi yönetmelikte?

    Karayolları trafik işaretleme standartları, Karayolu Trafik İşaretleme Standartları 1 ve 2 yönetmeliklerinde yer almaktadır. Ayrıca, bu standartlar aşağıdaki yönetmeliklerde de ele alınmaktadır: Trafik İşaretleri Hakkında Yönetmelik; Yol Yapım, Bakım ve Onarım Çalışmaları ile Çeşitli Kişi Kurum ve Kuruluşlarca Karayolu Yapısında Yapılacak Çalışmalarda Konulacak Trafik İşaretleri Hakkında Yönetmelik. Karayolu trafik işaretleme standartlarına ilişkin en güncel bilgilere Karayolları Genel Müdürlüğü'nün resmi web sitesinden ulaşılabilir.

    Karayolları Trafik Kanununa göre trafik cezaları nasıl uygulanır?

    Karayolları Trafik Kanunu'na göre trafik cezaları, çeşitli ihlaller için farklı şekillerde uygulanır: 1. Alkollü Araç Kullanma: Hususi otomobillerde 0,50 promil, diğer araçlarda ise 0,20 promil üzerinde alkollü olarak araç kullanan sürücülere 48/5 maddesi uyarınca idari para cezası verilir ve sürücü belgesi belirli sürelerle geri alınır. 2. Kırmızı Işık İhlali: Kırmızı ışıkta durmayarak geçmek, 47/1-B maddesi uyarınca cezalandırılır ve bu ihlal ağır bir trafik ihlali olarak değerlendirilir. 3. Emniyet Kemeri Kullanmama: 78/1-A maddesi, emniyet kemeri veya çocuk bağlama sistemini kullanmayan sürücüler ve yolculara idari para cezası öngörür. 4. Yanlış Park: 61/1-A maddesi, taşıt yolunda duraklamanın yasak olduğu yerlere park eden sürücülere ceza uygular. 5. Sürücü Belgesi Olmadan Araç Kullanma: 36/3-A maddesi, sürücü belgesi olmadan motorlu araç kullanan kişilere en ağır yaptırımlardan birini uygular. Cezalar, trafik zabıtası tarafından tespit edilir ve idari para cezaları Maliye Bakanlığına bağlı muhasebe birimlerine, vergi dairelerine veya yetkilendirilmiş banka ve PTT şubelerine ödenir.

    Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği arasındaki fark nedir?

    Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği arasındaki temel farklar şunlardır: Kapsam ve Detay: Kanun, genel trafik kurallarını ve bu kuralların uygulanmasını belirler. Yönetmelik, kanunlarda belirtilen kuralların daha detaylı ve açıklayıcı halini içerir; trafikle ilgili daha spesifik konuları, usul ve esasları düzenler. Madde Sayısı: Kanun, 138 asıl ve 9 geçici maddeden oluşur. Yönetmelik, 182 asıl, 3 ek ve 11 geçici maddeden oluşur. Amaç: Kanun, can ve mal güvenliği yönünden karayollarında trafik düzeninin sağlanmasını amaçlar. Yönetmelik, bu amacın gerçekleştirilmesi için gerekli görülen diğer hükümleri ve bunların uygulanmasına ait esas ve usulleri belirler.

    Karayolları Trafik Yönetmeliği 138 ve 139 maddeleri nelerdir?

    Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin 138. ve 139. maddeleri hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Karayolları Trafik Yönetmeliği'ne aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: mevzuat.gov.tr; lexpera.com.tr; aile.gov.tr.