• Buradasın

    Geminin karaya oturduğu yer neresi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Geminin karaya oturduğu yerler arasında iki farklı olay öne çıkmaktadır:
    1. Süveyş Kanalı: 24 Mart 2021'de, dünyanın en büyük kargo gemilerinden biri olan "Ever Given", Süveyş Kanalı'nda karaya oturdu 14.
    2. İstanbul: 21 Mart 2025'te, Rusya'dan Mozambik'e seyreden "Xın Haı Tong 37" isimli yük gemisi, İstanbul Ahırkapı Demir Sahası'nda karaya oturdu 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gemiler hangi yoldan karaya çıkarıldı?

    Gemilerin karaya çıkarıldığı yol, İstanbul'un Fethi sırasında iki farklı güzergaha göre değişmektedir: 1. Dolmabahçe - Kabataş güzergahı: Tarihçilerden Prof. Dr. Feridun Emecen, gemilerin Dolmabahçe tarafından çekilerek Kasımpaşa'ya indirildiğini öne sürmektedir. 2. Tophane güzergahı: Bazı kaynaklar, gemilerin Tophane tarafından karaya çekildiğini ve Pera'nın sınırları yanından dolaştırılarak Kasımpaşa'ya götürüldüğünü belirtmektedir.

    Açıklarında gemi neden kıyıya oturur?

    Gemilerin kıyıya oturmasının birkaç nedeni olabilir: Kaptan hatası. Hava koşulları. Makine arızası. Sığ su. Ayrıca, geminin yük dağılımı da karaya oturma riskini etkileyebilir; yükün dengesiz dağılımı, geminin kuvvet dengesini bozarak karaya oturmasına neden olabilir.

    Kıyıya oturan gemi nasıl kurtarılır?

    Kıyıya oturan bir geminin kurtarılması için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Güvenliği sağlama: Gemi ile kıyı arasına bir çapa atarak veya halat kullanarak gemiyi sabitlemek ve daha fazla zarar görmesini engellemek. 2. Gemi yükünü hafifletme: Yakıt, su ve diğer malzemeleri boşaltarak geminin ağırlığını azaltmak. 3. Kurtarma planı yapma: Kurtarma işlemi öncesi bir plan yapmak ve bu planı uygulamak. 4. Profesyonel yardım alma: Kurtarma işlemi uzmanlık gerektirdiğinden, profesyonel yardım almak en güvenli seçenektir. Örnek olarak, 2025 yılında Tekirdağ'da karaya oturan Bahama bandıralı "Angy R" isimli gemi için Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Kıyı Emniyet Müdürlüğü ekiplerinin kurtarma çalışmaları yaptığı belirtilmiştir. Ayrıca, 2025 yılında Yalova'da karaya oturan "KPS Orhan Ali Khan" isimli enerji gemisi için de kurtarma çalışmaları devam etmektedir. Tehlikeli durumlarda yetkililere veya profesyonel kurtarma ekiplerine başvurmak en doğru harekettir.

    Gemiler neden karaya bağlanır?

    Gemiler, çeşitli nedenlerle karaya bağlanabilir: Manevra ve güvenlik: Gemiler, rıhtım veya iskeleye aborda olarak bağlanarak, manevra sırasında geminin rıhtımdan açılmasını veya geri kaçmasını önlemek için bağlanır. Karaya oturtma operasyonu: Geminin batmak veya zaptedilmek tehlikesinden korunması için bilerek karaya oturtulması gerekebilir. Ayrıca, gemilerin karaya oturması, su çekimlerinin yetersiz kalması veya seyir hatalarından kaynaklanabilir.