• Buradasın

    Atiker LPG ayar programı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Atiker LPG ayar programı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Programı Edinme: Atiker'in resmi web sitesinden veya yetkili distribütörlerden Atiker LPG ayar programını edinin 5.
    2. Programı Kurma: Bilgisayara kurulumu gerçekleştirin 4.
    3. Bağlantı: Araç LPG kiti bağlantı portunu bilgisayara bağlayın 4.
    4. Kalibrasyon: Programda yer alan otomatik kalibrasyon seçeneği ile kalibrasyonu tamamlayın 4.
    5. Ayarlama: "Araç Konfigürasyonu" sekmesi üzerinden ilgili bilgileri programa girin ve "Benzin & Gaz" sekmesinden LPG ayarını yapın 4.
    Daha detaylı bilgi ve destek için Atiker yetkili servislerine başvurulması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    LPG rolanti ayarı kaç olmalı?

    LPG'li araçlarda rölanti ayarı genellikle dakikada 600-1000 devir arasında olmalıdır. Rölanti ayarının doğru yapılması, yakıt tüketiminin düşürülmesi ve çevreye zararlı gazların daha az salınması açısından önemlidir. Rölanti ayarının yapılması veya kontrol edilmesi için mutlaka yetkili ve deneyimli bir servise başvurulmalıdır.

    LPG sistemi taktırdıktan sonra ne yapmalıyım?

    LPG sistemi taktırdıktan sonra yapılması gerekenler: 1. Sızdırmazlık Belgesi: Montaj yapılan yerden veya MMO istasyonundan sızdırmazlık belgesi alınır. 2. Muayene: Alınan belgelerle aracı muayeneye sokulur. 3. Ruhsata İşletme: Muayeneden sonra herhangi bir notere gidilerek LPG'nin ruhsata işletilmesi sağlanır. LPG taktırdıktan sonra 1 ay içinde egzos emisyon ölçümlerinin yaptırılması ve değişikliklerin trafik sigortası ile kaskoya bildirilmesi de gereklidir. LPG sistemi montajı ve sonrası işlemler için alanında uzman bir ekip ile çalışılması önerilir.

    LPG gaz ayarı kaç olmalı?

    LPG gaz ayarı için iki ana parametre dikkate alınmalıdır: 1. Regülatör Basıncı: Bu değerin 1.0-1.2 bar arasında olması önerilir. 2. Gaz Enjeksiyon Süreleri: Valtek-rail gibi enjektörler için bu sürelerin 4 ms civarında olması idealdir. Düzenli LPG ayarı için genellikle yılda bir kez veya her 10.000-15.000 kilometrede bir servis önerilir.

    En iyi LPG ayarı hangisi?

    En iyi LPG ayarı, aracın motoruyla uyumlu olarak LPG sisteminin verimli çalışmasını sağlayan ayardır. En iyi ayarı belirlemek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Motorun ısınması: Ayar için motorun sıcak olması gerekir. 2. Rölanti ayarı: Rölanti ayar vidası 3 tam tur gevşetilir ve araç çalıştırılır. 3. Gaz ayarı: Araç çalışırken gaz ayar vidası yavaş yavaş gevşetilir ve aracın devrinde değişiklik olduğunda yarım tur sıkılır. 4. Üst limit ayarı: Motor 3000-3200 devir arasında sabitlenerek üst limit ayar vanası yavaş yavaş kısılır. LPG ayarının profesyoneller tarafından yapılması önerilir. Ayar sıklığı, LPG sisteminin türüne ve araç kullanım alışkanlıklarına bağlıdır.

    LPG ne anlama gelir?

    LPG, "sıvılaştırılmış petrol gazı" anlamına gelir. LPG'nin diğer anlamları: Likit Petrol Gazı (Liquified Petroleum Gas); Otogaz (araçlarda kullanılan LPG).

    Sıralı sistem LPG nasıl çalışır?

    Sıralı sistem LPG, aracın motoruna entegre edilerek yakıt olarak LPG kullanımını mümkün kılar. Çalışma prensibi: Araç ilk çalıştırıldığında benzinle çalışmaya başlar. Motor belirli bir sıcaklığa ulaştığında elektronik kontrol ünitesi (ECU) LPG sistemine geçiş yapar. LPG enjektörleri, motor devrine ve yüküne göre ateşleme sırasına uygun şekilde gaz püskürtür. Avantajları: Yakıt tüketiminde azalma. Motor performansını koruma. Çevre dostu. Dezavantajları: Bakım maliyeti. Sıralı sistem LPG'nin çalışma şekli, markaya ve modele göre değişiklik gösterebilir.

    LPG nedir ve ne işe yarar?

    LPG (Sıvılaştırılmış Petrol Gazı), ham petrolün rafinasyonundan elde edilen, propan ve bütan gazlarının karışımından oluşan bir enerji kaynağıdır. LPG'nin temel kullanım amaçları: Yakıt: Araçlarda benzin ve dizele alternatif olarak kullanılır. Isıtma ve pişirme: Evlerde ve çeşitli alanlarda ısıtma ve pişirme işlemlerinde kullanılır. LPG'nin avantajları: Maliyet: Benzin ve dizele göre daha ucuzdur. Çevre dostu: Daha az karbon salınımı ve temiz egzoz gazı üretir. Motor ömrü: Motoru daha az aşındırır ve daha temiz çalışmasını sağlar. Dezavantajları: Performans: Bazı araçlarda benzinle arasında güç farkı olabilir. Tank ömrü: Tankların belirli bir süre sonunda değiştirilmesi gerekir. Montaj maliyeti: Dönüşüm kiti montajı maliyetlidir.