• Buradasın

    Araç değer kaybı yaş sınırı var mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hayır, araç değer kaybı tazminatı için aracın yaşı önemli değildir; herhangi bir yaş sınırlaması yoktur 123.
    Ancak, aracın yaşının değer kaybı hesaplamasında dolaylı bir etkisi olabilir; çünkü yeni bir araç yaşlandıkça ve kilometresi arttıkça piyasa rayici düşer 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Araç değer kaybı nasıl hesaplanır örnek?

    Araç değer kaybı hesaplaması, aşağıdaki formül ve örnek üzerinden açıklanabilir: Araç Değer Kaybı = Araç Piyasa Değeri x Hasar Oranı x Değer Kaybı Katsayısı. Araç piyasa değeri: Kaza öncesindeki ikinci el değerini temsil eder. Hasar oranı: Kazanın ciddiyetine göre belirlenir. Değer kaybı katsayısı: Aracın yaşı, kilometresi ve hasarın boyutuna göre değişir. Örnek: Aracın ikinci el piyasa değeri 500.000 TL, hasar oranı %10 ve değer kaybı katsayısı 0,6 ise değer kaybı tutarı şu şekilde hesaplanır: 500.000 x %10 x 0,6 = 30.000 TL. Hesaplamada dikkate alınan diğer unsurlar: Aracın yaşı ve kilometresi. Aracın marka ve modeli. Araçta hasar alıp onarılan veya değişen parçalar. Araç değer kaybı hesaplaması için uzman bir bilirkişi veya ekspertiz raporu gereklidir.

    2 el araba alırken değer kaybı ne kadar?

    2. el araba alırken değer kaybı, aracın kaza sonrası onarım işlemleri nedeniyle 2. el piyasasında kaybettiği değer olarak tanımlanır. Değer kaybı miktarı, aşağıdaki faktörlere bağlı olarak değişir: Araç bilgileri: Marka, model, üretim yılı. Hasar geçmişi: Aracın daha önce hasar alıp almadığı. Piyasa değeri: Kaza öncesi aracın ikinci el değeri. Kilometre: Aracın kilometresi. Trafiğe çıkış yılı: Aracın trafiğe çıkış tarihi. Değer kaybı hesaplaması, sigorta eksperleri tarafından hazırlanan rapora göre yapılır. Örnek hesaplama: Aracın piyasa değeri 100.000 TL, hasar oranı %10 ve değer kaybı katsayısı 0,6 ise, değer kaybı tutarı 100.000 x %10 x 0,6 = 6.000 TL olarak hesaplanır. Güncel değer kaybı hesaplama formülleri ve katsayıları, 2024 yılı için şu sitelerde bulunabilir: tahanci.av.tr; halashukuk.com; kapsamhukuk.com. Değer kaybı hesaplaması ve başvurusu için bir avukata veya uzmana danışılması önerilir.

    Pert araç ne kadar değer kaybeder?

    Bir aracın pert olarak kabul edilebilmesi için, onarım masraflarının aracın piyasa değerinin en az %60 ila 70'ine denk gelmesi gerekir. Aracın pert değeri, hasar tespiti için sigorta şirketi tarafından atanan eksperin raporu ile belirlenir. Pert kaydı alan bir aracın trafiğe geri dönebilecek şekilde tamir edilebilmesi mümkünse ve onarımın maddi boyutu aracın değerini aşmıyorsa, aracın tamiri için ödeme yapılır.

    Araç değer kaybı ve araç yattı parası aynı mı?

    Hayır, araç değer kaybı ve araç yattı parası aynı değildir. Araç değer kaybı, bir aracın kaza geçirdikten sonra, tamir edilmiş olmasına rağmen ikinci el piyasasındaki satış değerinin düşmesi durumudur. Araç yattı parası ise, trafik kazasının ardından kullanılamayacak olan araçlarda, daha az kusurlu ya da kusursuz olan sürücünün, araçtan mahrum kalması sebebiyle uğradığı zararı gidermek amacıyla diğer sürücüden talep ettiği tazminattır.

    165 bin km üstü araç değer kaybı alabilir mi?

    Evet, 165 bin km üstü araçlar da değer kaybı alabilir. 09.10.2020 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Anayasa Mahkemesi’nin 2019/40 Esas 2020/40 Karar sayılı kararıyla, 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 90 ve 92. maddelerinde geçen 'Genel Şartlar' ifadeleri iptal edilmiştir. Ancak, araçta meydana gelen maddi hasarın, aracın rayiç bedelinin %2’sinin altında kalması durumunda, değer kaybı tazminatı, meydana gelen maddi hasar tutarını aşamayacaktır.

    Değer kaybı için km sınırı kalktı mı?

    Evet, değer kaybı için km sınırı kaldırılmıştır. Anayasa Mahkemesi'nin 29.12.2022 tarihli 2022/167 sayılı kararı sonrasında, daha önce 160.000 km olan sınır iptal edilmiştir.

    Araç yaşı 8'den büyük olursa ne olur?

    Araç yaşının 8'den büyük olması, ikinci el araç alımlarında kredi alma durumunu etkileyebilir. Genellikle bankalar, 8 yaş ve üzeri araçlara kredi vermekte tereddüt edebilir veya bu yaş aralığındaki araçlar için daha yüksek faiz oranları uygulayabilir. Ayrıca, bazı yasal düzenlemelerde 8 yaş ve üzeri araçlar için belirli zorunluluklar da olabilir. Örneğin, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın planına göre, 8 yaş veya 160 bin km üzerindeki araçlar için ekspertiz raporu zorunluluğu getirilmesi düşünülmektedir. Bu nedenle, araç yaşının 8'den büyük olması, finansal işlemler ve yasal yükümlülükler açısından bazı zorluklar yaratabilir.