• Buradasın

    3 köprüden geçişler neden ücretli?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    3 köprüden geçişlerin ücretli olmasının birkaç nedeni vardır:
    • Yapım ve bakım maliyetlerini karşılama 3. Köprü geçiş ücretleri, genellikle köprülerin yapım ve bakım maliyetlerini karşılamak amacıyla belirlenir 3.
    • İşletme maliyetlerini karşılama 3. Köprüdeki bakım ve onarım çalışmaları, güvenlik önlemleri ve personel maliyetleri gibi faktörler de geçiş ücretlerini etkileyebilir 3.
    • Gelir elde etme 3. Yoğun trafiğin olduğu köprülerde, daha fazla gelir elde etmek amacıyla ücretler yüksek tutulabilir 3.
    • Hükümetin politikaları 3. Hükümetin vergi politikaları, ekonomik durum ve diğer faktörler de köprü geçiş ücretlerini etkileyebilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    3. köprü ücreti tek yön mü çift yön mü?

    2025 yılı itibarıyla Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde tek yön geçiş ücreti uygulanmaktadır. Ancak, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nde 01.01.2023 tarihinden itibaren çift yönlü geçiş ücreti sistemi bulunmaktadır; bu köprülerden geçiş yapan araçlar iki yönde de ücret ödemek zorundadır.

    3 Köprü geçiş ücreti HGS'den düşer mi?

    Evet, 3. köprü geçiş ücreti HGS'den düşer. Köprü geçiş ücretleri, HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) veya OGS (Otomatik Geçiş Sistemi) gibi elektronik geçiş sistemleri aracılığıyla ödenir. Ancak, HGS veya OGS sistemi kullanmayan ya da bakiyesi biten araç sahipleri, köprü gişelerinde nakit ya da kredi kartı ile ödeme yapabilirler.

    3. köprü neden yapıldı?

    Üçüncü Boğaz Köprüsü'nün (Yavuz Sultan Selim Köprüsü) yapılma gerekçeleri: Trafik yoğunluğunu azaltmak: Mevcut iki köprünün, özellikle günün belirli saatlerinde yaşanan aşırı yoğunluk nedeniyle tam anlamıyla işlevini yerine getiremediği düşünülmüştür. Transit trafiği yönlendirmek: Köprünün, transit trafiğin boğaz geçişlerindeki payını artırmak amacıyla yapılması planlanmıştır. Kentsel rant projeleri: İstanbul’un kuzeyinde planlanan yeni şehir, üçüncü havalimanı ve Kanal İstanbul gibi projelere hizmet etmesi amaçlanmıştır. Köprünün yapımı, yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştirilmiş ve 26 Ağustos 2016'da tamamlanmıştır.

    1 ve 2 köprüden geçemeyen araçlar nereye gidecek?

    1. ve 2. köprüden geçemeyen araçlar, Yavuz Sultan Selim Köprüsü veya 1915 Çanakkale Köprüsü gibi alternatif köprüleri kullanabilirler. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden tüm motorlu araçlar geçebilir. 1915 Çanakkale Köprüsü'nden ise aks aralığı 3,2 metreden küçük olan iki akslı araçlar (otomobiller), 3 akslı araçlar, 4 ve 5 akslı araçlar ve motosikletler geçebilir.

    3 sınıf araç 3. köprüyü kullanabilir mi?

    3. sınıf araçlar, yani üç akslı araçlar, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü kullanmak zorundadır.

    Hangi araçlar 3. köprüden geçemez?

    Aks sınırlamasına göre bazı kamyonetler, iki aksın üzerindeki kamyon ve tırlar 3. köprüden (Yavuz Sultan Selim Köprüsü) geçemez.

    HGS olmadan köprüden geçilirse ne olur?

    HGS olmadan köprüden geçilirse, geçiş ücreti en uzun mesafeye göre hesaplanır ve 15 gün içinde HGS başvurusu yaparak geçiş ücretini yatırmak gerekir. Ayrıca, HGS aboneliği olan ama aracında HGS etiketi takılı olmayan bir sürücü için de doğrudan bir yaptırım uygulanmaz; geçiş ücreti bakiyeden düşülür.