• Buradasın

    Tahir ile Zühre'nin sonu nasıl bitti?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tahir ile Zühre'nin hikayesi, ikilinin ölümüyle sona erer 124.
    Olayların özeti:
    • Zühre'nin annesi, kızının vezir oğluyla evlenmesini istediği için padişaha sihir yaptırır ve Tahir'den soğutur 245.
    • Tahir, Zühre'yi görebilmek için gizlice saraya girerken yakalanır ve Mardin'de bir zindana atılır 25.
    • Yıllar sonra zindandan kaçan Tahir, Zühre'nin yanına gider ancak tekrar yakalanırlar 25.
    • Padişah, Tahir'i idam ettirir; bunu duyan Zühre aklını kaybeder 25.
    • Zühre, Tahir'in mezarına gider ve Allah'a canını alması için yalvarır, ardından o da ölür 25.
    • Tahir'e aşık olan Arap köle de Zühre'nin ölümüne dayanamayıp kendini öldürür 25.
    Hikayenin pek çok varyantı bulunmakla birlikte, hepsinde de facia ile bittiği görülmektedir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tahir ile Zühre'nin hikayesi gerçek mi?

    Tahir ile Zühre'nin hikayesi tamamen kurgusal bir halk hikayesidir.

    Tahir ve Zühre neden öldü?

    Tahir ile Zühre, ölümle sonuçlanan bir aşk hikayesidir. Tahir'in ölümü, padişahın kızının (Zühre) başka biriyle evlendirileceğini öğrenmesi üzerine geri dönmesiyle gerçekleşir. Zühre'nin ölümü ise Tahir'in ölümüne dayanamayarak, kendi canına kıymasıyla olur.

    Tahir ile zühre nasıl kavuştular?

    Tahir ile Zühre, çeşitli engellere rağmen sonunda kavuşurlar. 1. Zühre'nin Mektubu: Tahir, Mardin Kalesi'ndeyken Zühre, Keloğlan aracılığıyla ona bir mektup gönderir. 2. Hızır'ın Yardımı: Zindanın kapısı açıldığında, siyah atıyla Hızır gelir ve Tahir'i alarak Zühre'nin köşkünün önüne bırakır. 3. Yeniden Buluşma: Kırk gün boyunca Zühre, Tahir'i konağına alır ve birlikte eğlenirler. 4. Teslim Olma: Tahir, padişahın oyununa gelerek teslim olur ve Zühre'nin yanına geri döner. 5. Ölüm ve Ahiret Buluşması: Tahir, Zühre'yi kurtarmak isterken padişah tarafından parça parça ettirilir.

    Tahir ve Zühre hikayesi nedir?

    Tahir ile Zühre Hikayesi, bir Türk anonim halk hikayesidir. Hikayenin konusu şu şekildedir: Çocukları olmayan bir padişah ve veziri, tebdilikıyafet ederek dolaşmaya çıkarlar. Padişah ve vezirin çocukları olur ve onlara Tahir ile Zühre isimlerini verirler. Bunun üzerine padişahın eşi, yaptırdığı büyü ile padişahı Tahir'e düşman eder ve onu sürgüne gönderir. Tahir'in acısına dayanamayan Zühre, aklını kaybeder ve Tahir'in mezarını ziyaret ettiği bir sırada orada ölür.

    Nazım Hikmet neden Tahir ile Zührenin hikayesini yazdı?

    Nazım Hikmet, Tahir ile Zühre'nin hikayesini bir halk hikayesini geleceğe taşımak ve toplumsal mesajlar vermek amacıyla yazmıştır. Şair, bu hikayede sevgi, fedakarlık ve toplumsal dayatmalara karşı aşkın mücadelesi temalarını işlemiştir. Ayrıca, Nazım Hikmet bu eseriyle, geleneksel aşk anlayışının karşılıklarını sorgulamayı ve sosyalist ütopyayı karşı-meşrûlaştırma amacını da gütmüştür. Nazım Hikmet, "Tahir ile Zühre Meselesi" şiirini, Bursa Cezaevi'nden gönderdiği bir mektubun arkasına 1949 yılında yazmıştır.

    Tahir'le Zühreye neden kavuşamadılar?

    Tahir ile Zühre'nin kavuşamamasının nedeni, aile baskısı ve toplumun gelenekleri gibi engellerdir. Hikayeye göre, Zühre'nin annesi, vezirin oğlu olan Tahir'le kızının evlenmesine karşı çıkar ve dervişin sözünü dinleyerek iki gencin bir araya gelmesine engel olur.

    Tahir İle Zühre Meselesi şiiri ne anlatmak istiyor?

    Nazım Hikmet'in "Tahir ile Zühre Meselesi" şiiri, sevgi ve fedakârlık temalarını işler. Şiirde öne çıkan bazı mesajlar şunlardır: Karşılık beklemeden sevmek: "Yani sen elmayı seviyorsun diye / elmanın da seni sevmesi şart mı?" dizeleriyle, sevildiğinde karşılık beklenmemesi gerektiği vurgulanır. Toplumsal mesaj: "Tahir olmak da ayıp değil, Zühre olmak da; hatta sevda yüzünden ölmek de ayıp değil" dizeleriyle, insanın inandığı düşünceler uğruna dövüşmekten ve ölmekten çekinmemesi gerektiği anlatılır. Bireysel aşkın toplumsal aşka dönüşümü: Tahir, sevdiğine kavuşmak için mücadele eden âşık tipini temsil ederken, toplumsal fayda uğruna kendini feda etmeye hazır bir kişiliğe dönüşür. Şiirde ayrıca, ölüm bir sembol olarak kullanılarak bedel ödemenin ağırlığı vurgulanır.