• Buradasın

    Şiraz ekolü sanatçıları kimlerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Şiraz ekolü sanatçıları, İran'ın Şiraz şehrinde faaliyet gösteren ve özellikle Zend ve Kaçar dönemlerinde öne çıkan sanatçılardır 12. Bu ekolün bazı önemli temsilcileri şunlardır:
    • Rıza Abbasi: Duvar süslemelerinde üstat olarak bilinir ve Ali Eşref'in hocasıdır 1.
    • Ali Eşref: Gül-ü Murk alanında çalışmış ve Zend ekolünün kurucu sanatçılarından olmuştur 1.
    • Ağa Sadık ve Muhammed Bakır: Rıza Abbasi'nin öğrencileri olup, Şiraz ekolünün önemli isimlerindendir 1.
    • Sultan Mahmud, Ağa Mirek, Şeyhzade, Mirza Ali, Muzaffer Ali, Safi, Muhammed Yusuf, Muhammed Kasım: Safevi döneminin tanınmış minyatür sanatçılarıdır 2.
    • Mirza Baba, Mehr Ali: Kaçar hanedanı döneminde Avrupa tarzı resim yapan ressamlardır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Şiraz sanat ekolü nedir?

    Şiraz sanat ekolü, 18. yüzyılın ilk yarısından 19. yüzyılın sonuna kadar İran mimarisinde etkili olan bir akımdır. Şiraz sanat ekolünün bazı özellikleri: İkonografi: Şiraz mimari ekolündeki duvar resimlerinde süslü genç erkek ve kadınların yüzleri, büst şeklinde tuval üzerine resmedilmiştir. Arkaizm: Ahameniş ve Sasaniler'in kabartmalarından ve İslam öncesi İran krallarının yüz tasvirlerinden esinlenen bir üslup kullanılır. Malzeme Kullanımı: Ayna işçiliği, yağlı boya ve taş kullanımı bu ekolde gelişmiştir. Şiraz, aynı zamanda 13. ve 14. yüzyıllarda şiir, edebiyat, felsefe ve sanat merkezi olarak da bilinir.

    Şiraz'ın en önemli sanatçısı kimdir?

    Şiraz'ın en önemli sanatçısı olarak iki isim öne çıkmaktadır: Şeyh Sadi-i Şirazi ve Hâfız-ı Şirâzî. Şeyh Sadi-i Şirazi, klasik İran edebiyatının en büyük şairlerinden biridir. Hâfız-ı Şirâzî ise on dördüncü yüzyılda yaşamış İranlı bir şairdir.

    Şiraz Ekolü hangi dönemde?

    Şiraz Ekolü, Safevi dönemi ve Zend dönemi arasında yer almaktadır.

    Şiraz'ın en önemli ekolü kimdir?

    Şiraz'ın en önemli ekolü, İran felsefesi ve mimarisi bağlamında Molla Sadra (Sadreddin Şirazi) olarak kabul edilir. Mimari ekolü ise, 18. yüzyıldan 19. yüzyıla kadar İran mimarisinde etkili olan ve İsfahan ekolünün devamı olarak görülen Şiraz mimari ekolüdür.