• Buradasın

    Sabahattin Kudret Aksal'ın okul dışı şiirinin teması nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sabahattin Kudret Aksal'ın "Okul Dışı" şiirinin teması, hayatta birçok zevkin, alışkanlığın ve insanı mutlu edecek inceliğin okulda öğrenilmeyeceği, öğretilmeyeceği şeklindedir 14.
    Şiirde geçen bazı dizeler:
    • "Gökyüzünde rastgele bir bulut parçası için
      Körükörüne tutkunluğun,
      Ağacın birine durup dururken abayı yakmanın,
      Sigara içmekten
      Kibrit çakmaktan alacağınız keyfin,
      Okulu yok" 1.
    • "Yaz geceleri cırcır böceklerini
      Dinlemeyi bilmenin de okulu yok" 1.
    • "Ekmeği, peyniri, domatesi
      Küçümsememenin,
      Sözün, sazın, oyanın yazmanın,
      Halisini seçmenin,
      Daha buna benzer nice
      Nice şeyin okulu yok" 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sabahattin Kudrettin Aksal şiirlerinde hangi konuları işlemiştir?

    Sabahattin Kudret Aksal'ın şiirlerinde işlediği bazı konular: Toplumsal eleştiri. Yabancılaşma ve avarelik. Ölüm. Doğa. Yaşama sevinci. Zaman. Geçmişe özlem. Aksal, şiirlerinde ayrıca aşk, özgürlük, yalnızlık, umutsuzluk ve varoluş kaygısı gibi temaları da işlemiştir.

    Sabahattin Kudret Aksal'ın edebi kişiliği nedir?

    Sabahattin Kudret Aksal, Türk şair, senarist ve yazardır. Edebî kişiliği şu şekilde özetlenebilir: Şiir: İlk şiirlerinde Cahit Sıtkı Tarancı etkisiyle hece vezni ve uyak kullanmıştır. Öykü: Öykülerinde psikolojik öğeler ve biçim arayışları öne çıkmıştır. Oyun: Oyunlarında da psikolojik öğeler ve biçim arayışları dikkat çeker. Deneme: "Geçmişle Gelecek" adlı deneme kitabı bulunmaktadır. Aksal, yalın fakat derin bir dille yalnızlık, yaşam ve ölüm gibi felsefi temaları işlemiştir.

    Okul Dışı şiiri hangi akıma aittir?

    "Okul Dışı" şiiri, herhangi bir edebi akıma ait değildir.

    Sabahattin K. Aksal hangi akıma mensuptur?

    Sabahattin Kudret Aksal, herhangi bir akıma mensup olmaktan ziyade, kendine özgü bir şiir ve edebiyat anlayışı olan bir yazardır. Başlangıç Dönemi: İlk şiirlerinde Cahit Sıtkı Tarancı etkisiyle hece vezni ve uyak kullanmıştır. 1976 Sonrası: Yalınlığı elden bırakmadan dilde derinlik arayışına girmiş, Garip'ten uzaklaşıp İkinci Yeni havasına yönelmiştir. Genel Anlayışı: İnsan-doğa ilişkisine felsefe düzleminde yaklaşmış, kent insanlarının gündelik ilişkilerini ve saçmalıklarını işlemiştir.