Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Rashomon'un sonu belirsizdir çünkü film, farklı bakış açılarından anlatılan dört farklı hikayenin çatışmasıyla bir çıkışsızlığa işaret eder 4.
Akira Kurosawa'nın yönettiği 1950 yapımı filmde, bir cinayetin dört farklı kişi tarafından nasıl farklı şekillerde anlatıldığı anlatılır 125. Bu kişiler, haydut, tecavüze uğrayan kadın, öldürülen samurayın ruhu ve oduncudur 4.
Film, renkli olsa 1950’de çekildiğine kimsenin ikna olamayacağı kadar dinamik çekimler ve yeni tekniklere sahiptir 3. Gerçeğin göreceliğini simgesel yollarla sorgulayan eser, seyirciye cevabı vermektense soru sormanın hazzını yaşatmayı amaçlar 3. Bu sebeple doğru cevabı almak mümkün olmaz 3.
Filmin sonunda, terk edilmiş bir bebek ağlamaktadır 4. Bu, 2. Dünya Savaşı sonrası virane Japonya’yı metaforize eden metruk bir tapınaktır 4. Bebek, rahibin şefkatli kucağında ağlamaya devam ederken, oduncu, altı çocuğu olduğunu ve bu bebeği de evlat edinebileceğini söyler 4.
Bu final, evrensel ve hümanist bir mesaj taşır; sevgiye inanan ve iyiliğin arkasında duran bir bakış açısını yansıtır 4.
Rashomon'un belirsiz sonu, aynı zamanda izleyicinin kendi çıkarımlarını yapmasına olanak tanır ve herkesin hata ve kusurlarını gizleyebilmek için nasıl yalan söyleyebileceğini gösterir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: