Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Rashomon filmi, kübist sinema akımına aittir 5.
Kübizm, 20. yüzyıl başlarında ortaya çıkan bir sanat akımıdır 5. Bu akım, ele aldığı konunun görünen tarafı haricinde görünmeyen taraflarını da göstermeye çalışır 5. Önce manzara ya da olayın geçtiği yer parçalara ayrılır 5. Ardından bu parçalar sanatçının kişisel zevkine göre yeniden birleştirilir 5. Ortaya çıkan obje, tabiattaki gerçek şeklinden çok geometrik bir karaktere döner 5. Gerçeği olduğu gibi yansıtmak yerine gerçekliğin yeniden yorumlanması olarak görülebilir 5.
Rashomon filmi, gerçeğin göreceliği üzerinden insanlığımızı sorgulayan bir başyapıt olarak kabul edilir 35.
Rashomon filminin ait olduğu kübist sinema akımına dair bir örnek, Rus yönetmen Andrei Tarkovsky tarafından şu şekilde verilmiştir 5:
"Bir tepenin yamacındaki küçük bir noktayı görmekteyiz 5. Kamera yaklaştıkça aslında bu noktanın insana benzediğini fark ederiz 5. Kamera biraz daha yaklaşır; evet, bu uzanmış yatan, büyük olasılıkla uyuyan bir insandır 5. Kamera yaklaşmayı sürdürürken bu kişinin aslında uyumadığını, kanlar içinde yattığını görürüz, belki de ölüdür 5."
Akira Kurosawa, resim eğitimi almış ve bir süre ressamlık yapmıştır 5. Kurosawa'nın etkilendiği ressamlar arasında Cézanne da bulunmaktadır 5. Filmlerindeki görsel ihtişamı, sürdüremediği resim kariyerine borçlu olduğu söylenebilir 5. Resim yeteneğini filmlerinin ön hazırlık aşamasında çizdiği eskizlerle kullanmıştır 5. Her filminin senaryo aşamasında storyboard’u mutlaka kendisi çizmiştir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: