• Buradasın

    İkinci yenicilerin en önemli şiiri nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İkinci Yenicilerin en önemli şiirlerinden bazıları şunlardır:
    1. "Gökyüzünü omuzlarından koparıp yere atan" dizesiyle başlayan Cemal Süreya'nın şiiri 1.
    2. Turgut Uyar'ın "Göğe bakalım" ve "Bir bulut geçti" şiirleri 1.
    3. Edip Cansever'in "Mendilimde kan sesleri" şiiri 1.
    4. Ece Ayhan'ın "Meçhul Öğrenci Anıtı" şiiri 1.
    5. Sezai Karakoç'un "Mona Roza" şiiri 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    2 Yeni şiirinin en güçlü temsilcisi kimdir?

    İkinci Yeni şiir akımının en güçlü temsilcisi konusunda kesin bir görüş yoktur. Ancak, bu akımın önde gelen temsilcileri arasında Edip Cansever, Cemal Süreya, İlhan Berk, Ece Ayhan, Turgut Uyar ve Sezai Karakoç gibi isimler bulunmaktadır. Edip Cansever, bilinç akışı tekniğiyle yazdığı şiirleri ve tiyatral anlatımıyla dikkat çeker. Cemal Süreya, duyguları, aşkı ve insan ilişkilerini ele alırken dilin sınırlarını zorlayan, soyut ve simgesel bir dil kullanır. Ece Ayhan, şiirlerinde özgün imgelere, çağrışımlara, kodlara ve anlaşılmazlığa sıkça yer verir. İkinci Yeni şiirinin bir bildirgesi yoktur ve ilkeleri, şiirler yayımlandıkça ve şiir üzerine yazılar yazıldıkça şekillenmiştir.

    İkinci Yeniciler hangi şiir anlayışını benimsemiştir?

    İkinci Yeniciler, Garip akımının şiir anlayışına tepki olarak ortaya çıkmış ve kendine özgü bir şiir anlayışı benimsemişlerdir. İkinci Yeni şiir anlayışının bazı özellikleri: Anlamın gizlenmesi ve soyutluk: Anlam, soyut bir karaktere bürünmüş ve gizlenmiştir. Dilin deformasyon ve özgünlüğü: Dilin bilinen mantığı ve Türkçe'nin kuralları dışına çıkılmış, türetilmiş kelimeler ve alışılmış deyimlerin farklı kullanımı gibi yöntemler kullanılmıştır. Edebi sanatlara özgürlük: Edebi sanatlara özgürlük tanınmış, konuşma dilinden uzak durulmuştur. Bireysellik ve çağrışım: Bireysel ve soyut bir dil kullanılmış, duyguya ve çağrışıma önem verilmiştir. Siyasetten uzaklık: Siyasetten ve toplumsal sorunlardan uzak durulmuş, şiirin ahlaki endişelerin dışında kalması gerektiği savunulmuştur.

    İkinci Yeniciler neyi savunur?

    İkinci Yeniciler, şiirde şu ilkeleri savunmuşlardır: Biçim önceliği: Şiirde biçim, içerikten önce gelir. Anlamın soyutlanması: Anlam, soyut bir karaktere bürünmüştür. Dilin kuralları dışına çıkma: Türetilmiş suni kelimeler, şaşırtıcı tamlamalar, alışılmış deyimlerin farklı kullanımı ve noktalama işaretlerinin reddi gibi dil oyunları. Halktan uzaklaşma: Folklorun şiire düşman olduğu görüşü. Bireyin iç dünyasının işlenmesi: Şehirli insanın yalnızlığı, sıkıntıları ve çevreye uyumsuzlukları gibi temalar. Akıl dışılık ve bilinçaltı: Aklın, ahlaki kaygıların ve her türlü sınırlamanın dışında bir şiir anlayışı. Serbest ölçü ve uyak: Ölçü ve uyaktan uzak durma. İkinci Yeni, birçok edebiyat eleştirmeni tarafından "Çağdaş Türk Şiirinin en son ve en özgün atılımı" olarak kabul edilirken, bazıları için de edebiyatta bir skandal olarak değerlendirilmiştir.

    İkinci Yeniciler kimlerdir?

    İkinci Yeniciler, 1950'li yıllarda ortaya çıkan ve Garipçiler ile 1940 Toplumcu Gerçekçi Kuşağı'na tepki olarak doğan bir şiir akımının temsilcileridir. İkinci Yeni akımının bazı temsilcileri: Edip Cansever; İlhan Berk; Cemal Süreya; Turgut Uyar; Sezai Karakoç; Ece Ayhan; Ülkü Tamer. Ayrıca, Tevfik Akdağ, Yılmaz Gruda, Kemal Özer, Özdemir İnce, Nihat Ziyalan, Alim Atay, Seyfettin Başçılar ve Ercüment Uçar gibi isimler de bu akıma dahil edilmiştir.

    İkinci Yeni şiirinin özellikleri nelerdir?

    İkinci Yeni şiirinin bazı özellikleri: Anlamın gizlenmesi: Anlamı karartan ve gizleyen bir tavır takınılmıştır. İmge ve çağrışım: Sözcüklerin çağrışımlarla derinleşen ve çoğalan değerine önem verilmiştir. Konuşma dilinden uzaklık: Günlük konuşma dilinden uzak kalınmış, edebi sanatlara özgürlük tanınmıştır. Folklor karşıtlığı: Folklorik malzemenin şairin kişiliğini ezeceği savunulmuş ve "Folklor şiire düşman" sloganı geliştirilmiştir. Kentli küçük insan tipinin terk edilmesi: "Süleyman Efendi" tiplemesinde olduğu gibi kentli küçük insan tipi idolleştirilmemiştir. Duyguya ve çağrışıma dayalı içsel zenginlik: Duyguya ve çağrışıma dayanarak şiirin içsel zenginliği yeni yorumlara açık bırakılmıştır. Siyaset dışılık: Siyasetten ve siyasal baskılardan uzak durulmuştur. Biçimin önemi: Biçimin içerikten önce geldiği savunulmuştur. Diğer sanatlarla ilişki: Şiir, diğer sanatlarla yakın ilişkiye sokulmuş ve ahenk, ölçü yerine musiki ve anlatım zenginliği tercih edilmiştir.

    İkinci Yeniciler hangi şiir anlayışına karşı çıkmıştır?

    İkinci Yeniciler, Garip akımı ve 1940 toplumcu gerçekçi şiir anlayışına tepki olarak ortaya çıkmıştır. İkinci Yenicilerin karşı çıktığı unsurlar arasında: Anlam ve ahenk: Şiirde anlam ve ahenk neredeyse tümüyle yok sayılmıştır. Folklorik öğeler: Folklorik malzemenin şairin kişiliğini ezeceği savunulmuş ve "Folklor şiire düşman" sloganı benimsenmiştir. Günlük konuşma dili: Konuşma diline uzak kalınmış, şiirin kendi özgün dili olması gerektiği savunulmuştur. Toplumsal sorunlar: Şiirin siyaset ve toplumsal sorunların dışında kalması gerektiği savunulmuştur.

    İkinci Yeni akımında hangi şiirler var?

    İkinci Yeni akımında yer alan bazı şiirler şunlardır: Edip Cansever - "Yerçekimli Karanfil". İlhan Berk - "Monna Rosa". Cemal Süreya - "Üvercinka". Turgut Uyar - "Şiirimiz Her İşi Yapar Abiler". Ece Ayhan - "Dünyanın En Güzel Arabistanı". Ülkü Tamer - "Güneş Topla Benim İçin". Sezai Karakoç - "Şahdamar". İkinci Yeni akımının bir bildirgesi yoktur ve ilkeleri, şairlerin eserleri yayımlandıkça belirlenmiştir.