• Buradasın

    Gençliğe Hitabe ve İstiklal Marşı neden sınıfta asılı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gençliğe Hitabe ve İstiklal Marşı'nın sınıfta asılı olmasının nedeni, Mustafa Kemal Atatürk'ün 26 Ekim 1927 tarihli bir kararıyla, "Gençliğe Hitabe"nin okullardaki tüm sınıflara asılması için talimat vermesidir 4. 13 Ocak 1928 tarihinde alınan bir kararla ise bu uygulama Türkiye'deki tüm eğitim kurumlarına genişletilmiştir 4.
    Bu kararın sebebi, Atatürk'ün Nutuk adlı eserinin sonunda yer alan Gençliğe Hitabe'nin, Türk gençliğine Türk istiklalini ve cumhuriyetini koruma görevini hatırlatmak ve bu iki kavramı gelecek nesillere emanet etmek olarak belirtilmiştir 25.
    İstiklal Marşı'nın sınıfta asılı olmasının nedeni ise, marşın "Korkma!" ifadesiyle başlaması ve Türk milletinin bağımsızlık mücadelesini simgelemesidir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İstiklal marşı neden 1921'de yazıldı?

    İstiklal Marşı, 1921 yılında, Anadolu'da Millî Mücadele'nin devam ettiği sırada, Mehmet Âkif Ersoy tarafından kaleme alınmıştır. Marş, Türk ordusunun ve halkın inancını tazelemek, onlara moral vermek amacıyla yazılmıştır. Ayrıca, Büyük Millet Meclisi, Kurtuluş Savaşı esnasında bir milli marş ihtiyacı duymuş ve bu amaçla 1921 yılında 500 TL ödüllü bir yarışma düzenlemiştir.

    İstiklal Marşı ve Gençliğe Hitabe neden birlikte okunur?

    İstiklal Marşı ve Gençliğe Hitabe'nin birlikte okunmasının sebebi, her iki metnin de dönemin ruhunu yansıtma gücüne sahip olması ve bağımsızlık ile Cumhuriyet'in korunması düşüncesi üzerine kuruludur. İstiklal Marşı, henüz büyük savaşlar verilmemiş ve bağımsızlık kazanılmamış bir dönemde yazıldığı için geleceğe dönük kurtuluş ümidi ve inancını kuvvetle dile getirir. Gençliğe Hitabe ise kazanılmış bağımsızlık ve hürriyetin sonucunda kurulan Cumhuriyet'in korunmasını, bağımsızlığa ve hürriyete sahip çıkılmasını ve karşılaşılacak tehdit ve tehlike karşısında Türk gençliğinin mücadeleye atılmak için tereddüt etmeyeceğini ifade eder. Bu iki metin, Osmanlı'nın yıkılışı, Kurtuluş Savaşı, Cumhuriyet'in kuruluşu ve yeniliklerin yapılma süreci içinde varlık kazanmıştır.

    Okullarda İstiklal Marşı ne zaman okunur?

    Okullarda İstiklal Marşı, haftanın başında ve sonunda bayrak törenlerinde okunur. Bazı özel günler ve törenlerde İstiklal Marşı'nın okunduğu zamanlar: 10 Kasım; spor müsabakaları; uluslararası organizasyonlar; devlet törenleri.

    İstiklal Marşı'nın hikayesi nedir?

    İstiklal Marşı, Türkiye Cumhuriyeti'nin bağımsızlığını ve milli mücadelesini simgeleyen bir eserdir. Marşın hikayesi: Yarışma ve Mehmet Akif Ersoy: 1921 yılında, Anadolu'da Milli Mücadele devam ederken, Maarif Vekaleti (Milli Eğitim Bakanlığı) bir güfte yarışması düzenledi. Kaleme alma süreci: Ersoy, marşı Ankara'daki Taceddin Dergahı'nda yazdı. İlk okunuş ve kabul: Marş önce cephede askerler arasında okundu ve büyük beğeni topladı. Beste: Marşın bestelenmesi iki yıl ertelendi. İstiklal Marşı, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinin sembolü ve ifadesidir.

    İstiklal Marşı ne zaman yazıldı?

    İstiklal Marşı, 1921 yılında yazılmıştır. Yazılış süreci: 25 Ekim 1920'de, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından İstiklal Marşı için bir yarışma ilan edilmiştir. 23 Aralık 1920'ye kadar 724 şiir gönderilmiş, ancak hiçbiri yeterli bulunmamıştır. Mehmet Akif Ersoy, ödüllü olması nedeniyle yarışmaya katılmak istememiştir. İstiklal Marşı, 17 Şubat 1921'de Sebilürreşad dergisinin ilk sayfasında yayımlanmıştır. 12 Mart 1921'de, Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından İstiklal Marşı olarak kabul edilmiştir.

    İstiklal Marşı ve Atatürk ile ilgili hitabe nedir?

    İstiklal Marşı ve Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi şu şekildedir: İstiklal Marşı: > Kahraman Ordumuza > Korkma! Sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak, > Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak. > O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak; > O benimdir, o benim milletimindir ancak. > Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilal! > Kahraman ırkıma bir gül; ne bu şiddet, bu celal? > Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal... > Hakkıdır, Hakk’a tapan milletimin istiklal. Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi: > Ey Türk gençliği! Birinci vazifen; Türk istiklalini, Türk cumhuriyetini, ilelebet muhafaza ve müdafaa etmektir. > Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin en kıymetli hazinendir. > İstikbalde dahi seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek dâhilî ve haricî bedhahların olacaktır. > Bir gün, istiklal ve cumhuriyeti müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şeraitini düşünmeyeceksin. > Bu imkân ve şerait, çok namüsait bir mahiyette tezahür edebilir. > İstiklal ve cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. > Cebren ve hile ile aziz vatanın bütün kaleleri zapt edilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. > Bütün bu şeraitten daha elim ve daha vahim olmak üzere, memleketin dâhilinde iktidara sahip olanlar, gaflet ve dalalet ve hatta hıyanet içinde bulunabilirler. > Hatta bu iktidar sahipleri, şahsi menfaatlerini müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhit edebilirler. > Millet, fakruzaruret içinde harap ve bitap düşmüş olabilir. > Ey Türk istikbalinin evladı! İşte, bu ahval ve şerait içinde dahi vazifen, Türk istiklal ve cumhuriyetini kurtarmaktır. > Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur.

    Atatürk İstiklal Marşı için ne dedi?

    Atatürk, İstiklal Marşı için şunları söylemiştir: "Bu marş bizim inkılâbımızı anlatır, inkılâbımızın ruhunu anlatır. Bunu ne unutmak ne de unutturmak lazımdır." "İstiklal Marşı'nda, istiklal davamızı anlatması bakımından büyük bir manası olan mısralar vardır." "Tarihe bakın, bütün milletlerin bir esaret ve hürriyetsizlik devri geçirdikleri bir hakikattir." "Asırlar boyunca söylenmeli ve bütün yar ve ağyar anlamalıdır ki; Türk'ün Mete hikayesinde olduğu gibi her şeyi, hatta en mahrem hisleri bile tehlikeye girebilir; fakat hürriyeti asla."