• Buradasın

    Eski vapurların isimleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eski vapurlardan bazılarının isimleri şunlardır:
    • Paşabahçe: İtalya Toronto'da inşa edilen Paşabahçe vapuru, 1952 yılında hizmete girmiş ve 2010 yılının başlarında emekliye ayrılmıştır 1.
    • Dolmabahçe: 1952 yılında İskoçya Glasgow'da inşa edilen Dolmabahçe vapuru, 1993 yılında hizmet dışı kalmış ve Aliağa'da sökülmüştür 1.
    • Fenerbahçe: 1953 yılında hizmete giren Fenerbahçe vapuru, 22 Aralık 2008 tarihinde "Veda Turu" isimli son seferini gerçekleştirmiştir 1.
    • Sahilbent: Yazlıkçıların eşyalarını taşıyan yandan çarklı bir vapurdu 2.
    • Basra ve Neveser: 1960'lara kadar kullanılan yandan çarklı vapurlar 2.
    • Suvat ve Ülev: 1938'de Almanya'daki Savarona Yatı'nın inşa edildiği tersanede yapılan vapurlar 2.
    • Halâs: İstanbul'un işgali yıllarında işgal kumandanlarının özel tenezzüh vapuru olarak kullanılmış, millî mücadelenin sonunda ise kurtuluş manasında Halâs adını almıştır 4.
    Ayrıca, 1851 yılında kurulan Şirket-i Hayriye'nin bazı vapurlarının isimleri de şunlardır: Rumeli, Tarabya, Göksu, Beylerbeyi, Tophane, Beşiktaş 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Vapur ne anlama gelir?

    Vapur kelimesi, su buharı gücüyle çalışan gemi anlamına gelir.

    Akdeniz Vapuru'nun hikayesi nedir?

    Akdeniz Vapuru'nun hikayesinden bazıları şunlardır: 1890 yılında İngiltere’nin Glaskow kentinde Fair Field Ship Engine gemi yapım tezgahlarında Almanlar tarafından Oldenburg adı ile yaptırılmıştır. 1910 yılında Osmanlı Seyri-Sefain İdaresi tarafından satın alınarak “Akdeniz” adı verilmiştir. 26.2.1911 tarihinde eşi olan Karadeniz vapuru ile beraber İstanbul’a getirilmiştir. Bir süre posta seferleri yaptıktan sonra 10.10.1912 tarihinde Osmanlı Hükümetine devredilmiştir. 31.10.1912 tarihinde de Deniz Kuvvetlerine verilerek hastane gemisi yapılmıştır. Cumhuriyetin ilanından sonra 7.12.1953 tarihinde Türkiye Seyri-Sefain İdaresine devredilmiştir. Trabzon’a posta seferleri yaparken 1929 yılında Zonguldak limanında Aziz (Derya) kaptanın yönetiminde şanzımana bağlı iken solaganların etkisi ile şanziman rıhtımına sürterek batmıştır. Kurtarıldıktan sonra hizmet dışı edilerek 1930 yılında hurda olarak İtalyanlara satılmış ve Savona’ya götürülmüştür. Ayrıca, 1935 yılının şubat ayında İzmir-Antalya gezisi sırasında ve bu gezinin dönüşünde Fethiye ve Marmaris’ten başlayıp İstanbul’da tamamlanan uzun Akdeniz ve Ege yolculuğunda kullanılmıştır. 1956’da teslim alınan lüks, hususi, birinci mevki, ikinci mevki toplam 96 kamaralı gemi, 1989’da yenilenmiş, ancak 2016’da sökülerek eritilmiştir.