• Buradasın

    Drama kursunda neler yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Drama kursunda yapılan bazı etkinlikler:
    • Isınma ve tanışma oyunları 1. Örneğin, "İsim ve Hareket" oyununda herkes kendi ismini söyler ve ismine özel bir hareket yapar 1.
    • Odaklanma ve uyum çalışmaları 1. "Ayna" oyunu gibi etkinliklerle sözsüz iletişim ve gözlem becerileri geliştirilir 1.
    • Doğaçlama ve rol oynama 12. Çocuklar, sunulan bir problem durumu veya hayali bir dünya içinde karakterler yaratarak hikaye geliştirir 1.
    • Nefes ve ses çalışmaları 23.
    • Duyulara yönelik çalışmalar 3. Gözlem yapma ve beş duyuyu etkin kullanma üzerine çalışmalar yapılır 3.
    • Oyun, dans ve müzik 3. Yaratıcılığı artıran çocuk oyunları, müzik ve dans ile öğrenme süreci desteklenir 3.
    • Kukla ve maske çalışmaları 23.
    Drama kursları, bireylerin yaratıcılıklarını geliştirmelerine, iletişim becerilerini artırmalarına ve sosyal beceriler kazanmalarına yardımcı olur 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yaratıcı drama eğitimi kaç saat?

    Yaratıcı drama eğitimi süresi, programın türüne ve içeriğine göre değişiklik göstermektedir: 60 saat: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi'nde sunulan Yaratıcı Drama Eğitmen Eğitimi Sertifika Programı. 320 saat: Karabük Üniversitesi ve Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi'nde sunulan Yaratıcı Drama Eğitimi Sertifika Programı. 45 gün (320 ders saati): İstanbul Üniversitesi'nde sunulan Yaratıcı Drama Eğitmen Eğitimi Sertifika Programı. 252 saat atölye, 48 saat raportörlük, 20 saat gönüllü çalışma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nde sunulan Yaratıcı Drama Liderliği Eğitimi Programı.

    1 sınıf drama nasıl yapılır?

    1. sınıf drama etkinliği için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Isınma ve Rahatlama: Grubun birbirine ve dramaya ısınması, istekliliğinin artırılması ve rahatlaması için oyunlar oynanır. 2. Canlandırma (Rol Oynama ve Doğaçlama): Belirlenen konu çerçevesinde doğaçlama, rol oynama ve diğer teknikler kullanılarak canlandırmalar yapılır. 3. Değerlendirme: Yapılan çalışma, bireysel bir perspektifle değerlendirilir. Örnek bir drama etkinliği: Konu: Duygular. Materyal: Farklı yüz ifadelerini gösteren kartlar. Canlandırma: Sınıf ortamında kardeşin doğumu gibi bir senaryo anlatılır ve çocuklar anne-baba, kardeşler veya akrabaları canlandırır. Drama etkinliklerinde, yaş ve gelişim düzeyine uygun yöntemler ve materyaller kullanılmalıdır.

    Ortaokulda hangi drama teknikleri kullanılır?

    Ortaokulda kullanılan bazı drama teknikleri şunlardır: 1. Doğaçlama: Belirlenen bir konu veya sözcük üzerine herhangi bir kurala bağlı kalmadan yapılan canlandırmalar. 2. Rol Oynama: Öğrencilerin başka karakterleri canlandırarak empati kurmalarını sağlayan teknik. 3. Dramatizasyon: Hikaye veya masal içindeki olayların ve durumların oynanması. 4. Pandomim: Sözsüz tiyatro oyunu, jest, mimik ve beden hareketleriyle anlatım. 5. Sıcak Sandalye: Bir öğrencinin sandalyeye oturup sorulara yanıt vermesi, grubun geri kalanının ise onu izlemesi tekniği. 6. Yarım Kalmış Materyaller: Yarım kalmış bir yazı veya görseli tamamlamak için oyunlar kurma. 7. Bilinç Koridoru: Öğrencilerin iki sıra halinde dizilerek bir koridor oluşturması ve karar vermesi gereken öğrencinin bu koridordan geçerken her öğrencinin ona bir cümle söylemesi tekniği.

    Yaratıcı drama nedir kısaca?

    Yaratıcı drama, bir gruptaki üyelerin günlük yaşam tecrübelerinden hareketle bir düşünceyi rol oynama ve doğaçlama gibi teknikler kullanarak canlandırmasıdır.

    Drama teknikleri kaça ayrılır?

    Drama teknikleri, kullanım amaçlarına ve türlerine göre farklı şekillerde sınıflandırılabilir. Kullanım amaçlarına göre drama teknikleri: Eğitici drama teknikleri. Terapötik drama teknikleri. Türlerine göre drama teknikleri: Yaratıcı drama teknikleri. Psikodrama teknikleri. Ayrıca, drama teknikleri arasında ısınma, eşleme, rol değiştirme, yeniden canlandırma, pandomim, duygusal algı, paralel çalışma, zihinde canlandırma gibi spesifik teknikler de bulunmaktadır.

    Drama yöntemi ile deyim öğretimi nedir?

    Drama yöntemi ile deyim öğretimi, yaratıcı drama teknikleri kullanılarak deyimlerin yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde aktarılmasıdır. Bu yöntemde kullanılan bazı etkinlikler: Isınma oyunları: Katılımcılar sırayla baş, ağız, sırt gibi organlara dokunarak bu organlarla ilgili bir deyim düşünür ve söyler. Deyim gruplama: Katılımcılar, ellerindeki deyimleri ilgili organların altına gruplar. Canlandırma: Deyimlerle ilgili durumlar canlandırılır, önce sessizce, sonra konuşarak. Cümle kurma: Katılımcılar, atölyede öğrenilen bir deyimi cümle içinde kullanır. Rol yapma: Eşler, belirli bir ortamda (örneğin, parkta) konuşurken, liderin el çırpmasıyla biri torbadan deyim seçer ve bağlama uydurmaya çalışır. Bu yöntem, öğrencilerin dil becerilerini, iletişim ve sözel ifade yeteneklerini geliştirmeyi amaçlar.
    A group of diverse students in a bright classroom, smiling and engaged in a creative drama activity led by a confident instructor, with a framed MEB-approved certificate displayed on the wall.

    Drama eğitimi MEB onaylı mı?

    Evet, drama eğitimi MEB onaylı olabilir. Yaratıcı drama eğitmeni olarak çalışabilmek için MEB onaylı bir sertifika gereklidir. MEB onaylı drama eğitimi almak için: MEB onaylı bir eğitim kurumuna kayıt olunmalıdır. Temel, orta ve ileri seviye dersleri tamamlanmalıdır. Yazılı ve uygulamalı sınavlardan başarı sağlanmalıdır. MEB onaylı drama eğitimi, devlet ve özel okullarda, sanat merkezlerinde çalışma ve kendi kursunuzu açma imkanı sunar.