• Buradasın

    1 sınıf drama nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. sınıf drama etkinliği için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Isınma ve Rahatlama: Grubun birbirine ve dramaya ısınması, istekliliğinin artırılması ve rahatlaması için oyunlar oynanır 24.
    2. Canlandırma (Rol Oynama ve Doğaçlama): Belirlenen konu çerçevesinde doğaçlama, rol oynama ve diğer teknikler kullanılarak canlandırmalar yapılır 23.
    3. Değerlendirme: Yapılan çalışma, bireysel bir perspektifle değerlendirilir 34.
    Örnek bir drama etkinliği:
    • Konu: Duygular 2.
    • Materyal: Farklı yüz ifadelerini gösteren kartlar 2.
    • Canlandırma: Sınıf ortamında kardeşin doğumu gibi bir senaryo anlatılır ve çocuklar anne-baba, kardeşler veya akrabaları canlandırır 2.
    Drama etkinliklerinde, yaş ve gelişim düzeyine uygun yöntemler ve materyaller kullanılmalıdır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Çocuklar için drama örnekleri nelerdir?

    Çocuklar için drama örnekleri şunlardır: 1. Müzik Eşliğinde Selamlaşmalar: Çocuklar müzik eşliğinde odada serbestçe dolaşırlar, lider müziği kestiğinde yanındakiyle farklı şekilde selamlaşırlar. 2. Ayna Ol: Hafif bir müzik açılır ve karşılıklı durulur, lider ne yaparsa diğeri de aynı hareketi yapmaya çalışır. 3. Fırça Nerde?: Çocuğa duvar olduğu varsayılır ve ellerini fırça gibi kullanarak duvarı boyaması istenir. 4. Sırt Sırta Dans: Çocuklar sırt sırta gelerek müzik eşliğinde temas kaybetmeden dans etmeye çalışırlar. 5. Mısır Patlatma Oyunu: Lider, çocuğa mısır olduğunu söyler ve çocuğu tencerenin içine koyar, tencereyi salladıkça mısırlar patlar. 6. Kukla Yapımı: Çocuklar, sevdikleri karakterlerin maskelerini veya kuklalarını yaparak küçük bir oyun hazırlarlar. 7. Hikaye Canlandırma: Ünlü ressamlara ait tabloların çıktısı alınarak, çocuklardan tablodakinin aynısını yapmaları ve fotoğraf çekiliyormuş gibi durmaları istenir.

    Drama gösterisinde neler söylenir?

    Drama gösterisinde söylenebilecekler çeşitli tekniklere ve oyunun konusuna göre değişiklik gösterebilir. İşte bazı örnekler: 1. Taklit Zamanı: Drama kursundaki çocuklar, gözlerini kapatıp birbirlerinin duruş ve mimiklerini taklit ederler. 2. "5 Küçük Ördek" oyununda, drama eğitmeni ördeklerin hikayesini anlatır ve çocuklardan ördekleri saymaları ve su sesi çıkarmaları istenir. 3. Maske ve Kukla Yapımı: Drama etkinliklerinde, oyunun karakterlerinin maskeleri veya kuklaları yapılır ve çocuklara basit roller ve replikler verilir. 4. "Sakın Evet Deme" oyununda, drama grubundaki çocuklara sorulan sorulara "Evet" veya "Hayır" dememeleri istenir, bu da odaklanma ve farkındalık becerilerini geliştirir. 5. Hikaye Canlandırma: Masal, hikaye veya günlük hayattan seçilmiş bir olayın canlandırılmasında, öyküleme tekniği kullanılır ve karakterler kendi cümleleriyle hikayeyi anlatır.

    Ortaokulda hangi drama teknikleri kullanılır?

    Ortaokulda kullanılan bazı drama teknikleri şunlardır: 1. Doğaçlama: Belirlenen bir konu veya sözcük üzerine herhangi bir kurala bağlı kalmadan yapılan canlandırmalar. 2. Rol Oynama: Öğrencilerin başka karakterleri canlandırarak empati kurmalarını sağlayan teknik. 3. Dramatizasyon: Hikaye veya masal içindeki olayların ve durumların oynanması. 4. Pandomim: Sözsüz tiyatro oyunu, jest, mimik ve beden hareketleriyle anlatım. 5. Sıcak Sandalye: Bir öğrencinin sandalyeye oturup sorulara yanıt vermesi, grubun geri kalanının ise onu izlemesi tekniği. 6. Yarım Kalmış Materyaller: Yarım kalmış bir yazı veya görseli tamamlamak için oyunlar kurma. 7. Bilinç Koridoru: Öğrencilerin iki sıra halinde dizilerek bir koridor oluşturması ve karar vermesi gereken öğrencinin bu koridordan geçerken her öğrencinin ona bir cümle söylemesi tekniği.

    Drama üçgeni nedir?

    Drama üçgeni, bir çatışma durumunda kişinin genel davranış biçimini tanımlayan bir terimdir. Bu modelde üç temel rol bulunmaktadır: kurban, kurtarıcı ve suçlayıcı: 1. Kurban: Kendisini mağdur, çaresiz, güçsüz ve utanç içinde hisseder. 2. Kurtarıcı: Başkalarına yardım etmeye çalışır ve bu süreçte kendini önemli ve değerli hisseder. 3. Suçlayıcı: Duygusal olarak soğuk, öfkeli ve yargılayıcıdır. Bu roller, kişiler arası ilişkilerde tekrar eden dinamikleri incelemek için kullanılır.

    Çocuklarla yaratıcı drama nasıl yapılır?

    Çocuklarla yaratıcı drama yapmak için aşağıdaki aşamalar takip edilebilir: 1. Planlama Aşaması: Drama çalışmasının amacı ve kazanımları belirlenir, konu seçimi yapılır ve etkinlikler planlanır. 2. Isınma ve Hazırlık Aşaması: Çocukların birbiriyle tanışması ve grup içi güvenin oluşması sağlanır. 3. Rol Oynama ve Doğaçlama Aşaması: Çocuklar, belirlenen konuya uygun şekilde doğaçlama etkinlikler gerçekleştirir ve sahneler oluşturur. 4. Oluşturma ve Paylaşma Aşaması: Önceki aşamalarda elde edilen deneyimler bir araya getirilerek daha kapsamlı performanslar oluşturulur. 5. Değerlendirme ve Tartışma Aşaması: Etkinlikler, duygu ve düşünceler paylaşılır, öğrenilen şeyler üzerinde tartışılır. Yaratıcı dramanın çocuklara sağladığı faydalar: - Özgüven gelişimi. - Empati kurma yeteneğinin artması. - Etkili iletişim becerilerinin güçlenmesi. - Problem çözme becerilerinin gelişmesi.

    Drama planı kaç aşamadan oluşur?

    Yaratıcı drama planı genellikle 3 aşamadan oluşur: 1. Isınma ve hazırlık aşaması. 2. Rol oynama ve doğaçlama aşaması. 3. Değerlendirme aşaması.

    Yaratıcı drama nedir kısaca?

    Yaratıcı drama, bir gruptaki üyelerin günlük yaşam tecrübelerinden hareketle bir düşünceyi rol oynama ve doğaçlama gibi teknikler kullanarak canlandırmasıdır.