• Buradasın

    Diyarbakır türkülerinde hangi makamlar kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Diyarbakır türkülerinde kullanılan bazı makamlar şunlardır:
    • Hüseyni Makamı 123;
    • Uşşak Makamı 123;
    • Hicaz Makamı 123;
    • Arazbar Makamı 13;
    • İbrahimi Makamı 35;
    • Mahur Makamı 135;
    • Nevruz Makamı 35;
    • Segâh Makamı 13;
    • Saba Makamı 13;
    • Kürdi Makamı 13.
    Ayrıca, Diyarbakır musikisinde Divan Makamı, Hüzzam Makamı, Irak Makamı ve Muhayyer Makamı gibi makamlar da bulunmaktadır 135.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Diyarbakır halayları ve türküleri nelerdir?

    Diyarbakır'ın bazı halayları: Neni. Delibe (Üç Ayak). Giranî (Esmer). Durik (İki Ayaklı Halay). Goncut. Çepik. Çaçan. Keçik'ni. Diyarbakır'ın bazı türküleri hakkında bilgi bulunamadı. Diyarbakır halaylarını içeren bazı albümler: Diyarbakır Halayları - Bismilli Çeto. Diyarbakır halayları ve türküleriyle ilgili daha fazla bilgi için yerel müzik platformlarını ve kaynakları inceleyebilirsiniz.

    Diyarbakır yöresine ait türküler nelerdir?

    Diyarbakır yöresine ait bazı türküler: Abdo'nun Mezarını Kayadan Oyun; Ağlama Yar Ağlama; Silmedin Göz Yaşını; Bülbülün Kanadı Sarı; Fincanın Etrafı Yeşil; Bir Ceket İsterem Kolu Dar Ola; Biner Paytona Gider Seyrana; Kırklar Dağının Düzü; Hele Yar Zalım Yar; Maden Dağı Dumandı. Bu türküler genellikle ağıt, aşk, doğa ve gurbet temalarını işler.

    Türkülerde hangi makamlar kullanılır?

    Türkülerde kullanılan makamlar, Türk sanat müziğinde yaygın olan basit, bileşik ve şed makamlar olarak üçe ayrılır. Bazı türkülerde kullanılan makamlar: Basit makamlar: Çargah, Buselik, Kürdî, Rast, Uşşak, Hicaz, Uzzal, Hümayun, Neva, Tahir, Bayati, Muhayyer, Hüseyni, Karcığar, Basit Suzinak. Bileşik makamlar: Ferahfeza, Dilkeşide, Ruy-i Irak. Şed makamlar: Acemaşiran, Sultan-ı Yegâh, Nihavent, Aşkefza, Kürdili Hicazkâr. Örnek olarak, "Hasret deliçe eser rüzgâr rüzgâr gönülde" şarkısı Acemaşiran makamında, "O Yar Gelir" türküsü ise Uşşak makamında seslendirilmektedir.

    Hangi türkü hangi makamda?

    Bazı türkülerin makamları: "Hasret Deliçe Eser Rüzgâr Rüzgâr Gönülde" türküsü Acemaşiran makamındadır. "O Yar Gelir" türküsü Uşşak makamındadır. "Deniz Üstü Köpürür" türküsü Hüseyni makamındadır. "Ne Feryat Edersin Divane Bülbül" türküsü Hüseyni makamındadır. Türkülerin makamları, kullanılan kaynaklara göre değişiklik gösterebilir. Türk sanat müziğinde yaygın olan makamlar arasında basit makamlar (Çargah, Buselik, Kürdî, Rast, Uşşak, Hicaz vb.), bileşik makamlar (Ferahfeza, Dilkeşide, Ruy-i Irak) ve şed makamlar (Acemaşiran, Sultan-ı Yegâh, Nihavent) bulunur.

    Diyarbakır Türküleri neden hareketli?

    Diyarbakır türkülerinin neden hareketli olduğuna dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, Diyarbakır türkülerinin genellikle ağıt, aşk, doğa ve gurbet temalarını işlediği bilinmektedir. Diyarbakır türküleri, 6/8 veya 9/8'lik usullerde söylenir.

    Diyarbakır oyun havaları hangi makamda?

    Diyarbakır oyun havalarının hangi makamda olduğuna dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, Diyarbakır musikisinde kullanılan makamlardan bazıları şunlardır: Arazbar Makamı; İbrahimi Makamı; Aşiran Makamı; Kürdi Makamı; Beşiri Makamı; Mahur Makamı; Divan Makamı; Eviç Makamı; Hicaz (Garip) Makamı; Hüseyni Makamı. Ayrıca, Diyarbakır peşrevi adlı bir oyun havası da bulunmaktadır.