Cumhuriyet öncesi ve sonrası Türk resim sanatında insan figürünün sanatsal açıdan ele alınış farklılıkları şu şekilde özetlenebilir: Cumhuriyet Öncesi: - İnsan figürü, Türk resminde genellikle minyatür sanatında yer almış, İslami gelenekler bağlamında soyut ve stilize bir şekilde yorumlanmıştır. - Figürler, padişah portreleri dışında, sosyal statüye göre büyültüp küçültülmüş, anatomik yapıya pek önem verilmemiştir. Cumhuriyet Sonrası: - Batılılaşma etkisiyle, insan figürü daha gerçekçi ve doğal bir şekilde ele alınmaya başlanmıştır. - İbrahim Çallı, Namık İsmail, Zeki Faik İzer gibi ressamlar, Batı tarzı resim anlayışını benimseyerek modern resmin öncüleri olmuşlardır. - Sanat eğitimi devletin desteğiyle gelişmiş, modern sanat okulları açılmış ve sanatçıların yurtdışına gönderilmesi gibi adımlar atılmıştır. - Figüratif sanat, toplumsal gerçekçilik çerçevesinde ele alınmış ve sanatçılar kendi kültürlerinden imgeleri eserlerine yansıtmışlardır.