• Buradasın

    Cahit Sıtkı Tarancı'nın yaş otuz beş şiirinde hangi edebi sanat vardır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Cahit Sıtkı Tarancı'nın "Otuz Beş Yaş" şiirinde birçok edebi sanat bulunmaktadır. İşte bazıları:
    • Telmih: "Dante gibi ortasındayız ömrün" dizesinde Dante'nin "İlahi Komedya" eserine gönderme yapılır 45.
    • İstiare: "Delikanlı çağımızdaki cevher" dizesinde "cevher" kelimesi, gençlikteki canlılığı ve delidoluluğu ifade eder 4.
    • İktibas: "Gözünün yaşına bakmadan gider" dizesinde "gözünün yaşına bakmamak" bir deyimdir 4.
    • Tecahül-i Arif: "Şakaklarıma kar mı yağdı ne var?" dizesinde saçlardaki beyazlamayı ifade eder 4.
    • Soru Sorma (İstifham): "Neden böyle düşman görünürsünüz, yıllar yılı dost bildiğim aynalar?" dizelerinde aynaların düşman gibi görünmesi sorgulanır 14.
    Ayrıca, şiirde metaforlar ve düzdeğişmeceler de sıkça kullanılmıştır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Cahit Sıtkı Tarancı 35 yaş şiiri ne anlatmak istiyor?

    Cahit Sıtkı Tarancı'nın "35 Yaş" şiiri, hayatın orta noktasında, 35 yaşında insanın yaşadığı düşünceleri ve içsel sorgulamaları anlatır. Şiirde öne çıkan bazı temalar: Ölümün kaçınılmazlığı: Şair, ölümün yaklaştığını ve yaşamın sona ereceğini belirtir. Gençlik ve yaşın geçiciliği: Gençlikteki canlılığın ve hayata olan sıcak bakmanın geçici olduğunu, bu yaştan sonra duraklama ve sona doğru bir gidiş olduğunu vurgular. Yalnızlık: Zamanla eski dostlarla yolların ayrılması ve yalnızlığın artması. Geçmişle hesaplaşma: Eski heyecanların ve duyguların artık yabancı gelmesi, geçmişle yüzleşme. Şiir, Dante'nin "İlahi Komedya" eserine bir gönderme yaparak, 35 yaşını hayatın yarısı olarak ele alır.

    Cahit Sıtkı Tarancı'nın edebi kişiliği ve eserleri nelerdir?

    Cahit Sıtkı Tarancı'nın Edebi Kişiliği: - Edebi Anlayış: "Sanat için sanat" anlayışına bağlı kalmış, öz şiir (saf şiir) anlayışını benimsemiştir. - Temalar: Şiirlerinde yaşama sevinci, ölüm, yitik aşklar, yalnızlık ve çocukluk özlemi gibi temaları işlemiştir. - Dil ve Üslup: Mükemmeliyetçiliği ve dilin sade kullanımı dikkat çeker, ahenk ve biçim unsurlarını göz önünde bulundurmuştur. Eserleri: 1. Şiir Kitapları: - "Ömrümde Sükût" (1933). - "Otuz Beş Yaş" (1946). - "Düşten Güzel" (1952). - "Sonrası" (1957, ölümünden sonra). - "Bütün Şiirleri" (1983). 2. Mektup: - "Ziya'ya Mektuplar" (1957, ölümünden sonra). 3. Hikaye: - "Gün Eksilmesin Penceremden" (2006, ölümünün 50. yılında).

    Cahit Sıtkı Tarancı yaş 35 şiiri neden yazıldı?

    Cahit Sıtkı Tarancı'nın "35 Yaş" şiiri, şairin 35 yaşını, hayatın yarısı olarak görmesi ve bu yaşta yaşanan değişimleri, ölüm gerçeğini ve insanın kendini sorgulamasını ele almak amacıyla yazılmıştır. Şiirde, 35 yaşından sonra canlılığın yavaş yavaş azaldığı ve ölümün yaklaştığı ifade edilir. Tarancı, bu şiiri yazarken İtalyan şair Dante'nin "İlahi Komedya" adlı eserine de gönderme yapmıştır; Dante, sürgünde olduğu 35 yaşında bu esere başlamıştır.

    Cahit sıtkı tarancı kısa şiirlerinde hangi konuları işlemiştir?

    Cahit Sıtkı Tarancı'nın kısa şiirlerinde işlediği başlıca konular şunlardır: 1. Yalnızlık: Birçok şiirinde yalnızlık hissini ve insanın iç dünyasındaki çatışmaları işlemiştir. 2. Aşk: Aşkın hem mutluluk kaynağı hem de acı tarafı olarak ele almıştır. 3. Ölüm: Şiirlerinde en çok işlediği temalardan biri olan ölüm, yaşamın geçiciliğini ve korkusunu dile getirir. 4. Doğa: Doğanın güzellikleri ve insanın ruh haliyle olan bağını işlemiştir. 5. Yaşama Sevinci: Hayata olan sevgiyi ve coşkuyu, yaşamın tadını çıkarmayı savunmuştur.

    Cahit sıtkı hangi şiir anlayışı?

    Cahit Sıtkı Tarancı, saf (öz) şiir anlayışının temsilcilerinden biridir. Şiir anlayışının bazı özellikleri: Sanat için sanat ilkesi: Tarancı, şiirin sosyal amaçlar için bir araç olmadığını, bir davanın sözcüsü yapılmaması gerektiğini savunmuştur. Temalar: Şiirlerinde yaşama sevinci, ölüm, yalnızlık, kaçış, sevgi gibi konuları işlemiştir. Dil ve üslup: Açık ve sade bir üslup kullanmış, yapay imgelerden ve dili anlaşılmaz kılmaktan kaçınmıştır. Form: Vezin ve kafiyeden kopmamış, ancak ölçülü veya serbest her türlü şiirin güzel olabileceği inancını taşımıştır. Samimiyet: Şiirde anlatılan duyguların samimi olmasının bir esere sanat değeri kazandıran unsurlardan biri olduğunu belirtmiştir.