• Buradasın

    Yükleme sınırı sözleşmesi hangi gemilere uygulanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yükleme Sınırı Sözleşmesi, fribord boyu 24 metre ve üzerinde olan gemilere uygulanır 123.
    Bu kapsama giren gemiler:
    • Kabotaj seferi aşılarak uluslararası sefer yapan ve Uluslararası Yükleme Sınırı Sözleşmesi kapsamında olan gemiler 135;
    • Uluslararası sefer yapmayan, fribord boyu 24 metre ve üzerinde, yolcu veya yük taşıyan gemiler 124.
    Sözleşme kapsamı dışında kalan gemiler:
    • Balıkçı gemileri, ilkel yapılı gemiler, özel tekneler ve su araçları 123;
    • Askeri gemiler ve su araçları 123.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gemi yükleme planı nedir?

    Gemi yükleme planı, yüklerin özelliklerine, gemi türüne ve kapasitesine göre yapılan, yüklerin doğru yerleştirilmesi ve sabitlenmesini içeren bir planlamadır. Gemi yükleme planının bazı amaçları: Güvenlik: Gemi kazalarını önlemek için güvenlik her zaman ön planda tutulur ve geminin kapasitesi aşılmaz. Verimlilik: Yüklerin taşınmasındaki öncelikler belirlenerek geminin kapasitesi en iyi şekilde kullanılır ve yükleme işlemi maksimum verimlilikle yapılır. Dengenin sağlanması: Ağır yükler geminin alt bölümlerine, hafif yükler ise üst bölümlere yerleştirilerek geminin dengesi sağlanır. Gemi yükleme planı, ayrıca, yükleme ve boşaltma operasyonlarını planlamak, yangın gibi acil durumlara uygun müdahale için hazırlık yapmak gibi işlevlere de sahiptir.

    Geminin taşıyabileceği yüke ne denir?

    Geminin taşıyabileceği yüke "dedveyt tonaj (DWT)" denir. Dedveyt tonaj, bir geminin güvenli bir şekilde taşıyabileceği ağırlığı ifade eder ve gemideki yükün, mürettebatın, depoların, yakıtın, suyun, balastın vb. ağırlığını da içerir.

    Gemiler neden taşıyabileceği kadar yük alır?

    Gemiler, taşıyabilecekleri kadar yük alırlar çünkü bu, onların tasarım, boyut, şekil ve deniz koşulları gibi faktörlere bağlı olan taşıma kapasiteleriyle ilgilidir. Gemilerin yük taşıma kapasitesini etkileyen bazı faktörler şunlardır: Gemi boyutu. Gemi tasarımı. Yükün türü. Deniz koşulları. Ayrıca, bir geminin ne kadar ağırlığı kaldırabileceğini düşünürken, gemideki insanlar, makine, yakıt, ekipman ve her türlü malzeme hesaba katılmalıdır.

    Gemi yükleme türleri nelerdir?

    Gemi yükleme türleri genel olarak şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Tramp Taşımacılık: Birden fazla firmaya ait çeşitli yük ve malın gemiyi doldurmak maksadıyla birlikte taşındığı, yükün ulaşımından ziyade geminin dolmasının önem arz ettiği taşıma türüdür. 2. Liner Taşımacılık: Kalkış ve varış zamanı, takip edeceği rota önceden belirlenmiş, üründen ziyade hizmetin öne çıktığı taşımacılık türüdür. Diğer yükleme türleri ise: - Konteyner Taşımacılığı: Uluslararası kriterlere göre hazırlanmış konteynerler ile çeşitli yüklerin taşınması. - Ro-Ro Taşımacılık: Karayolu bağlantısının denizyoluyla birleştirildiği, kamyon veya tır gibi yük dolu araçların büyük gemilerle taşınması. - Kombine Taşımacılık: Demiryolu, karayolu, havayolu ve denizyolu taşımacılığın en az ikisinin tek seferde kullanıldığı taşımacılık yöntemi. - Dökme Yük Taşımacılığı: Tuz, şeker, çimento, kömür veya hububat gibi yüklerin yüklenmesi, boşaltılması ve taşınmasında ara kapların kullanıldığı yöntem.

    Yükleme hattı sözleşmesinin amacı nedir?

    Yükleme Hattı Sözleşmesi'nin amacı, uluslararası seferlere tahsis olunan gemilerin denizde can ve mal emniyetini muhafaza etmek için en fazla yük haddi sınırlarını belirlemektir. Bu sözleşme, gemilerin kapasitelerinin üzerinde yük alarak can, mal ve çevre kirliliğini tehlikeye sokmalarını önlemeyi hedefler.