Yıkıcı reklam, firmalar tarafından üretilen reklamların, biçim ve içerik unsurlarının değiştirilerek sosyal mesajlarla yeniden yorumlanması yoluyla kendisine karşı kullanılmasını sağlayan bir iletişim taktiğidir 135.
Bu tür reklamlar, tüketim toplumuna ve bu toplumun kültürüne muhalif hareketler tarafından, aşırı tüketime karşı toplumda bilinç ve farkındalık yaratmak amacıyla kullanılır 235.
Yıkıcı reklamlarda mizah, paradiler, grafik tasarımlar ve kelime oyunları gibi yöntemler kullanılarak tüketiciyi eğlendirirken aynı zamanda reklamın yarattığı gerçeklik üzerine düşünmesi sağlanır 1.
Yıkıcı reklamların uygulayıcıları, "reklam yıkıcıları" veya "yıkıcı reklamcılar" olarak adlandırılır 15.
Yıkıcı reklamların bazı örnekleri, Adbusters Medya Vakfı ve adbusters.org internet sitesi üzerinden görülebilir 45.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: