• Buradasın

    Yaya karşıdan karşıya geçerken araç çarparsa kim suçlu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yaya karşıdan karşıya geçerken aracın çarpması durumunda suçluluk, kazanın meydana geldiği yere ve yayanın trafik kurallarına uyup uymadığına bağlı olarak değişir:
    • Yaya geçidi olan yerlerde: Yayanın haklı, sürücünün ise kusurlu olduğu kabul edilir 15.
    • Yaya geçidi olmayan yerlerde: Yayanın yol güvenliğini sağlayacak şekilde hareket etmemesi durumunda, sürücü kusuru olmadan da kaza meydana gelebilir 5. Bu durumda sorumluluk yayaya ait olur 5.
    Ayrıca, yayaların trafik ışıklarına uyduğu halde, yaklaşan bir aracın hızını veya mesafesini yanlış değerlendirmeleri gibi durumlarda yaya tali kusurlu sayılabilir 3.
    Kazanın ardından, tazminat talep edebilmek için polis raporu ve diğer gerekli belgelerin hazırlanması önemlidir 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Yaya aniden yola atlarsa sürücü kusurlu mu?

    Yayanın aniden yola atlaması durumunda sürücü kusurlu değildir. Bu tür durumlarda, yola atlamak asli ve tam kusur olarak kabul edilir ve tüm sorumluluk yayaya aittir. Ancak, her olayın kendine özgü koşulları ve kusur oranlarının belirlenmesi için detaylı bir teknik ve hukuki değerlendirme yapılması gereklidir.

    Kazada asli kusur yüzde kaç olmalı?

    2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu 84. maddesine göre, kazada asli kusurlu sayılabilmek için en az %100 kusurlu olmak gerekir. Asli kusur, kazanın meydana gelmesindeki asıl ihlali temsil eder ve genellikle kırmızı ışıkta geçme, hatalı şerit değiştirme, hız limitine uymama gibi ciddi trafik kurallarını ihlal eden durumlar için kullanılır. Kusur oranları, TRAMER (Trafik Sigortaları Merkezi) uzmanları tarafından belirlenir ve taraflar veya sigorta şirketleri beş iş günü içinde bu oranlara itiraz edebilir.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununa göre trafik kazasında asli kusur sebebi sayılır?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre trafik kazasında asli kusur sayılan bazı durumlar şunlardır: Kırmızı ışıkta geçmek veya yetkili memurun dur işaretinde geçmek. Taşıt giremez trafik işareti bulunan karayoluna veya bölünmüş karayolunda karşı yönden gelen trafiğin kullandığı şerit, rampa ve bağlantı yollarına girmek. İkiden fazla şeritli taşıt yollarında, karşı yönden gelen trafiğin kullandığı şerit veya yol bölümüne girmek. Arkadan çarpma. Geçme yasağı olan yerlerde geçmek. Doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapmak. Şeride tecavüz etmek. Kavşaklarda geçiş önceliğine uymamak. Kaplamanın dar olduğu yerlerde geçiş önceliğine uymamak. Manevraları düzenleyen genel şartlara uymamak. Yerleşim birimleri dışındaki karayolunun taşıt yolu üzerinde, zorunlu haller dışında park etme veya duraklama ve her durumda gerekli tedbirleri almamak. Park için ayrılmış yerlerde veya taşıt yolu dışında kurallara uygun olarak park edilmiş araçlara çarpmak.

    Trafik kurallarına uymamak neden trafik kazalarına yol açar?

    Trafik kurallarına uymamak, çeşitli nedenlerle trafik kazalarına yol açar: Hız limitlerine uymamak: Hız sınırının üzerinde sürüş yapmak, sürücünün beklenmedik durumlara tepki verme yetisini azaltır ve kaza riskini artırır. Alkollü araç kullanmak: Alkol, sürücünün reaksiyon hızını yavaşlatır, dikkatini dağıtır ve kaza yapma olasılığını artırır. Trafik ışıklarına uymamak: Kırmızı ışıkta geçmek veya geçiş üstünlüğü kurallarına riayet etmemek, ciddi kazalara neden olabilir. Dikkatsizlik: Telefonla konuşmak, yiyecek-içecek tüketmek gibi dikkat dağıtıcı davranışlar, çevre kontrolünü azaltarak kazalara yol açar. Sürücü yorgunluğu: Uykusuz sürüş, tepki süresini ve karar verme yetisini olumsuz etkiler. Hatalı sollama: Kurallara uyulmadan yapılan sollamalar, çarpışmalara neden olabilir. Bu nedenlerle, trafik kurallarına uymak, hem kendi hem de diğer sürücülerin güvenliği için hayati önem taşır.

    Trafikte asli kusur yüzde kaç?

    2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre asli kusur, kazanın ana sebebi olarak belirlenen tarafı temsil eder ve oranı %100'dür. Sigorta şirketleri tarafından belirlenen kusur oranlarında ise asli kusur için kullanılan oran genellikle %75 olarak kabul edilir.

    Trafikte asli ve tali kusur nedir?

    Trafikte asli ve tali kusur, kaza sırasında tarafların sorumluluk derecelerini belirlemek için kullanılan kavramlardır. Asli kusur, kazanın ana sebebini oluşturan ve en önemli trafik kurallarından birinin ihlali anlamına gelir. Tali kusur, olayın meydana gelmesinde asli kusur kadar etkili olmayan, ancak zarara katkıda bulunan bir durumdur. Asli ve tali kusurun belirlenmesi, bilirkişi raporları ve yargı kararlarına dayanır.

    Yaya geçidi dışında yayaların karşıya geçmesi yasak mı?

    Evet, yayaların yaya geçidi dışında karşıya geçmesi yasaktır. Ancak, yüz metre kadar mesafede yaya geçidi bulunmayan yerlerde yayalar, taşıt trafiği için bir zorluk veya engel yaratmamak şartıyla ve yolu kontrol ederek kendi güvenliklerini sağladıktan sonra en kısa doğrultuda ve en kısa zamanda taşıt yolunu geçebilirler.