Buradasın
Webtapudan randevu alırken alıcı ve satıcı ne yapmalı?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Webtapu'dan randevu alırken alıcı ve satıcı şu adımları izlemelidir:
- E-devlet şifresi ve gerekli belgeler hazır olmalıdır 13. Bu belgeler arasında kimlik belgesi, vergi numarası (yabancı uyruklular için), zorunlu deprem sigortası (DASK) ve belediyeden alınan rayiç bedel belgesi bulunur 23.
- Randevu, webtapu.tkgm.gov.tr adresinden alınmalıdır 13. Bunun için "Bireysel Giriş" veya "Kurumsal Giriş" seçeneklerinden biri seçilerek e-Devlet şifresi ile giriş yapılmalıdır 3.
- Başvuru işlemleri yapılmalı ve tapu harcı ödenmelidir 34. Başvuru tamamlandıktan sonra, satıcı, alıcı ve varsa vekile ait GSM numaralarına SMS ile başvurunun işleme alındığına dair bilgi ve randevu detayları gönderilir 34.
- Tapu müdürlüğünde resmi işlemler tamamlanmalıdır 2. Taraflar, tapu senedini imzalayarak satışı gerçekleştirir ve satış bedeli banka yoluyla ödenir 2. İşlemler tamamlandığında yeni tapu, alıcı adına tescil edilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: