Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Valilik onaylı yardım toplama yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Başvuru: Yardım toplayacak kişi veya kuruluşlar, isteklerini Yardım Toplama Başvuru Formu ile izin vermeye yetkili makama (valilik veya kaymakamlık) bildirirler 12.
- Gerekli Bilgiler: Başvuru formunda hangi amaçla ve ne miktarda yardım toplanacağı, yardım toplama faaliyetlerinin sürdürüleceği il ve ilçeler, yardım toplama şekilleri, kaç kişi çalıştırılacağı ve kullanılacak makbuz miktarı gibi bilgiler yer alır 12.
- İnceleme ve İzin: Başvurular, izin veren makam tarafından sivil toplumla ilişkiler birimine havale edilir ve burada incelenir 1. İnceleme sonucunda düzenlenecek rapor, izin vermeye yetkili makama sunulur ve gerekli görüldüğünde bir süre belirlenir 12. İzin, en geç iki ay içinde başvuranlara yazılı olarak bildirilir 12.
- Kimlik Belgesi: Yardım toplama izni verilenlere, faaliyetin konusu ve süresini de belirten fotoğraflı bir kimlik belgesi verilir 14.
- Banka Hesabı: Yardım toplama faaliyeti için ayrı bir banka hesabı açılması zorunludur 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: