• Buradasın

    UYAP Avukat Portal ücretsiz mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    UYAP Avukat Portalı'nın kullanımı ücretsizdir 3.
    Adalet Bakanı Abdulhamit Gül’ün onayıyla, avukatların UYAP Avukat Portal Bilgi Sistemi üzerinden yapacakları sorgulamaların ücretsiz olmasına ilişkin uygulama 1 Ocak 2023’e kadar uzatılmıştır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    UYAP avukat portaldan e-Duruşma talebi nasıl yapılır?

    UYAP Avukat Portalı üzerinden e-Duruşma talebi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Duruşma Sorgulama: "Duruşma Sorgula" menüsünden tarih aralığı ile duruşma sorgulaması yapılır. 2. Talep Gönder: Gelen kayıt üzerinde bulunan "Talep Gönder" butonuna tıklanır. 3. Gerekçe Girişi: Açılan ekranda e-duruşmaya katılmak için talep metni girilir. 4. Onay: "Onay" butonu ile talep gönderilir. E-Duruşma talebi, duruşmaya 24 saatten fazla süre kala gönderilebilir. Örnek e-Duruşma talep metni: > İSTANBUL 11. AİLE MAHKEMESİNE DOSYA NO : 2021/…….. E. KONU : E-Duruşma Talebi Hakkındadır AÇIKLAMALAR : Sayın Mahkeme dosyasının 26.09.2022 tarihli 10.30’da bulunan duruşmasına, e-duruşma talebinde bulunmaktayız. Duruşma saatinde UYAP Avukat Portal üzerinden duruşmaya katılacağımızı bildirmekle birlikte herhangi bir teknik problemin yaşanması halinde mazeretli sayılmamıza, Mesleki mazeretimizin kabulü ile yeni duruşma gününün UYAP üzerinden öğrenmemize karar verilmesini saygılarımızla talep ederiz. Talep gönderildikten sonra ilgili duruşma günü tekrar sorgulandığında, kabul/ret işlemi yapılmamışsa talep durumu "Talep Değerlendiriliyor" olarak görünür.

    UYAP Avukat Portal e-imza nasıl alınır?

    UYAP Avukat Portal'da e-imza almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. E-imza sağlayıcılarından birini seçin: Elektronik Bilgi Güvenliği A.Ş. (E-Güven), TUBİTAK-UEKAE (Kamu Sertifikasyon Merkezi), TürkTrust, EBG Bilişim Teknolojileri ve Hizmetleri A.Ş. (E-Tugra), E-İmza Bilgi Güvenliği Hizmetleri A.Ş. (e-İmzaTR). 2. E-imza ve gerekli yazılımları satın alın: E-imza, ilgili firmaların web sitelerinden temin edilebilir. 3. Kart sürücü yazılımını kurun: E-imza ile birlikte gelen CD veya diğer medyalardan ya da firmanın internet sitesinden edinilecek kart sürücü yazılımı kurulmalıdır. 4. Java ve doküman editörünü kurun: Bilgisayarda Java ve doküman editörü yazılımları yüklü olmalıdır. 5. UYAP e-imza uygulamasını indirin ve kurun: uyap.gov.tr adresinden sisteme uygun e-imza aracı indirilip kurulmalıdır. 6. E-imza ile giriş yapın: avukatbeta.uyap.gov.tr adresinden "UYAP e-imza ile giriş" seçeneği ile sisteme e-imza ve pin girerek giriş yapılabilir. E-imza işlemleri için İstanbul Barosu Bilgi İşlem Servisi'ne 0212 251 63 25 numaralı telefondan veya uyapyardim@istanbulbarosu.org.tr adresine e-posta ile başvurulabilir.

    UYAP Avukat Portala giriş için e-imza şart mı?

    Evet, UYAP Avukat Portala giriş için e-imza veya mobil imza sahibi olmak gereklidir. Avukat Portalına giriş yapmak için kullanılan diğer yöntemler (e-devlet ve UBAP) de e-imza veya mobil imza ile desteklenmektedir.

    UYAP avukatı kimler kullanabilir?

    UYAP (Ulusal Yargı Ağı Projesi) avukat bilgi sistemini, Türkiye Cumhuriyeti Adalet Bakanlığı ve bu bakanlığa bağlı tüm adli ve idari birimlerde kayıtlı olan avukatlar kullanabilir. Avukatların UYAP'ı kullanabilmesi için, bağlı bulundukları baro başkanlığına veya adli yargı adalet komisyonu başkanlığına "Avukat Tanıtım Formu" ile kayıt yaptırmaları gerekmektedir. Ayrıca, UYAP üzerinden avukatların yapabileceği bazı işlemler şunlardır: dava ve icra takibi açma; dosya inceleme ve suret alma; elektronik imza ile dava dosyalarına evrak gönderme; harç ve masraf ödeme; duruşmaları takip etme.

    UYAP avukat portaldan evrak gönderme nasıl yapılır?

    UYAP Avukat Portal'dan evrak göndermek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. UYAP Editör Programı ve Java Kurulumu: Avukat.uyap.gov.tr adresinden UYAP Editör Programı ve Java programı yüklenmelidir. 2. Portala Giriş: avukat.uyap.gov.tr adresine gidilip "Giriş" butonuna tıklanarak elektronik imza veya mobil imza ile giriş yapılır. 3. Evrak Gönderimi: Dosya sorgulama, yargı birimi ve birim seçildikten sonra, "dosya görüntüle evrak gönderme" butonuna basılır. Dosya seçilip, açıklama kısmı yazılır ve evrak türü seçilir. "Gönder" butonuna basıldığında evrak mahkemeye gönderilmiş olur. Gönderilecek evrakın formatı: Word ile yazılan belgeler .udf formatına dönüştürülmelidir. Evrak, UYAP Editör Programı ile hazırlanmış olmalıdır.

    UYAP Avukat Portala e-devlet ile giriş yapılabilir mi?

    Evet, UYAP Avukat Portala e-devlet ile giriş yapılabilir. E-devlet ile UYAP Avukat Portala giriş için izlenmesi gereken adımlar şu şekildedir: 1. avukat.uyap.gov.tr adresine gidilir. 2. Sağ üst köşede bulunan "Giriş Seçenekleri" butonuna tıklanır. 3. Açılan sayfada "E-devlet aracılığı ile giriş" seçeneği ile devam edilir. 4. Kimlik doğrulama sayfasında ilgili alana imza sahibinin T.C. Kimlik Numarası girilir ve "Devam et" seçeneğine tıklanır. 5. Açılan sayfada "Eğer e-devlet uygulamasını indirmediyseniz indirmek için tıklayınız" alanına tıklanır. 6. Uygulama açıldıktan sonra sayfanın verdiği kod uygulamada işlem kodu alanına yazılır ve kart tipi olarak Tübitak – Akis seçilir. 7. Açılan sayfada Pin giriş alanına Elektronik İmza şifresi yazılır ve "İmzala" alanına tıklanır. 8. İmzalama işlemi yapıldıktan sonra açılan sayfada "Kapat" sekmesine tıklanır. 9. İmza appleti kapatıldıktan sonra 30 saniye içerisinde Uyap sayfasına yönlendirilir.

    UYAP Avukat Portala e-imza ile giriş nasıl yapılır?

    UYAP Avukat Portala e-imza ile giriş yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. UYAP E-imza Uygulamasını İndirin: https://avukatbeta.uyap.gov.tr/giris adresine girip "Uyap E-imza Uygulamasını İndirin" butonuna tıklayarak uygulamayı işletim sisteminize uygun şekilde indirin ve kurulumu tamamlayın. 2. UYAP Sayfasını Yenileyin: Kurulumu tamamladıktan sonra UYAP sayfasını yenileyerek e-imza PIN'iniz ile giriş yapmayı tekrar deneyin. 3. Giriş Seçenekleri: Avukat Portal'a giriş yaparken "Giriş Seçenekleri" butonuna tıklayın. 4. E-İmza Seçimi: Açılan sayfada "E-imza ile giriş" seçeneğini seçin. 5. İmza İşlemi: Elektronik imzanızı çalıştırabilmeniz için kart sürücü yazılımını kurmanız gerekmektedir. Eğer daha önce e-imza almadıysanız, bu imzayı vermeye yetkili olan kuruluşlardan temin edebilirsiniz.