• Buradasın

    UYAP Avukat Portal e-imza nasıl alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    UYAP Avukat Portal'da e-imza almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. E-imza sağlayıcılarından birini seçin: Elektronik Bilgi Güvenliği A.Ş. (E-Güven), TUBİTAK-UEKAE (Kamu Sertifikasyon Merkezi), TürkTrust, EBG Bilişim Teknolojileri ve Hizmetleri A.Ş. (E-Tugra), E-İmza Bilgi Güvenliği Hizmetleri A.Ş. (e-İmzaTR) 24.
    2. E-imza ve gerekli yazılımları satın alın: E-imza, ilgili firmaların web sitelerinden temin edilebilir 2. Ayrıca, bu firmaların destek ve sürücü kurulum sitelerinden gerekli yazılımlar edinilmelidir 24.
    3. Kart sürücü yazılımını kurun: E-imza ile birlikte gelen CD veya diğer medyalardan ya da firmanın internet sitesinden edinilecek kart sürücü yazılımı kurulmalıdır 4.
    4. Java ve doküman editörünü kurun: Bilgisayarda Java ve doküman editörü yazılımları yüklü olmalıdır 2.
    5. UYAP e-imza uygulamasını indirin ve kurun: uyap.gov.tr adresinden sisteme uygun e-imza aracı indirilip kurulmalıdır 13.
    6. E-imza ile giriş yapın: avukatbeta.uyap.gov.tr adresinden "UYAP e-imza ile giriş" seçeneği ile sisteme e-imza ve pin girerek giriş yapılabilir 3.
    E-imza işlemleri için İstanbul Barosu Bilgi İşlem Servisi'ne 0212 251 63 25 numaralı telefondan veya uyapyardim@istanbulbarosu.org.tr adresine e-posta ile başvurulabilir 2.

    Konuyla ilgili materyaller

    Avukatlar e-imza yerine ne kullanabilir?

    Avukatlar, e-imza yerine mobil imza kullanabilir. Ayrıca, avukatlar Ubap veya e-devlet üzerinden giriş yaparak da UYAP Avukat Portalı'na erişim sağlayabilirler, ancak bu giriş yöntemleri de e-imza veya mobil imza kullanımını gerektirir. E-imza, mobil imza, Ubap veya e-devlet girişlerinin mümkün olmadığı durumlarda, resmi şekil şartı gerektiren işlemler (noter tasdiki, tapu işlemleri, resmi evlilik akdi gibi) için ıslak imza kullanımı zorunludur.

    UYAP avukat portaldan evrak gönderme nasıl yapılır?

    UYAP Avukat Portal'dan evrak göndermek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. UYAP Editör Programı ve Java Kurulumu: Avukat.uyap.gov.tr adresinden UYAP Editör Programı ve Java programı yüklenmelidir. 2. Portala Giriş: avukat.uyap.gov.tr adresine gidilip "Giriş" butonuna tıklanarak elektronik imza veya mobil imza ile giriş yapılır. 3. Evrak Gönderimi: Dosya sorgulama, yargı birimi ve birim seçildikten sonra, "dosya görüntüle evrak gönderme" butonuna basılır. Dosya seçilip, açıklama kısmı yazılır ve evrak türü seçilir. "Gönder" butonuna basıldığında evrak mahkemeye gönderilmiş olur. Gönderilecek evrakın formatı: Word ile yazılan belgeler .udf formatına dönüştürülmelidir. Evrak, UYAP Editör Programı ile hazırlanmış olmalıdır.

    UYAP avukat portalda imza sorunu nasıl çözülür?

    UYAP avukat portalda imza sorununu çözmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: Editör programının sürümünü kontrol etmek ve güncellemek. Bilgisayarda kurulu olan tüm UYAP editör programlarını kaldırmak. Java'yı güncellemek. Tercihler.xml ve acilisdegerleri.xml dosyalarını silmek. Bu adımlar sorunu çözmezse, daha fazla destek için ilgili baroya veya Adalet Komisyonu'na başvurulması önerilir.

    UYAP Avukat Portala e-imza ile giriş nasıl yapılır?

    UYAP Avukat Portala e-imza ile giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Kullanılan tarayıcı üzerinden iki farklı giriş linkinden biri seçilir: 01 Ekim 2024 tarihinden önce. 01 Ekim 2024 tarihinden sonra. 2. Sayfaya giriş yapıldıktan sonra “Uyap E-imza ile Giriş” seçeneği tıklanır. 3. Açılan sayfada “Uyap E-imza Uygulamasını İndirin” linki tıklanarak gerekli e-imza uygulaması indirilir. 4. Açılan ekran üzerinden, kullanıcı bilgisayarı Windows ise “Windows” sekmesi altında “Windows için indir”, kullanıcı bilgisayarı MAC ise “MAC” sekmesi altında “MAC OS X için indir” seçeneği tıklanarak indirme işlemi başlatılır. 5. İndirilen “Uyap Arksigner” dosyası açılır. 6. Açılan “Uyap Arksigner” zip dosyasının içinde yer alan “Uyap Standart User.exe” dosyasına çift tıklanır. 7. Açılan ekrandan “İleri” butonu tıklanır. 8. Açılan ekrandan tekrar “İleri” butonu tıklanır. 9. Açılan ekranda tekrar “İleri” butonu tıklanır. 10. Açılan ekranda “Kurun” butonu tıklanarak kurulum işlemi başlatılır. 11. “Kurun” işlemi sonrası “Bitti” butonu tıklanarak kurulum işlemi sonlandırılır. 12. Arka planda açılan UYAP E-imza Uygulaması ekranında yer alan “İleri”, “İleri”, “İleri”, “İleri”, “Bitti” butonları kullanılarak işlem tamamlanır. 13. UYAP Avukat Portal sayfasına gidilerek “Giriş” işlemi yapılır. İşlemlerden sonra UYAP Avukat Portal sayfası üzerinden sertifika bilgilerine erişim sağlanamazsa, UYAP E-imza Uygulaması çalışır durumda ise, kullanmakta olunan tarayıcı kapatıp tekrar açılması ve “Giriş” işleminin tekrar yapılması gerekir. UYAP E-imza Uygulaması’nın çalışmaması durumunda “Başlat” penceresine tıklanarak arama yerine “UYAP E-imza” yazılarak UYAP E-imza Uygulaması çalıştırılır ve tekrar Uyap Avukat Portal sayfasına giriş sağlanır.

    Avukatlara e-imza ne zaman zorunlu?

    Avukatlar için e-imza kullanımı, Türkiye Barolar Birliği (TBB) ve yerel baroların üyelik işlemleri, belge başvuruları ve diğer resmi süreçlerinde zorunludur. Ayrıca, avukatların Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sistemi (UYAP), Elektronik Tebligat Sistemi (e-Tebligat) ve Elektronik Serbest Meslek Makbuzu (e-SMM) gibi dijital sistemlerde işlem yapabilmesi için de e-imza kullanması gerekmektedir. 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu'na göre, e-imza ıslak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahiptir, ancak tapu işlemleri, noter işlemleri ve evlilik işlemleri gibi bazı resmi işlemler için ıslak imza gereklidir.

    UYAP avukat portalda e-imzasız giriş mümkün mü?

    UYAP Avukat Portal'a e-imzasız giriş mümkün değildir. Avukatların UYAP Avukat Portal Bilgi Sistemi'ni kullanabilmeleri için elektronik imza (e-imza) veya mobil imza (m-imza) sahibi olmaları gerekmektedir.

    UYAP kurumsal e-imza nasıl kullanılır?

    UYAP kurumsal e-imza kullanımı için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. E-imza veya mobil imza edinilmesi. 2. Gerekli programların indirilmesi. 3. Başvuru belgelerinin hazırlanması. 4. UYAP Kurum Portal'a giriş. 5. E-imza veya mobil imza ile giriş. 6. Başvuru ve ödeme. Önemli Not: UYAP Kurum Portal kullanımı ücretlidir.