• Buradasın

    UYAP avukat portaldan evrak gönderme nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    UYAP Avukat Portal üzerinden evrak göndermek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
    1. UYAP Döküman Editörü ile giriş yapılır ve ilgili talep hazırlanır 12.
    2. Hazırlanan talep, UYAP Döküman Editörü'nde menü üzerinde bulunan imza alanından E-imza ile kaydedilir 1.
    3. UYAP'a giriş yapılır ve "Dosyalarım" menüsünden "Esas İle Arama" sekmesine girilir 1.
    4. Talep gönderilecek dosya bilgileri yazılır ve sorgulanan sonuç seçilir 1.
    5. "Evrak Gönderme" sekmesine tıklanır ve gönderilecek evrak türü seçilir 14.
    6. "Dosya Seç" butonundan kaydedilen talep seçilir 1. Şart değilse de bir açıklama notu yazılır 1.
    7. "Ekle" butonundan talep eklenir 1.
    8. Talep eki var ise "Ek Evrak" butonundan eklenebilir 1.
    9. "Evrakları Gönder" adımından oluşturulan talep ve varsa ekleri gönderilir 1.
    Ayrıca, UYAP Avukat Portal üzerinden masraf yatırma işlemi de yapılabilir 12.

    Konuyla ilgili materyaller

    UYAP avukat portaldan dava nasıl açılır?

    UYAP Avukat Portal üzerinden dava açmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Portala Giriş: Önceden kurulmuş sunucu kimlik doğrulama sertifikası ile UYAP Avukat Portal'a giriş yapılır. 2. Dava Açılış Bağlantısı: Üst menüden "Dava Açılış" bağlantısı takip edilir. 3. İşlem Türünün Seçimi: "Yeni Dava Açılış ve Harçlandırma" seçeneği seçilir. 4. İl ve Adliye Seçimi: Davanın açılacağı il ve adliye seçilerek "Devam" butonu tıklanır. 5. Mahkeme ve Dava Türü Seçimi: Hazırlanan dava dilekçesi hangi mahkemeye hitaben yazılmışsa o mahkeme seçilir ve "Ekle" butonu tıklanır. 6. Taraf Bilgilerinin Girilmesi: Davanın tarafının sıfatı girilir, TC kimlik numarası biliniyorsa ilgili kısma girilerek sorgulama yapılır ve taraf eklenerek "İleri" butonu ile bir sonraki ekrana geçilir. 7. Harç Hesaplama: Dava ve faiz değeri, davacı, davalı ve vekil sayısı ilgili alanlara girilir ve "Harç Miktarı Hesapla" butonu tıklanır. 8. Evrak Ekleme: NES ile imzalanan dava dilekçesi sisteme kaydedilir. 9. Bankaya Bağlanma ve Harç Ödeme: "Bankaya Bağlan" butonu ile ilgili bankanın internet şubesine bağlanılıp harç ödemesi yapılır. 10. Davanın Tamamlanması: Ödeme işleminin onaylanmasının ardından gelen ekranda e-davanın başarılı bir şekilde açıldığı gösterilir. Dava açma sürecinde elektronik imza sertifikasına sahip olmak gerekmektedir.

    UYAP Avukat Portala e-imza ile giriş nasıl yapılır?

    UYAP Avukat Portala e-imza ile giriş yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. UYAP E-imza Uygulamasını İndirin: https://avukatbeta.uyap.gov.tr/giris adresine girip "Uyap E-imza Uygulamasını İndirin" butonuna tıklayarak uygulamayı işletim sisteminize uygun şekilde indirin ve kurulumu tamamlayın. 2. UYAP Sayfasını Yenileyin: Kurulumu tamamladıktan sonra UYAP sayfasını yenileyerek e-imza PIN'iniz ile giriş yapmayı tekrar deneyin. 3. Giriş Seçenekleri: Avukat Portal'a giriş yaparken "Giriş Seçenekleri" butonuna tıklayın. 4. E-İmza Seçimi: Açılan sayfada "E-imza ile giriş" seçeneğini seçin. 5. İmza İşlemi: Elektronik imzanızı çalıştırabilmeniz için kart sürücü yazılımını kurmanız gerekmektedir. Eğer daha önce e-imza almadıysanız, bu imzayı vermeye yetkili olan kuruluşlardan temin edebilirsiniz.

    UYAP avukat girişi için hangi program gerekli?

    UYAP avukat girişi için aşağıdaki programlar gereklidir: 1. UYAP Editör Programı: Dilekçe hazırlayıp elektronik imza ile göndermek için bu programı bilgisayarınıza indirip kurmanız gerekmektedir. 2. Java Programı: UYAP uygulamalarını kullanabilmek için Java programını bilgisayarınıza yüklemeniz gerekmektedir. Ayrıca, elektronik imza (E-İmza) veya mobil imza temin etmeniz de zorunludur.

    UYAP Avukat Portalda hangi programlar kullanılır?

    UYAP Avukat Portal'da kullanılan programlar şunlardır: 1. UYAP Editör Programı: Dilekçe hazırlayıp elektronik imzalayarak UYAP Avukat Bilgi Sistemi'ne gönderebilmek için gereklidir. 2. Java Programı: UYAP uygulamalarını kullanabilmek için öncelikle bu programın yüklenmesi gerekmektedir. 3. Google Chrome: Portal üzerinde tarayıcı olarak Google Chrome kullanılması önerilmektedir. Ayrıca, e-imza ile sisteme giriş yapmak için e-imza sürücüsü ve mobil imza da kullanılabilir.

    iPad'de UYAP Avukat Portal Nasıl Kullanılır?

    iPad'de UYAP Avukat Portal'ı kullanmak için Mobil Avukat Portal uygulamasını indirmeniz gerekmektedir. Kullanım adımları: 1. Giriş: Mobil imzanızla uygulamaya güvenli bir şekilde bağlanın. 2. Dosya Görüntüleme: Dosyalar mobil cihazınıza kaydedildiği için, dosyalarınıza her an internet bağlantısı olmaksızın erişebilirsiniz. 3. İşlem Yapma: Evrakları, taraf bilgilerini, duruşma günlerini ve dosya safahatlarını görüntüleyebilir, evrak gönderimi yapabilirsiniz. 4. Güncellemeleri Takip Etme: Açılan veya devam eden dosyalar ile ilgili gelişmeleri anlık olarak takip edin. Uygulama, App Store'dan ücretsiz olarak indirilebilir, ancak abonelik sistemi üzerinden aylık ücret karşılığında ek hizmetler sunulmaktadır.

    UYAP ek dosya nasıl gönderilir avukat?

    UYAP üzerinden avukat tarafından ek dosya göndermek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. UYAP Döküman Editörü ile giriş yapılır ve ilgili talep hazırlanır. 2. Hazırlanan talep, UYAP Döküman Editörü'nde menü üzerinde bulunan imza alanından E-imza ile kaydedilir. 3. UYAP'a giriş yapılır ve "Dosyalarım" menüsünden "Esas İle Arama" sekmesine girilir. 4. Talep gönderilecek dosya bilgileri yazılır ve sorgulanan sonuç seçilir. 5. "Evrak Gönderme" sekmesine tıklanır ve gönderilecek evrak türü seçilir. 6. "Dosya Seç" butonundan kaydedilen talep seçilir. 7. Şart değilse de bir açıklama notu yazılır. 8. "Ekle" butonundan talep eklenir. 9. Eğer talep eki varsa, "Ek Evrak" butonundan eklenebilir. 10. "Evrakları Gönder" adımından oluşturulan talep ve varsa ekleri gönderilir. Ayrıca, UYAP üzerinden e-dava açma işlemleri de yapılabilir.

    Avukat UYAP şifresi nasıl alınır?

    Avukatların UYAP şifresi alması için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Baro veya Adli Yargı İlk Derece Mahkemesi Adalet Komisyonu'na Kayıt: Avukatlar, bağlı bulundukları baro veya görev yaptıkları yerdeki adalet komisyonuna kayıtlarını yaptırmalıdır. 2. Uyap Editör ve Java Programı Kurulumu: https://avukat.uyap.gov.tr adresinden Uyap editör programı ve java programı yüklenmelidir. 3. E-İmza, Mobil İmza veya Elektronik Sertifika: E-imza, mobil imza veya elektronik sertifika temin edilmelidir. 4. Portala Giriş: Tüm işlemler tamamlandıktan sonra, avukat portala giriş yaparak işlemlerini gerçekleştirebilir. Eğer UYAP portalı şifresi unutulursa, e-imza veya mobil imza ile giriş yapılarak şifre yenilenebilir.