Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
TNB (Türkiye Noterler Birliği) noterlik belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Gerekli belgelerin hazırlanması: Noterden onaylı nüfus cüzdanı örneği, hukuk fakültesi diploması veya denklik belgesi, adli sicil kaydı, avukatlık ruhsatnamesi örneği gibi belgeler temin edilmelidir 14.
- Sağlık raporu: Resmi bir tabip, sağlık ocağı veya hastaneden alınacak sağlık raporu ile noterlik görevini yapmaya engel bir durum olmadığı belgelenmelidir 1.
- Adalet Bakanlığı'na başvuru: Hazırlanan belgelerle birlikte, Adalet Bakanlığı Hukuk İşleri Genel Müdürlüğü'ne hitaben yazılmış imzalı bir dilekçe ile başvuru yapılmalıdır 13.
- Sınavlara katılım: Noterlik Mesleki Yeterlik Sınavı'na (NYS) girilmeli ve başarılı olunmalıdır 2.
- Atama ve staj: NİM (Noterlik İdare Merkezi) tarafından yapılacak atama ile noterlik stajı tamamlanmalıdır 24.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: