• Buradasın

    Ticari taksi önden çarpma kazası nasıl değerlendirilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ticari taksi önden çarpma kazası, kusur oranının belirlenmesi ve tazminat sürecinin yönetimi açısından özel değerlendirmeler gerektirir.
    Kusur Oranı: Kaza tespit tutanağı ve diğer deliller incelenerek kusur oranı belirlenir 13. Eğer kazada kamera kayıtları bozuksa, çevredeki güvenlik kameraları ve tanık ifadeleri gibi diğer deliller de dikkate alınır 1.
    Tazminat Süreci:
    1. Resmi İtiraz: Kusur tespitine itiraz, kazanın gerçekleştiği yerdeki trafik tescil bürosuna veya adli tıp kurumlarına yapılır 1.
    2. Hukuki Süreç: Resmi itirazdan tatmin edici sonuç alınamazsa, mahkemeye başvurarak hukuki süreç başlatılır 1. Bu süreçte bir avukatla çalışmak, delillerin düzenli bir şekilde sunulması açısından önemlidir 1.
    3. Kazanç Kaybı: Ticari taksinin tamir sürecinde kullanılamaması nedeniyle oluşan kazanç kaybı, trafik sigortası kapsamı dışında kalır ve sorumlu kişilerden tazminat talep edilebilir 24.

    Konuyla ilgili materyaller

    Trafik kazalarında arkadan çarpan mı suçludur?

    Evet, trafik kazalarında arkadan çarpan araç sürücüsü suçludur. Bu durum, Karayolları Trafik Kanunu'nun 84. maddesinde "arkadan çarpma" hallerinde sürücünün asli kusurlu sayılacağı şeklinde belirtilmiştir.

    Kaza yapan araçta bulunan yolcular kusurlu sayılır mı?

    Kaza yapan araçta bulunan yolcular, kazaya sebebiyet vermemişlerse kusurlu sayılmazlar. Yolcular, trafik kazasında herhangi bir şekilde kusurlu değillerse, tazminat talep etme hakkına sahiptirler. Yolcuların tazminat talep edebileceği bazı taraflar şunlardır: Araç sürücüsü ve sahibi. Sigorta şirketleri. Diğer araç sahipleri ve sürücüleri. Otobüs veya minibüs işletmeleri.

    Bir otomobilin kaza anında yaptığı hasar hangi değişkenlere bağlıdır?

    Bir otomobilin kaza anında yaptığı hasarın bağlı olduğu bazı değişkenler şunlardır: Kaza şiddeti. Araç değeri. Onarım maliyeti. Hasarın türü. Araç yaşı, kilometre durumu ve diğer faktörler. Hasar bedeli, sigorta şirketi tarafından kullanılan bir formül ve değerleme yöntemine göre belirlenir.

    Önden geni̇ş çarpma hangi kusur oranı?

    Önden geniş çarpma durumunda kusur oranı, kazanın özel koşullarına ve sürücülerin ihlallerine bağlı olarak değişir. Genellikle, arkadan çarpan sürücü kusurlu kabul edilir çünkü uygun mesafeyi korumamış ve yeterli zaman içinde duramamıştır. %100 Kusur: Arkadan çarpan sürücü, öndeki araca yeterli mesafede durarak çarpmanın önüne geçememişse. %25 Kusur: Tali kusurlu olarak, kusurun ufak bir kısmı sürücüye atfedilirse (örneğin, 8’de 2 oranında). Kusur oranları, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) üzerinden öğrenilebilir.

    Önden kaza yapan taksi perte çıkar mı?

    Önden kaza yapan bir taksinin perte çıkıp çıkmayacağı, aracın aldığı hasar oranına bağlıdır. Bir aracın perte çıkması için, onarım maliyetinin piyasa değerine yakın veya daha yüksek olması gerekir; bu oran genellikle %60-70 olarak kabul edilir. Aracın pert olup olmadığını belirlemek için, alanında yetkili eksperlerin hazırladığı ekspertiz raporu gereklidir.